Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit
8.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Žádná druhá liga, ale to nejlepší auto Hondy a nejlepší motorka Hondy se sešly na startu tohoto klání. Kdo čeká jasnou nadvládu motorky, mýlí se.
Snad odpradávna se na silnicích odehrává imaginární souboj řidičů aut a jezdců na motocyklech. Tyhle dvě skupiny se moc nemusí a jedni koukají na druhé trochu skrz prsty. Každý máme na věc svůj názor, ostatně proto se čile diskutuje, kdo je horší. Nikdy se ale nic nevyřeší a špičkování kdo s koho se někdy přenáší i na silnice.
Závody v běžném provozu pochopitelně neschvalujeme, ale na starém letišti není od věci si cvičně zkusit, kdo má navrch. Kolega Mat Wilson z Carwow přišel s nápadem postavit vedle sebe dvě ikony japonské automobilky Honda. Je lepší motorka s lehkou konstrukcí a vhodnější aerodynamikou (bavíme se o celkovém odporu vzduchu, ne o koeficientu), ale také jen jedním hnaným kolem, nebo nemá šanci proti nesrovnatelně vyššímu výkonu v hávu auta s pohonem všech kol, které je ale také nesrovnatelně těžší?
Na startovní čáru se postavila Honda CBR 1000 RR Fireblade s řadovým čtyřválcem o objemu jednoho litru, s výkonem 141 kW (192 koní) a točivým momentem 116 Nm. Zrychlení se neudává, ale prý zajede 100 km/h pod 3 sekundy, i díky pohotovostní hmotnosti 195 kg. Protivníkem se stala Honda NSX druhé generace s hybridním šestiválcovým biturbem o objemu 3,5 litru a třemi elektromotory, dohromady s výkonem 433 kW (581 koní) a točivým momentem na hodnotě 646 Nm. Její vzlet na stokilometrovou rychlost má zabrat 3,2 sekundy a hmotnost se udává mezi 1737 a 1780 kilogramy v závislosti na výbavě.
Na základě čísel by NSX mělo s Firebladem prohrát a vůbec by zrychlení v přímce mělo více sedět motorce. Jenže papír a vlastní představy snesou všechno a hybridní supersport na tom není vůbec tak zle - podstatně lépe odstartuje a v prvních metrech získá velký náskok. Motorka se pomalu dotahuje, ale na čtvrtmíli stejně dojede na druhém místě s ne úplně malým odstupem. 400 metrů s pevným startem zvládla dvoustopá Honda za 10,8 sekundy, jednostopá za 11,2 sekundy.
Aby nebyli motorkáři smutní, konal se ještě jeden závod s letmým startem z 81 km/h. V tomto případě NSX opět ze začátku lehce vede, ale vytočený Fireblade následně ujede a přesvědčivě vyhraje, byť neumíme říci, na jaké dráze v jakém čase. Přesto je jasné, že mu stačí relativně krátký prostor a zejména mezi 100 a 200 km/h bude podstatně rychlejší.
Souboj tedy končí smířlivou remízou, stejně by nakonec měly končit všechny „střety” na silnicích. My máme raději auta, ale proti motorkářům nic nemáme - když nás dojedou, uhnout jim je to nejmenší...
Poměřování schopností skončilo 1:1. Sprint z místa umí lépe NSX, ale ve vyšších rychlostech dominuje CBR 1000 RR
Zdroj: Carwow@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva