Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit

Žádná druhá liga, ale to nejlepší auto Hondy a nejlepší motorka Hondy se sešly na startu tohoto klání. Kdo čeká jasnou nadvládu motorky, mýlí se.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit

8.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Žádná druhá liga, ale to nejlepší auto Hondy a nejlepší motorka Hondy se sešly na startu tohoto klání. Kdo čeká jasnou nadvládu motorky, mýlí se.

Snad odpradávna se na silnicích odehrává imaginární souboj řidičů aut a jezdců na motocyklech. Tyhle dvě skupiny se moc nemusí a jedni koukají na druhé trochu skrz prsty. Každý máme na věc svůj názor, ostatně proto se čile diskutuje, kdo je horší. Nikdy se ale nic nevyřeší a špičkování kdo s koho se někdy přenáší i na silnice.

Závody v běžném provozu pochopitelně neschvalujeme, ale na starém letišti není od věci si cvičně zkusit, kdo má navrch. Kolega Mat Wilson z Carwow přišel s nápadem postavit vedle sebe dvě ikony japonské automobilky Honda. Je lepší motorka s lehkou konstrukcí a vhodnější aerodynamikou (bavíme se o celkovém odporu vzduchu, ne o koeficientu), ale také jen jedním hnaným kolem, nebo nemá šanci proti nesrovnatelně vyššímu výkonu v hávu auta s pohonem všech kol, které je ale také nesrovnatelně těžší?

Na startovní čáru se postavila Honda CBR 1000 RR Fireblade s řadovým čtyřválcem o objemu jednoho litru, s výkonem 141 kW (192 koní) a točivým momentem 116 Nm. Zrychlení se neudává, ale prý zajede 100 km/h pod 3 sekundy, i díky pohotovostní hmotnosti 195 kg. Protivníkem se stala Honda NSX druhé generace s hybridním šestiválcovým biturbem o objemu 3,5 litru a třemi elektromotory, dohromady s výkonem 433 kW (581 koní) a točivým momentem na hodnotě 646 Nm. Její vzlet na stokilometrovou rychlost má zabrat 3,2 sekundy a hmotnost se udává mezi 1737 a 1780 kilogramy v závislosti na výbavě.

Na základě čísel by NSX mělo s Firebladem prohrát a vůbec by zrychlení v přímce mělo více sedět motorce. Jenže papír a vlastní představy snesou všechno a hybridní supersport na tom není vůbec tak zle - podstatně lépe odstartuje a v prvních metrech získá velký náskok. Motorka se pomalu dotahuje, ale na čtvrtmíli stejně dojede na druhém místě s ne úplně malým odstupem. 400 metrů s pevným startem zvládla dvoustopá Honda za 10,8 sekundy, jednostopá za 11,2 sekundy.

Aby nebyli motorkáři smutní, konal se ještě jeden závod s letmým startem z 81 km/h. V tomto případě NSX opět ze začátku lehce vede, ale vytočený Fireblade následně ujede a přesvědčivě vyhraje, byť neumíme říci, na jaké dráze v jakém čase. Přesto je jasné, že mu stačí relativně krátký prostor a zejména mezi 100 a 200 km/h bude podstatně rychlejší.

Souboj tedy končí smířlivou remízou, stejně by nakonec měly končit všechny „střety” na silnicích. My máme raději auta, ale proti motorkářům nic nemáme - když nás dojedou, uhnout jim je to nejmenší...


Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 1 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 01Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 2 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 02Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 3 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 03Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 4 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 04Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 5 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 05Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 6 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 06Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 7 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 07Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 8 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 08Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 9 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 09Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 10 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 10Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 11 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 11Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 12 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 12Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 13 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 13Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 14 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 14Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 15 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 15Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit - 16 - Honda NSX vs Honda CBR1000RR 2018 acceleration video 16
Poměřování schopností skončilo 1:1. Sprint z místa umí lépe NSX, ale ve vyšších rychlostech dominuje CBR 1000 RR

Zdroj: Carwow@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.