Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Supersport a motorka si to rozdaly ve zrychlení. Výsledek umí překvapit
8.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Žádná druhá liga, ale to nejlepší auto Hondy a nejlepší motorka Hondy se sešly na startu tohoto klání. Kdo čeká jasnou nadvládu motorky, mýlí se.
Snad odpradávna se na silnicích odehrává imaginární souboj řidičů aut a jezdců na motocyklech. Tyhle dvě skupiny se moc nemusí a jedni koukají na druhé trochu skrz prsty. Každý máme na věc svůj názor, ostatně proto se čile diskutuje, kdo je horší. Nikdy se ale nic nevyřeší a špičkování kdo s koho se někdy přenáší i na silnice.
Závody v běžném provozu pochopitelně neschvalujeme, ale na starém letišti není od věci si cvičně zkusit, kdo má navrch. Kolega Mat Wilson z Carwow přišel s nápadem postavit vedle sebe dvě ikony japonské automobilky Honda. Je lepší motorka s lehkou konstrukcí a vhodnější aerodynamikou (bavíme se o celkovém odporu vzduchu, ne o koeficientu), ale také jen jedním hnaným kolem, nebo nemá šanci proti nesrovnatelně vyššímu výkonu v hávu auta s pohonem všech kol, které je ale také nesrovnatelně těžší?
Na startovní čáru se postavila Honda CBR 1000 RR Fireblade s řadovým čtyřválcem o objemu jednoho litru, s výkonem 141 kW (192 koní) a točivým momentem 116 Nm. Zrychlení se neudává, ale prý zajede 100 km/h pod 3 sekundy, i díky pohotovostní hmotnosti 195 kg. Protivníkem se stala Honda NSX druhé generace s hybridním šestiválcovým biturbem o objemu 3,5 litru a třemi elektromotory, dohromady s výkonem 433 kW (581 koní) a točivým momentem na hodnotě 646 Nm. Její vzlet na stokilometrovou rychlost má zabrat 3,2 sekundy a hmotnost se udává mezi 1737 a 1780 kilogramy v závislosti na výbavě.
Na základě čísel by NSX mělo s Firebladem prohrát a vůbec by zrychlení v přímce mělo více sedět motorce. Jenže papír a vlastní představy snesou všechno a hybridní supersport na tom není vůbec tak zle - podstatně lépe odstartuje a v prvních metrech získá velký náskok. Motorka se pomalu dotahuje, ale na čtvrtmíli stejně dojede na druhém místě s ne úplně malým odstupem. 400 metrů s pevným startem zvládla dvoustopá Honda za 10,8 sekundy, jednostopá za 11,2 sekundy.
Aby nebyli motorkáři smutní, konal se ještě jeden závod s letmým startem z 81 km/h. V tomto případě NSX opět ze začátku lehce vede, ale vytočený Fireblade následně ujede a přesvědčivě vyhraje, byť neumíme říci, na jaké dráze v jakém čase. Přesto je jasné, že mu stačí relativně krátký prostor a zejména mezi 100 a 200 km/h bude podstatně rychlejší.
Souboj tedy končí smířlivou remízou, stejně by nakonec měly končit všechny „střety” na silnicích. My máme raději auta, ale proti motorkářům nic nemáme - když nás dojedou, uhnout jim je to nejmenší...
Poměřování schopností skončilo 1:1. Sprint z místa umí lépe NSX, ale ve vyšších rychlostech dominuje CBR 1000 RR
Zdroj: Carwow@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda