Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie

Byl předurčen k tomu stát se jedním z králů ztráty hodnoty, a tak se jím skutečně stal. To samo o sobě ale neznamená, že by šlo o špatné auto, právě naopak. Dnes může být opravdu levné, jen jeho vlastnictví může lézt pořádně do peněz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie

22.1.2024 | Petr Miler

Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie

/

Foto: Bose Automobile, publikováno se souhlasem

Byl předurčen k tomu stát se jedním z králů ztráty hodnoty, a tak se jím skutečně stal. To samo o sobě ale neznamená, že by šlo o špatné auto, právě naopak. Dnes může být opravdu levné, jen jeho vlastnictví může lézt pořádně do peněz.

Nejsem zrovna příznivcem SUV, přesto nemohu říci, že by mi všechna byla automaticky nesympatická. Výkonné sportovní deriváty těchto vozů jsou sice možná tím úplně největším nesmyslem v jejich nabídkách, když ale poznáte, co to je řítit se s takovým „panelákem na kolech” po oblíbené okresce rychlostí, kterou na daném místě nevyvine ani kdejaký sporťák, má to své kouzlo. A může to zajít i dál, když do mixu často protichůdných vlastností přidáte i luxus stroje, jakým je třeba extrémně drahé Bentley Bentayga.

S vrcholným motorem W12 stávalo v základu přes 7 milionů Kč, kdejaký konkrétní exemplář se ale kvůli řadě příplatků prodal klidně za dvojnásobek. Cena je ale jen jakýmsi završením toho, co činilo a činí tento vůz výjimečným. Je to nejen jedno nejluxusnějších, ale také jedno z nejvýkonnějších a nejrychlejších SUV všech dob, když jako jedno z mála i reálně překoná rychlost 300 km/h. Za značnou část této výjimečnosti vděčí kouzelnému šestilitrovému dvanáctiválci, jehož použití v SUV je historicky mimořádnou věcí - po konci Bentaygy už dnes najdeme něco podobného jen v Rolls-Roycu Cullinan a ve Ferrari Purosangue.

Historie pamatuje třeba Lamborghini LM002, ale to nebylo ani tak SUV. Dříve si bylo možné koupit Mercedes G65 AMG, ale to byl spíš off-road. Též v minulosti se objevilo na trhu i Audi Q7 s motorem V12 TDI, což je ale zase trochu jiný, naftový případ. A i když nová generace Q7 měla dostat i dvanáctiválcový benzin, v lavině pozdějších úspor a elektrického šílenství se tak nikdy nestalo. Pak tu ale byl ještě jeden vůz, který dvanáctiválec měl také a mnozí si na to vůbec nevzpomenou - VW Touareg první generace, který se s motorem W12 nabízel, i když ani dobová Audi a Porsche stojící na stejné platformě tento motor v nabídce neměla.

Skutečně není těžké zapomenout, že se takové auto vyrábělo, bylo a je velmi vzácné. Volkswagen dokonce původně zamýšlel vyrobit jen 500 Touaregů W12 v rámci limitované edice, nakonec jej ale dostal do běžné nabídky. Přesto jich nakonec asi neprodal o mnoho víc, odhadujeme nanejvýš něco přes tisíc. V německé inzerci dnes najdete tisíce kusů Touaregů první generace a z toho jen 12 vozů s motorem W12, jen 7 z nich pak má najeto méně než 200 tisíc km. Jde ani ne o procento nabídky a v rámci celkové produkce tohoto modelu nebude mít dvanáctiválcová verze ani takové zastoupení, protože byla pochopitelně velmi drahá.

Tohle ale dnes neplatí a přes vzácnost tohoto modelu (už teď je daleko vzácnější než ono Bentley Bentayga) si dnes Touareg W12 můžete koupit relativně levně. Pochopitelně, je to auto staré přes 10 let, takže ceny pěkných kousků pohybující se nejméně okolo 400 tisíc korun při nájezdech přes 100 tisíc km nejsou vysloveně nízké. Ale vedle toho, kolik dnes stojí auta s podobnými motory jako nová?

Ukážeme vám jeden kus, který alespoň na první pohled nabízí velmi zajímavý poměr provedení, stavu a ceny. Je z roku 2008, takže je už po poněkud „asijském” faceliftu, najel ale pořád přijatelných 194 tisíc km v rukou pouhých dvou soukromých majitelů. A nevypadá ani na to, působí opravdu velmi, velmi zachovale a je také mimořádně (podle prodávajícího maximálně) vybavený, nakonec se na něm vyřádila i divize Individual. Dodnes tak působí luxusním a výjimečným dojmem. A pod kapotou je klenot - motor 6,0 W12 s výkonem až 450 koní, které míří na všechna čtyři kola přes šestistupňový automat. I přes hmotnost 2 480 kg zrychlí tohle auto na stovku za 5,9 sekundy a i na dvoustovce je jako nic. A jak při tom zní...

Tento konkrétní vůz může být váš jen za 13 850 Eur, tedy v přepočtu asi za 343 tisíc Kč, levněji než základní Škoda Fabia s motorem 1,0 I3 - šestkrát menším co do objemu a čtyřikrát menším co do počtu válců. A oproti původní ceně představuje cifra na současné cenovce až brutální sešup, první majitel musel za auto dát o 81 tisíc Eur, tedy o 2 miliony víc. A máme pocit, že s ním naděláte ještě dost parády.

Pochopitelně, udržovat tohle auto a jeho motor při životě může být drahé, ale každá legrace holt něco stojí. U srdce vás může hřát, že i v nabídce onoho Bentley už dnes budete podobný vůz hledat marně - Britové už loni motoru W12 vystavili parte, před koncem roku s ním fakticky skončili a dnes už vám dokonce neprodají žádný čistě spalovací motor. Takže...


Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 1 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 01Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 2 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 02Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 3 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 03Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 4 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 04Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 5 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 05Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 6 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 06Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 7 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 07Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 8 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 08Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 9 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 09Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 10 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 10Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 11 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 11Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 12 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 12Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 13 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 13Tento VW Touareg ztratil na ceně přes 2 miliony Kč, luxus a techniku Bentley nabízí levněji než základní Fabie - 14 - VW Tiptronic W12 Individual 2008 nabuseny prodej 14
Ojetých VW Touareg W12 je jako šafránu, hezké kousky za dobré ceny se ale pořád najdou. Tento je jednou z pomyslných špiček nabídky v poměru hodnoty a ceny - je výjimečný, není zase tak ojetý a přesto stojí míň než základní Fabie. Foto: Bose Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Bose Automobile@Mobile.de přes Auto Bild

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.