Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Švédové rozřízli staré Volvo na dvě poloviny a pak se s jednou zkusili rozjet
4.8.2019 | Petr Miler
Říká se, že stará Volva vydrží všechno. Vydrží toho ale skutečně tolik, aby byla s to jezdit, pokud jich půlka chybí? Podívejte se na výsledek jednoho švédského experimentu.
Na podobné bláznivé pokusy jsme zvyklí z Ruska, i zdánlivě serioznější Švédové ale evidentně mohou být dostatečně ujetí na to, aby se do takových věcí pustili. Nakonec, ochota jednoho z nich před kamerou olizovat měrku oleje či hovořit o fyzické lásce k pneumatikám o něčem nasvědčuje.
Duševní zdraví autorů ale nechme stranou, nás více zaujalo, co provedli. Vzali starší model Volva s cílem rozříznou jej vejpůl a zkusit s ním dál jezdit. Může vám to přijít absurdní, ale nezapomínejme, že tohle je auto s koncepcí „vše vpředu”. A když se říká vše, myšleno je opravdu téměř vše - motor, převodovka, pohon kol, komponenty potřebné k brzdění, chlazení, topení, zkrátka díly nutné ke všem důležitým činnostem vozu se nachází v přední polovině vozu, zadek se pouze veze.
Jsou tu drobné výjimky jako výfuk nebo elektrická či brzdová soustava, kterými je třeba se zaobírat, pakliže byste chtěli na cestu vyrazit pouze s nezbytnou přídí, ale jsou to vážně celkem drobnosti - brzdový a elektrický okruh stačí rozumně „uzavřít” a výfuk můžete nechat hlučně vyvedený před zadními tlumiči. A nebo jej vyvést horem, jak nakonec učinili švédští šílenci.
Jinak se s tím ale opravdu nepárali a zadek auta ani dokonale neodřízli, takže dokončení separace muselo proběhnout... odjezdem přídě. A ten byl vážně velkolepý, stejně jako další ježdění s vozem. Prostřední část tedy musela být postupně podložena dřevem a následně i zakončena gumou, aby se zbytek karoserie příliš nezahříval třením a neobtěžoval okolí hlukem a jiskřením. Tím ale nezbytné úpravy skončily a z Volva se stal překvapivě použitelný a ne až tak překvapivě zábavný čertík v krabičce s pohonem všech kol, v tomto případě tedy všech dvou kol.
Aby byl pokus úplný, vyrazili dotyční s pojízdným torzem k McDonaldu a sledovali reakce okolí. Naštěstí se ke sledujícím nepřidali policisté, kteří by pro jízdu takovým strojem patrně neměli pochopení, což nakonec dokázala i pozdější (dobrovolná) návštěva STK. Technik se vozu věnoval se vší vážností a nepřekvapivě zjistil řadu nesrovnalostí. Už to, že světla svítí do nebes a nikoli na silnici, by k neprodloužení schválení pro běžný provoz jistě stačilo. A tak závěrem kontroly nemohlo být nic jiného než nálepka s nápisem „körförbud”, tedy zákaz další jízdy. Pak už byl prostor jen na ježdění mimo veřejné silnice...
Tak či onak pokus ukazuje, že stará Volva jsou skutečně odolná auta. I přes zmíněnou koncepci by si jistě každý vůz takové zacházení líbit nenechal. Až se vás tedy někdo bude ptát, jak dlouho si ještě necháte vaše staré Volvo, můžete s odkazem na tento experiment dodat, že ještě hodně dlouho - i půlka jej očividně bude stačit na to, aby vás odvezlo, kam potřebujete a vy máte jistě ještě celé...
Bláznivý pokus Švédů mimo jiné ukázal, jak odolná stará Volva jsou
Zdroj: @Youtube
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva