Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tabákový sponzoring se přes Ferrari vrací do Formule 1. Dost záhadným způsobem
4.10.2018 | Mirek Mazal
Možná se budete divit, ale tabákový gigant Philip Morris už 11 let sponzoruje Ferrari, aniž by na jeho monopostech mohl mít jediné logo. Teď se zřejmě rozhodl si to vybrat, docela svéráznou oklikou.
Do včerejška se spekulovalo o tom, že formulové monoposty Ferrari ještě v letošní sezóně změní své zbarvení. A teď už je jasné, že se to stane. Italové před Velkou cenou Japonska ukázali první obrázky nového barevného řešení a i když na první pohled nejde o velkou změnu, fakticky znamená hodně. Vrací totiž sponzoring tabákových firem do světa Formule 1.
Technicky vzato z něj cigaretové koncerny nikdy zcela nezmizely. I když je výslovné zobrazování log tabákových výrobků zakázáno už od roku 2007, firma Philip Morris, vyrábějící cigarety mnoha slavných značek, Ferrari nikdy sponzorovat nepřestala. Nejprve zůstávala loga na monopostech alespoň v náznacích, poté musely zmizet i ty. Už samotné základní rozložení barev Ferrari ale logo Marlbora silně evokuje a náhoda to jistě nebude.
Samotné oznámení o prodloužení smlouvy zkraje letošního roku a další financování formulového sportu z kuřiva tedy nikoho nepřekvapilo, tentokrát ale nejde jen o něj. V rámci nové dohody se totiž na formulích objevilo logo značky, za kterou stojí právě Philip Morris. Jmenuje se Mission Winnow a není úplně snadné pochopit, co představuje.
Není to pochopitelně nová značka cigaret, nejde ale ani o kampaň za snížení závislosti na kouření či cokoli podobného. Jedná se prý o způsob, jakým tabákový král poukazuje na vnitřní změny ve společnosti. Šifra Mission Winnow (MW) značí podle firmy novou globální iniciativu mající zvýšit zájem o roli vědu, techniku a inovace jako energické síly prospěšné v jakémkoli odvětví.
„Prostřednictvím MW chceme dát světu vědět, jak jsme se změnili. Máme v úmyslu sdílet naši hrdost v transformaci, kterou lidé ve Philip Morris dosáhli. Stejně jako chceme předat naše odhodlání k precizní vědě a inovacím, které mohou vést k lepší budoucnosti,“ řekl André Calantzopoulos, generální ředitel společnosti. Celosvětová platforma by měla dovolit nahlédnout do nového prostředí firmy a zpochybnit vzniklé předsudky. Svazek se Scuderia Ferrari dává příležitosti začít budovat nové směřování značky a viditelné spojenectví dovolí oslovit co nejširší publikum, myslí si Calantzopoulos.
Pokud z toho nejste dvakrát chytří, nejste sami. Viděno selským rozumem tu ale reálně může jít jen o dvě věci - buď lidé z firmy topící se v penězích (roční zisky okolo 150 miliard Kč) nemají nic lepšího na práci a vymýšlí nesmysly, nebo jde o chytrý způsob, jak se dostat na oči veřejnosti způsobem propagace, který nelze zakázat. Nakonec, kouření je závislost jako každá jiná a lidem se někdy stačí připomenout i docela nevtíravými způsoby. Samo léta prakticky neviditelné sponzorství Ferrari je toho důkazem...
Ferrari bude na závodech znovu zastupovat tabákovou značku Philip Morris, i když tentokrát pod záhadným slovním spojením, jehož význam podle všeho chápe jen šéf firmy
Bleskovky
- Vojáci předvedli, jak rozebrou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024 - Švédská reklama úsměvně ukazuje, jak správně řídit Ladu Niva, k jejím 47. narozeninám je to to pravé ořechové
11.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje luxusních aut v Koreji zkolabovaly poté, co pro firemní vozy nařídili zvláštní značky, je to podobné jako v Česku
před hodinou - Sázka na elektrický pohon byla chyba, přiznává nový šéf Jeepu. „Poučili jsme se, benzin jsme měli nabídnout dřív,” říká
včera - Krásné BMW 3 E46 se dá pořád koupit nejeté po 1. majiteli, tenhle kousek je snad světový unikát
včera - Krachující Fisker dostal další krutou ránu, CR ukázal, v jak ubohém stavu dodává svá auta
včera - Vojáci předvedli, jak rozebrou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva