Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tabákový sponzoring se přes Ferrari vrací do Formule 1. Dost záhadným způsobem
4.10.2018 | Mirek Mazal
Možná se budete divit, ale tabákový gigant Philip Morris už 11 let sponzoruje Ferrari, aniž by na jeho monopostech mohl mít jediné logo. Teď se zřejmě rozhodl si to vybrat, docela svéráznou oklikou.
Do včerejška se spekulovalo o tom, že formulové monoposty Ferrari ještě v letošní sezóně změní své zbarvení. A teď už je jasné, že se to stane. Italové před Velkou cenou Japonska ukázali první obrázky nového barevného řešení a i když na první pohled nejde o velkou změnu, fakticky znamená hodně. Vrací totiž sponzoring tabákových firem do světa Formule 1.
Technicky vzato z něj cigaretové koncerny nikdy zcela nezmizely. I když je výslovné zobrazování log tabákových výrobků zakázáno už od roku 2007, firma Philip Morris, vyrábějící cigarety mnoha slavných značek, Ferrari nikdy sponzorovat nepřestala. Nejprve zůstávala loga na monopostech alespoň v náznacích, poté musely zmizet i ty. Už samotné základní rozložení barev Ferrari ale logo Marlbora silně evokuje a náhoda to jistě nebude.
Samotné oznámení o prodloužení smlouvy zkraje letošního roku a další financování formulového sportu z kuřiva tedy nikoho nepřekvapilo, tentokrát ale nejde jen o něj. V rámci nové dohody se totiž na formulích objevilo logo značky, za kterou stojí právě Philip Morris. Jmenuje se Mission Winnow a není úplně snadné pochopit, co představuje.
Není to pochopitelně nová značka cigaret, nejde ale ani o kampaň za snížení závislosti na kouření či cokoli podobného. Jedná se prý o způsob, jakým tabákový král poukazuje na vnitřní změny ve společnosti. Šifra Mission Winnow (MW) značí podle firmy novou globální iniciativu mající zvýšit zájem o roli vědu, techniku a inovace jako energické síly prospěšné v jakémkoli odvětví.
„Prostřednictvím MW chceme dát světu vědět, jak jsme se změnili. Máme v úmyslu sdílet naši hrdost v transformaci, kterou lidé ve Philip Morris dosáhli. Stejně jako chceme předat naše odhodlání k precizní vědě a inovacím, které mohou vést k lepší budoucnosti,“ řekl André Calantzopoulos, generální ředitel společnosti. Celosvětová platforma by měla dovolit nahlédnout do nového prostředí firmy a zpochybnit vzniklé předsudky. Svazek se Scuderia Ferrari dává příležitosti začít budovat nové směřování značky a viditelné spojenectví dovolí oslovit co nejširší publikum, myslí si Calantzopoulos.
Pokud z toho nejste dvakrát chytří, nejste sami. Viděno selským rozumem tu ale reálně může jít jen o dvě věci - buď lidé z firmy topící se v penězích (roční zisky okolo 150 miliard Kč) nemají nic lepšího na práci a vymýšlí nesmysly, nebo jde o chytrý způsob, jak se dostat na oči veřejnosti způsobem propagace, který nelze zakázat. Nakonec, kouření je závislost jako každá jiná a lidem se někdy stačí připomenout i docela nevtíravými způsoby. Samo léta prakticky neviditelné sponzorství Ferrari je toho důkazem...
Ferrari bude na závodech znovu zastupovat tabákovou značku Philip Morris, i když tentokrát pod záhadným slovním spojením, jehož význam podle všeho chápe jen šéf firmy
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 12:42 - denis
- Policejní kontroly a měření 04.19. 12:40 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan