Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tady se můžete podívat, jak si ti nejbohatší konfigurují nové Bugatti
7.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Jak probíhá konfigurace nové škodovky, může poznat na vlastní kůži každý z nás. Jak probíhá konfigurace Bugatti, je trochu jiný příběh.
Bugatti Chiron je auto, na němž obyčejné není snad vůbec nic. Všechno od vývoje a testů až po samotný vůz hýří výjimečnostmi a podle toho vypadá vypadá i jeho cena. Je to nejdražší auto, které si dnes můžete koupit a to už v případě základní cenovky. Jak vypadají cifry zaplacené za konkrétní vozy dodané zákazníkům, jsme viděli nedávno a jsou to ještě trochu jiné sumy.
Dá se tedy očekávat, že když si takový vůz budete chtít koupit, bude i jeho prodej probíhat výjimečným způsobem. To se běžně můžeme jen domnívat, neboť nejbližší dealerství značky je stovky km daleko a ruku na srdce - kdo se tímto směrem vydá, když ví, že na takové auto nemá? Automobilový nadšenec Alejandro Salomon se sice na přiloženém videu tituluje jako „obyčejný člověk”, pro kterého může být obtížné pochopit, proč někdo dá desítky milionů na auto, už vzhledem k tomu, co vše se nachází v jeho garáži, má ale k obyčejnému muži daleko.
Zbohatl díky realitám a i takový Chiron si jistě může dovolit. Proto mu bylo dovoleno vydat se do newyorského dealerství Bugatti i s kamerou a ukázat nám, jak probíhá konfigurace právě nového Chironu. Dělá si z toho trochu legraci, jako skoro ze všeho, ale to podstatné vidíme. Skutečné auto tu není, to v tu dobu stálo na newyorském autosalonu, vidíme tu ale modely, které jsou samy o sobě dražší než většina normálních aut - všimněte si zejména propracovanosti zmenšeniny Chironu.
Proces konfigurace pak není zase tak mimořádný, jak by si někdo mohl myslet. Prostředí a jeho vybavení je jistě nadstandardní, jinak ale u Bugatti mají šuplíčky s ukázkami variant čalounění či provedení karoserie, které si můžete prohlédnout in natura a vybrat to, které vám sedí nejvíce. Alejandro tady mj. sáhl po tmavě modré karoserii s viditelnou karbonovou strukturou, která sama o sobě znamená více než pětimilionový příplatek. Ostatně ceny všech prvků příplatkové výbavy Chironu jsme probírali dříve.
Když jste se zkoumáním ukázek skutečných materiálů spokojeni, přesunete se k virtuálnímu konfigurátoru, jako u kterékoli jiné značky. Tablet se specifickým software pak dovolí nakonfigurovat auto dle libosti a když jste s výsledkem spokojeni, můžete si jej uložit, vytisknout, cokoli podobného.
Alejandro se takového stavu dobere po asi 20 minutách lehce hořekujíc nad fungováním aplikace běžící na operačním systému Microsoftu a pak... finální konfiguraci omylem smaže. Ale to už je detail, i hotové auto je k vidění. Přesto se pak raději odebere zkoumat činnost klenotníka, který dělá velmi drahé klíče aut - na videu můžete vidět klíč k novému Koenigseggu s pravými diamanty, který je tím vůbec nejdražším na světě a majitele stál skoro 6,1 milionu Kč...
To je trochu jiný svět, konfigurace nového Bugatti ale ne až tak - podobnou zkušenost, byť v trochu skromnějších reáliích, uděláte třeba i u BMW. Takže pokud zítra budete chtít někomu vyprávět o tom, jak jste si poskládali nový Chiron, můžete, teď už víte, jak to vypadá. Ti nejbohatší na to musí jít skoro stejně jako my, běžní lidé. Jen s tím rozdílem, že na konci procesu mají „trochu lepší” auto...
V dealerství Bugatti to vypadá noblesně, i když žádný skutečný Chiron na místě v tu chvíli nebyl, jen modely jeho či motoru W16
Samotný proces konfigurace není zase tak specifický, jak by se mohlo zdát, prostě si vyberete vhodné materiály pro to či ono a zamíříte k virtuálnímu konfigurátoru
Alejandru Salomonovi se jeho konfiguraci nepodařilo uložit, a tak si šel spravit chuť pohledem na práci klenotníka, který dělá nejdražší klíče k autům na celém světě - tento stojí skoro 6,1 milionu Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry