Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tady se můžete podívat, jak si ti nejbohatší konfigurují nové Bugatti
7.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Jak probíhá konfigurace nové škodovky, může poznat na vlastní kůži každý z nás. Jak probíhá konfigurace Bugatti, je trochu jiný příběh.
Bugatti Chiron je auto, na němž obyčejné není snad vůbec nic. Všechno od vývoje a testů až po samotný vůz hýří výjimečnostmi a podle toho vypadá vypadá i jeho cena. Je to nejdražší auto, které si dnes můžete koupit a to už v případě základní cenovky. Jak vypadají cifry zaplacené za konkrétní vozy dodané zákazníkům, jsme viděli nedávno a jsou to ještě trochu jiné sumy.
Dá se tedy očekávat, že když si takový vůz budete chtít koupit, bude i jeho prodej probíhat výjimečným způsobem. To se běžně můžeme jen domnívat, neboť nejbližší dealerství značky je stovky km daleko a ruku na srdce - kdo se tímto směrem vydá, když ví, že na takové auto nemá? Automobilový nadšenec Alejandro Salomon se sice na přiloženém videu tituluje jako „obyčejný člověk”, pro kterého může být obtížné pochopit, proč někdo dá desítky milionů na auto, už vzhledem k tomu, co vše se nachází v jeho garáži, má ale k obyčejnému muži daleko.
Zbohatl díky realitám a i takový Chiron si jistě může dovolit. Proto mu bylo dovoleno vydat se do newyorského dealerství Bugatti i s kamerou a ukázat nám, jak probíhá konfigurace právě nového Chironu. Dělá si z toho trochu legraci, jako skoro ze všeho, ale to podstatné vidíme. Skutečné auto tu není, to v tu dobu stálo na newyorském autosalonu, vidíme tu ale modely, které jsou samy o sobě dražší než většina normálních aut - všimněte si zejména propracovanosti zmenšeniny Chironu.
Proces konfigurace pak není zase tak mimořádný, jak by si někdo mohl myslet. Prostředí a jeho vybavení je jistě nadstandardní, jinak ale u Bugatti mají šuplíčky s ukázkami variant čalounění či provedení karoserie, které si můžete prohlédnout in natura a vybrat to, které vám sedí nejvíce. Alejandro tady mj. sáhl po tmavě modré karoserii s viditelnou karbonovou strukturou, která sama o sobě znamená více než pětimilionový příplatek. Ostatně ceny všech prvků příplatkové výbavy Chironu jsme probírali dříve.
Když jste se zkoumáním ukázek skutečných materiálů spokojeni, přesunete se k virtuálnímu konfigurátoru, jako u kterékoli jiné značky. Tablet se specifickým software pak dovolí nakonfigurovat auto dle libosti a když jste s výsledkem spokojeni, můžete si jej uložit, vytisknout, cokoli podobného.
Alejandro se takového stavu dobere po asi 20 minutách lehce hořekujíc nad fungováním aplikace běžící na operačním systému Microsoftu a pak... finální konfiguraci omylem smaže. Ale to už je detail, i hotové auto je k vidění. Přesto se pak raději odebere zkoumat činnost klenotníka, který dělá velmi drahé klíče aut - na videu můžete vidět klíč k novému Koenigseggu s pravými diamanty, který je tím vůbec nejdražším na světě a majitele stál skoro 6,1 milionu Kč...
To je trochu jiný svět, konfigurace nového Bugatti ale ne až tak - podobnou zkušenost, byť v trochu skromnějších reáliích, uděláte třeba i u BMW. Takže pokud zítra budete chtít někomu vyprávět o tom, jak jste si poskládali nový Chiron, můžete, teď už víte, jak to vypadá. Ti nejbohatší na to musí jít skoro stejně jako my, běžní lidé. Jen s tím rozdílem, že na konci procesu mají „trochu lepší” auto...
V dealerství Bugatti to vypadá noblesně, i když žádný skutečný Chiron na místě v tu chvíli nebyl, jen modely jeho či motoru W16
Samotný proces konfigurace není zase tak specifický, jak by se mohlo zdát, prostě si vyberete vhodné materiály pro to či ono a zamíříte k virtuálnímu konfigurátoru
Alejandru Salomonovi se jeho konfiguraci nepodařilo uložit, a tak si šel spravit chuť pohledem na práci klenotníka, který dělá nejdražší klíče k autům na celém světě - tento stojí skoro 6,1 milionu Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda