Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tak tomuhle německé prémiové automobilky říkají „barvy”. Jde to i jinak
24.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Buď to Němci příliš přehánějí s četbou 50 odstínů šedi, nebo jsou kupci aut tohoto typu tak zoufale nenápadití. Nabídka laků odpovídá obojímu.
Čím více peněz chcete utratit za prémiové auto německé značky, tím méně prostoru pro fantazii máte, když přijde řada na volbu laku karoserie. Skoro se zdráháme použít slovo „barva”, i když technicky vzato jde o barvu pokaždé. Pokud se díváte po sportovních modelech, můžete je mít klidně červené, zelené, žluté, skoro jakékoliv, ale když chcete luxusní limuzínu? Tady jsou jsou prosím čtyři černé pět stříbrných a jedna tmavomodrá.
Nevěříte? Rychlý pohled do konfigurátorů značek Audi, BMW a Mercedes-Benz dá odpověď. Audi nabídne celkem 11 barev, z nichž 9 je nějaká verze černé, bílé nebo stříbrné. Pravda, ne všechny černé jsou skutečně černé, taková černá "Havana" je spíš hodně tmavě hnědá, ale to je detail.
Podstatné je, že ve standardní nabídce není žádná skutečně zajímavá barva. Odstínů šedé tu je hromada, ale kdybyste chtěli třeba nějakou zajímavější modrou nebo červenou, máte smůlu, designéři Audi nepřichystali žádné možnosti. Až na jednu, která se jmenuje „lakování Audi Exclusive” za bratru 108 tisíc korun - čtyřnásobek ostatních příplatkových laků v nabídce - a která vám dá možnosti naprosto neomezené. Bohužel, protože to může dopadnout i špatně.
Z barevnosti nabídky konfigurátoru Audi A8 zrak zrovna nepřechází
U značky BMW to vypadá velmi podobně. Ve standardní nabídce pro řadu 7 je k mání celých 18 různých laků, ale na první pohled vypadají všechny stejně. Až na ty, které jsou očividně bílé - ty jsou čtyři a vypadají taky všechny skoro stejně. Většina barev je nějaký velmi tmavý odstín modré, hnědé nebo šedé, v podstatě nic moc jiného tu není na výběr.
BMW 7 se s nabídkou laků též nepředře - početně je jich spousta, „barev” ve výsledku pár
Značka Mercedes-Benz pro třídu S nabízí 11 laků jako u Audi a možná trochu překvapivě je z německého trojlístku nejodvážnější - jedna barva se dá označit za červenou a jedna za zelenou, byť velmi tmavou. Stříbrnou si tu nějakou vyberete, čeho může být trochu nedostatek, je naopak černá - skutečná černá, nikoliv tmavošedá, tu je jen základní pastelová.
Mercedes překvapuje, ovšem jen u nás. Vpravo vidíte nabídku „barev” pro třídu S v USA
Chybí-li vám v barvách pestrost, můžete zkusit Jaguar. Model XJ nabízí 19 barev a červené tu jsou hned tři, včetně „italské závodní”. Také jasná modrá je na výběr, a to všechno jako dodatek k několika různým černým a stříbrným odstínům. Jistě, že bude právě v nich vypadat nejlépe, ale aspoň nabízí možnost volby.
Jaguar dokazuje, že nuda v tomto segmentu není povinností
Proč na to narážíme? Protože to není normální, ne z obecného hlediska. Podívejte se třeba do konfigurátoru Škody Octavia nebo jiných, běžnějších modelů. Nechceme dávat Škodu za příklad a říci, že Octavia je lepší než třída S, to ani v nejmenším, ale můžete si ji objednat v 67 různých barvách. Některé vypadají jako interiér nemocnice ze 70. let, ale i taková barva se může někomu líbit - pestrost téhle nabídce rozhodně nechybí. Octavií se přitom vyrábí násobně více než prémiových německých limuzín vyšší třídy, teoreticky by tedy široká paleta barev měla být problémem pro Škodu, ne naopak.
Škoda Octavia ukazuje, jak pestrá nabídka barev může i u mnohem masověji vyráběného modelu být
Jistě, naprostá většina Octavií bude stejně stříbrných, černých nebo maximálně modrých, ale možnost volby - bez drastického příplatku - tu je. Nechceme tím říci, že bychom rádi ve městech vídali kanárkově žluté „sedmičky” nebo sytě růžové „á-osmy”, ani o to nejde, ale trocha více pestrosti by neuškodila - takto je automobilový svět, a nejen nutně ten trochu zbytečně moc nudný.
Pochopitelně věříme, že barvy jsou pro jednotlivé modely vybírány velmi pečlivě a že tomu lidé, kteří to dělají, rozumí mnohem lépe než my. Ale to neznamená, že by nemohli prémiovým limuzínám vymyslet o pár zajímavějších odstínů navíc. Když to jde u Škody a Jaguaru, proč ne u německého trojlístku? XJ v italské závodní červené si taky koupí sotva jeden zákazník z tisíce. A přesto jsme rádi, že v nabídce je...
Inspirace: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda