Reklama

Také motory Lady trápila spotřeba oleje. Ve srovnání s VW to vyřešila s grácií

 | 49 příspěvků | 11.1.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Andre

to svedčí, že rusové neroz.. | 11.1.2018 10:47reagovat
avatar

to svedčí, že rusové nerozmýšlaju KAPITALISTiCKý a demokraticky ako EU

Nepřihlášený Ivik

Mě fascinuje, jaký problém.. | 11.1.2018 10:58reagovat
avatar

Mě fascinuje, jaký problémy v dnešní době automobilky musí řešit. Lítá se na měsíc, auta se řídí sama, na všechno jsou počítačový programy, roboti, experti a oni pak vypustí mraky šmejdů kvůli špatnýmu těsnění. To se toho za těch 100 let automobilismu teda moc nenaučili. Pokrok jak prase.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kolchozník

A stejně si lidi ty křápy.. | 11.1.2018 11:10reagovat
avatar

A stejně si lidi ty křápy od VW kupujou a machrujou s nima, jako by to bylo bůhvíco...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený **

Škodovka je a bude stále p.. | 11.1.2018 11:29reagovat
avatar

Škodovka je a bude stále poruchové auto. Tady nejde o kvalitu ale o co nejvyšší marži. Stále se spoléhají na to že škodovka byla do verze felícia dobré i spolehlivé auto a na této vlně se vezou dál. Kolik problémů má o proti škodě jiná značka? asi žádná.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Trochu jsem nepochopil, pr.. | 11.1.2018 11:36reagovat
avatar

Trochu jsem nepochopil, proč se řešila úprava hlavy a gufer hlavy, když za původní problém byl označen jiný typ pístů. To odvětrání bloku chápu.

Nepřihlášený jiny problem

Podle toho co pisete v cla.. | 11.1.2018 12:02reagovat
avatar

Podle toho co pisete v clanku to ale byl uplne jiny problem, ze v jeden moment zacali davat jine dily a navic problem kontroly kvality ve vyrobe

"začala v určitý moment používat nový typ pístů s kratšími sukénkami bez dalších úprav motoru. Kvůli tomu docházelo k prosakování oleje do spalovací komory a tedy k jeho spalování. Firma tak musela přistoupit k řadě modifikací, kdy nejdůležitější změnou byla úprava konstrukce a použitého materiálu u gufer v hlavách motorů. Další modifikací je úprava odvětrávání bloku motoru, což zredukovalo tlak. Ve finále pak AvtoVAZ ještě zvýšil kontrolu kvality na montážní lince, kde dochází ke skládání hlavy válců."

Nepřihlášený Tomas

Ad TSI EA888.. problém těc.. | 11.1.2018 12:04reagovat
avatar

Ad TSI EA888.. problém těch motorů nebyl ani tak v neobvyklém tvaru kroužku a kdesi cosi. Hlavní vada byla ta, že oproti předchozí generaci motoru se zúžil stírací kroužek z původních 2 mm na cca 1,5 mm a současně se změnil tvar odtokových otvorů po jeho obvodu. Namísto dlouhých prořezů zde bylo po celém obvodu vyvrtáno množství otvorů o průměru v řádu desetiny mm. Ty se zpravidla vinou používání 30 000 km intervalu výměny oleje ucpaly karbonem a bylo vymalováno. Řešení po roce 2012 (kroužek o tloušťce 2mm s většími průměry otvorů) sice situaci zlepšilo, ale ani to není stroprocentní. Díky 30tkm intevralům se i tyto občas ucpou.

A proč to všechno? Nejspíš spotřeba - ta se při použití tenkých kroužků pohybovala o pár dcl níže

Zobrazit reakce..

papy

Reakce na: Mě fascinuje, jaký problém.. | 11.1.2018 12:26reagovat
avatar

Nie je na tom nič fascinujúceho. Motory, ktoré tvorili špičku okolo roku 2000, mali nepriamy vstrek, atmo sanie, variabilné časovanie ventilov. Nežrali olej, spotreba primeraná, životnosť prakticky neobmedzená, až na gumové tesnenia, ktoré sa dožijú tak 300kkm a 10 rokov (VVTi, MZR, V-Tec...).

A potom prišla EU z ich debilnými pokutami za emisie neškodného a pre život nevyhnutného CO2 a začali sa motory optimalizovať na spotrebu a nie na životnosť a bezporuchovosť. Prišiel priamy vstrek, riedke oleje, downsizing, poddimenzované všetko...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Za spotřebou oleje dnešníc.. | 11.1.2018 12:35reagovat
avatar

Za spotřebou oleje dnešních motorů je snaha co nejvíce snížit tření všech těsnění v motoru kvůli dosažení nižší spotřeby. Jenže bez tření nelze dosáhnout takovou těsnost. Proto ty tenké pístní kroužky a netěsná gufera na ventilech. Nízkoviskózní olej používaný opět zejména kvůli snížení spotřeby pak problém ještě zvětšuje.

Není to tak, že v 90-tých letech jsme dovedli vyrábět motory, co olej nežraly vůbec a o 10-15 let později to už neumíme. Je to protichůdným požadavkem na motor s co nejnižší spotřebou za každou cenu. A odkud ten tlak přichází, všichni víme.

Nepřihlášený Li

Reakce na: Nie je na tom nič fascinuj.. | 11.1.2018 12:35reagovat
avatar

Tak zase nespadnout do zkratkovitosti. Auta jsou šmejdy a může za to ta zlá EU. Chtějí omezit CO2, nic jiného, a ten zdraví vlastně prospívá...Vidět to takto je vlastně příjemné. Máme viníka. Automobilky za nic nemůžou, je to nařízení od EU.

Nepřihlášený Playbor

Absolutně tomu nerozumím... | 11.1.2018 12:40reagovat
avatar

Absolutně tomu nerozumím. Mé NISSANy Primera měly spotřebu oleje 0,000l/15000km! Příjem 3,4l - výdej 3,4l po 15000 kilometrech a to po celou dobu životnosti auta!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

Reakce na: Absolutně tomu nerozumím... | 11.1.2018 13:05reagovat
avatar

to je tim, ze starej, linej a zravej klumpr ma hustej olej

Nepřihlášený 883ccm

Jeden by řekl, že auto od.. | 11.1.2018 13:07reagovat
avatar

Jeden by řekl, že auto od VW si po všech těch průserech, podvodech a lhaní může koupit pouze nesvéprávný imbecil nebo naprosto vymaštěný hovado ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený hello

Reakce na: Škodovka je a bude stále p.. | 11.1.2018 13:15reagovat
avatar

asi VSETKY ty magor vygumovany

Nepřihlášený smudla

Reakce na: Jeden by řekl, že auto od.. | 11.1.2018 13:27reagovat
avatar

taky si ale auto od VW kupuji v podstate uz jenom Evropani ... a vzhledem k situaci v nemecku ci franci (potazmo chovani cele EU) no ... je asi jasne kam tim mirim

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

Reakce na: taky si ale auto od VW kup.. | 11.1.2018 13:42reagovat
avatar

... zatim zigula si kupujou i v mongolsku ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený USA

Reakce na: ... zatim zigula si kupujo.. | 11.1.2018 13:44reagovat
avatar

... zatimco ...

Nepřihlášený Charlie

Ano, hlavní problém je v n.. | 11.1.2018 14:14reagovat
avatar

Ano, hlavní problém je v nesmyslné direktivě EU o co nejnižší PAPÍROVÉ spotřebě nových aut. Takže konstruktéři se dostávají na hranici technicky možného. A když se to zkombinuje s oříznutím nákladů, tak se vyrobí drahej zmetek. Lepší už to nebude, politická ideologie bude zas určovat vše, kdysi z Moskvy, dnes z Bruselu, ale marasmus furt stejnej. V Sajuzu rozdojili kozla, v Evrosajuzu zakázali žárovky a hejty, ale šaškárna je to furt stejná.

Nepřihlášený Dejv

Reakce na: A stejně si lidi ty křápy.. | 11.1.2018 15:34reagovat
avatar

Ano,moje řeč :)

Nepřihlášený Occam

Jo, taky jsem jeden z těch.. | 11.1.2018 15:47reagovat
avatar

Jo, taky jsem jeden z těch co má doma VW a olej mu

opravdu chutná . Dolévám co jsem to koupil(nové)

1,9 tdi . A vzhledem k tomu, že mám "VW" jsem moc rád, že už 11 let dolévám "JEN" olej.

Možná kdybych se lépe učil , tak jsem nemusel řídit

" VOLKS WAGEN " !!! Když ale koukám co jezdí po silnicích tak si říkám ,že jsem se tak špatně neučil :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MUF

I já jsem jednou z obětí... | 11.1.2018 16:55reagovat
avatar

I já jsem jednou z obětí. Vlastním Octavii 1,8 TSI s cyklem 30.000 km a taky jsem poslouchal, že do 1 litru oleje na 1.000 km (!!!) je to normálka. V konečné fázi jsem doléval 0,5 l každých 350 km (což u mne bylo 1x za 3 dny) a to tak dlouho, než začal motor jet na 3 válce, neboť byly karbonem totálně zaflákané svíčky a jedna z nich to prostě vzdala a přestala pálit.

Přístup servisu a ŠKODY AUTO a.s. byl takový, že mi pístní kroužky rozežrala biosložka benzínu, že si za to můžu sám, protože hodně jezdím a za opravu, tj. za výměnu a vyčištění kdečeho v prostoru válců, si řekli něco ke 100.000 Kč.

Pravda je taková, že od té doby jsem najezdil dalších 120.000 km a spotřeba oleje se nepřehoupne přes 0,5 litru na 7.500 km.

Berte to jen jako zkušenost jednoho z majitelů vozu s TSI motorem od koncernu VW, nic víc.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: I já jsem jednou z obětí... | 11.1.2018 18:00reagovat
avatar

Tvůj problém byl podle všeho v tom maníkovi, který ti měnil olej. V některých autorizovaných servisech se vyskytují kolíci, kteří statečně nechají i litr starého oleje v motoru a dolijí novým (a věř tomu, že ne long-life typem, ale nějakou obyčejnou sračkou). Starý olej téměř okamžitě odpáskne olej nový. Takováto mazací směs pak vesele zapeče pístní kroužky a děje se to, o čem píšeš. Jinak na to existují odkalovače a uvolňovače pístních kroužků, celá ta slavná oprava za sto táců se dělat nemusela.

Měl jsem stejný motor ještě se starým typem rozvodového napínáku, první dolití bylo přesně po 20 000 km, druhé po 13 000 km a pak se spotřeba ustálila na 1l / 6-7 000 km. Stále na long-life 5W30, cpali mi tam Castrol nebo Shell, nedonutil jsem je tam dát něco výrazně lepšího. Přemýšlel jsem, jestli by nepomohlo přejít na 10W40 a 15 000 km, ale moji myšlenku tvrdě přerušil jakýsi dement, který poslal moji Octavii do kotrmelců.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Jo, taky jsem jeden z těch.. | 11.1.2018 18:03reagovat
avatar

Nevím, co jsi koupil za TDI, měl jsem 1,9 TDI 81 kW, pak 1,9 TDI PD, 1,6 TDI CR a nakonec 2,0 TDI CR a většinou jsem se na long-life olej držel na úrovni 1l / 16 - 17 000 km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kokotek

Reakce na: Škodovka je a bude stále p.. | 11.1.2018 18:29reagovat
avatar

blablabla

Nepřihlášený kokotek

Reakce na: I já jsem jednou z obětí... | 11.1.2018 18:36reagovat
avatar

A to se vyplatí

Nepřihlášený kokotek

Reakce na: Tvůj problém byl podle vše.. | 11.1.2018 18:39reagovat
avatar

Plácáš blbosti. Odkalovače a různé iné "káleče" neodstraní závadu ajen to bude dál žrát olej.

Ad b) Shell nebo Kastról nesouvisí s viskozitou

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Plácáš blbosti. Odkalovače.. | 11.1.2018 18:46reagovat
avatar

Koupil jsem od známého Feldu 1,6, které posledních pět let víc stála, než jezdila, byl v ní za těch pět let nevyměněný olej. Autu se nechtělo jet, žralo v průměru o litr víc, než jsem byl u tohoto typu zvyklý (v jednom z mých minulých zaměstnání jsem měl dvě 1,6 jako služební vozidla) výměna oleje nepomohla, motor začal modře kouřit. Takže odkalovač, vyměnit olej, do něj uvolňovač kroužků a po cca 800 km najednou auto začalo jet, modrý kouř ustal, spotřeba se dostala do rozumných hodnot. Tož tak asi s těmi káleči, kokotku... :-)

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Plácáš blbosti. Odkalovače.. | 11.1.2018 18:47reagovat
avatar

Ad b) - u kastróla nemluvím o viskozitě, ale kvalitě.

Nepřihlášený Atnarfus

Reakce na: Absolutně tomu nerozumím... | 11.1.2018 18:49reagovat
avatar

Vysvětlení je snadné. Zkonzumováný olej je nahrazován něčím jiným, obvykle palivem. Motor s nulovou spotřebou oleje neexistuje.

Nepřihlášený neregistrovaný

Ty jo ... to není možný ... | 11.1.2018 19:07reagovat
avatar

Ty jo ... to není možný ... pan Prokopec napsal hanlivý článek na koncern .... To jsou asi erupce na slunci.

Nepřihlášený

Možná tak u nafty (Ano na.. | 11.1.2018 19:56reagovat
avatar

Možná tak u nafty (Ano na diesel Peugeotu jsem taky nikdy během 15.000km olej nedoléval)

Ale benzínem olejovou náplň jaksi ředit nelze, protože se při první delší trase z náplně odpaří.

Pravda je taková, že prostě někteří výrobci neumí vyrobit pístní skupinu. A že na tom má EU velký podíl svými nařízeními je taky pravda. Úředníci byli vždycky pitomci, co svět světem stojí.

Nepřihlášený

"To by za normální označil.. | 11.1.2018 20:14reagovat
avatar

"To by za normální označil nejen VW, ale snad všechny významné automobilky, pro majitele Lad to ale byl problém. A pro samotný AvtoVAZ kupodivu také."

Proč kupodivu? Už jste si tolik zvykli na německé fašisty, že vám přijde podivné, když velká firma naslouchá i malým zákazníkům? Pro některé firmy je zákazník póvlem, pro některé je zákazník pán...

Nepřihlášený Roman

Mam Suzuki Vitaru 1,6 v be.. | 11.1.2018 20:41reagovat
avatar

Mam Suzuki Vitaru 1,6 v benzínu, je to euro 6, dle norem EU a od výmněny do výmněny nedoleju ani deci. A to používám olej 0w20. Tak to zřejmně nekde udělali soudruzi u VW chybu :-)

Nepřihlášený Zub10

VW koncern má na záruku 3l.. | 11.1.2018 21:47reagovat
avatar

VW koncern má na záruku 3l/1000km

neboli 1 ku 26

Trabanta jsem mazal 1 ku 40 a hulil i tak moc pěkně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Reakce na: VW koncern má na záruku 3l.. | 11.1.2018 22:19reagovat
avatar

No jo, ale Trabant nemá katalyzator , nebo filtr pevných částic.!!! ? By mě zajímalo kolika TSI byl katalyzátor vyměněn? Letos by to mělo vyjít najevo.

Nepřihlášený

TSI jsou sračky, které už.. | 11.1.2018 23:16reagovat
avatar

TSI jsou sračky, které už nechci ani zadarmo, protože i tak by to bylo drahé.

Nepřihlášený Woyta

Reakce na: Ad TSI EA888.. problém těc.. | 12.1.2018 03:38reagovat
avatar

Vetsina modernich motoru je dnes navrzena tak aby trochu zrala olej. Jde o to aby byl snizen odpor pohybu pistu. Tedy jsou tam vetsi vule mezi stenou valce a pistem. Nemluve o tom, trochou oleje v palivu se da carovat v testech spotreby a emisi. podobny problem byle ted nedavno i v F1.

Nepřihlášený Tom M.

Hezký den, kde jste slyšel.. | 12.1.2018 22:24reagovat
avatar

Hezký den, kde jste slyšel o toleranci spotřeby mot. oleje až 1 litr na 1000km ve spojení s VW.. V návodech se udává že spotřeba mot. oleje může být až 0,5l na 1000 km.. Mám vlastní zkušenost, nad tuto hranici, kterou je nutné prokázat, tedy změřit, je reklamace brána vážně. Ruku na srdce, nikdo tady by nechtěl platit automaticky jen za tvrzení, že něco je špatně, ale chtěl by to mít před uznáním reklamace nějakým způsobem prokázané..

Nepřihlášený

Motory VW kvalitou určitě.. | 13.1.2018 21:27reagovat
avatar

Motory VW kvalitou určitě neoslní, ale vemte si, že existují i horší, třeba sekačka na trávu z hračkárny pro děti.

Nepřihlášený

Koncern VW trápí mnoho záv.. | 14.1.2018 12:44reagovat
avatar

Koncern VW trápí mnoho závad které ale nechce řešit. Nechápu postup takto velké společnosti.

Nepřihlášený Occam

Reakce na: Nevím, co jsi koupil za TD.. | 19.1.2018 19:19reagovat
avatar

Mám transporter T5 77kw , nové to bralo 2,5 l/10000km (castrol edge) . Po dohodě v u prodejce v servisu vw doporučena po 2. longlife

prohlídce změna oleje na Mobioil ESP a spotřeba oleje klesla na 1L/na 15 000 km. Po předchozí zkušenosti s Renaultem Trafic, který jel od výměny

k výměně bez dolévání pro mě zklamání z VW .

Současný Sharan 2,0tdi je to samé prostě bere olej ale to je to nejmenší:-)) vstřiky, turbo, ruční brzda, těsnění dveří. arogance servisu ...atd ( již 8nové VW)

Nějaké iluze o značce si už nedělám jeto Volks wagen jen není " Volks" . Až bude mít 3roky tak půjde z baráku . Prostě je to moje zkušenost se značkou jako spotřebitele, né fanouška autíček z druhé ruky . Jak se říká " kámoš má.... nebo známej povídal....." .

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Mám transporter T5 77kw.. | 19.1.2018 19:30reagovat
avatar

A co jsi dával do toho Rencka za olej a jakou měl výměnnou lhůtu? Pokud budeš dávat do motoru 15W-40 patřičné výkonnostní specifikace, tak to olej brát nebude, ale s 5W-30 budeš mít vždy nějakou spotřebu a litr na 15 000 km (0,066 l/1000 km se ti zdá moc?) považuji za normální hodnotu.

Asi tak - do služebních Feld 1,6 nám v servisu dávali 5W-40 a nějakou spotřebu to auto mělo, většinou to od rysky k rysce vyšlo do výměny při 15 000 km. Teď dávám do své vlastní 1,6 15W-40, na který ten motor byl původně konstruován a spotřeba je neměřitelná, co naliji, to vyliji. A Castrol mi nesmí do auta...

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Mám transporter T5 77kw.. | 19.1.2018 19:35reagovat
avatar

P.S.: všechny moje služební Octavie byla auta nová, žádný bazar. Celkově jsem s nimi najel 834 000 km, takže vím, o čem mluvím..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Occam

Reakce na: P.S.: všechny moje služebn.. | 20.1.2018 16:59reagovat
avatar

Jasné, souhlasím, jen když porovnám mého bývalého R. Trafic (1,9 dci na oleji 5w 30 Elf evo)

a mého VW Transp.T5 (1,9 Tdi olej Mobil esp 5w30)

Tak ten Renault prostě od rysky k rysce na výměnu

15 000 km bez dolévání . Měl jsem ho od 5Km do

318 000 km . Prostě motorem lepší auto projev ,zrychlení, spotřeba a hlučnost. Jízdně je

lepší transporter posed, opotřebení interiéru , trvanlivost podvozku. Uznávám že 200,-Kč za 1L

na výměnu je zanedbatelná položka . Proto již v 1 příspěvku jsem uvedl, že jsem rád,že dolévám "JEN"

olej. Mohl jsem si tenkrát pořídit 2,5 tdi teď bych neřešil litr oleje ale oloupané válce ......:-)))

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše