Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Také motory Lady trápila spotřeba oleje. Ve srovnání s VW to vyřešila s grácií
11.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že automobilka jako Lada bude k podobném problému přistupovat liknavě a VW naopak co nejotevřeněji. Realita je ale opačná.
V předloňském roce vyvrcholilo dění okolo problémů motorů TSI a TSFI se spotřebou oleje. U rodiny benzínových pohonných jednotek EA888 se projevila konstrukční chyba, kvůli které tyto motory konzumovaly olej tempem známým u motorů se staticícovými proběhy. Na vině byly malé drážky pro pístní kroužky, které si vynutily jejich neobvyklý tvar, aby byl vůbec umožněn jejich pohyb. Náprava pak sice přišla v podobě nových kroužků, pístů i ojnic, jenže k majitelům problémových jednotek koncernu VW příliš vstřícný nebyl.
V USA si zákazníci vynutili hromadné řešení vedoucí nezřídka i k výměně celých motorů, v Evropě jsou kauzy řešeny jednotlivě. A jak víme od našich čtenářů, přístup automobilky má daleko k: „Ano, pokazili jsme to, ale dáme to dohromady.” Lidé musí procházet komplikovaným martyriem dokazování spotřeby oleje toho kterého motoru (v servisu je po výměně zapečetěn a je zkoumán reálný úbytek za určitý počet najetých km), který musí být vyšší než dovolují záruční podmínky. A ty hovoří klidně o 1 litru oleje na 1 000 km jako o možné spotřebě.
Ve světle těchto skutečností se podobný problém ruského AvtoVAZu - a jeho řešení - jeví jako z jiného světa. Čtyřválcové motory 1,8 instalované pod kapotou Lady Vesta a X-Ray si dle informací dotčených majitelů řekly o deci až dvě oleje na tisíc kilometrů. To by za normální označil nejen VW, ale snad všechny významné automobilky, pro majitele Lad to ale byl problém. A pro samotný AvtoVAZ kupodivu také.
Automobilka přiznala, že v 1,8litrových motorech začala v určitý moment používat nový typ pístů s kratšími sukénkami bez dalších úprav motoru. Kvůli tomu docházelo k prosakování oleje do spalovací komory a tedy k jeho spalování. Firma tak musela přistoupit k řadě modifikací, kdy nejdůležitější změnou byla úprava konstrukce a použitého materiálu u gufer v hlavách motorů. Další modifikací je úprava odvětrávání bloku motoru, což zredukovalo tlak. Ve finále pak AvtoVAZ ještě zvýšil kontrolu kvality na montážní lince, kde dochází ke skládání hlavy válců.
Podle klubu majitelů Lad Vesta se díky všem těmto krokům povedlo zabránit jak nadměrné spotřebě oleje, tak i deformacím motorů, ke kterým v důsledku zmíněného též docházelo. A majitelům jsou problematické motory opravovány v rámci záruky. Že by si koncern VW mohl vzít příklad v Rusku, jak řešit podobné potíže?
Motory 1,8 v Ladách Vesta a X-Ray trápila spotřeba oleje až 2 deci na 1 000 km. Automobilka připustila, že to je problém a napravila jej. Kdo by to byl čekal?
Lada Vesta, zde osazená motorem 1,6, u toho se problém neobjevil
Zdroj: Lada Vesta Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:10 - M.Z.
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan