Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle Mercedes varuje před falešnými díly z Číny. Sám byl obviněn z podvodu
4.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že čínské plagiáty hrající si na originál nejsou nejkvalitnější, o tom není třeba nikoho dlouze přesvědčovat. Němci k tomu přistoupili, bohužel nešťastně.
Každá automobilka má nastavené určité kvalitativní standardy, jichž musí dosahovat její vozy, aby mohly být puštěny do prodeje. Kromě toho se již při vývoji počítá s úspěchem v rozličných testech třetích stran, mezi něž patří i organizace Euro NCAP či institut IIHS. A je pochopitelně nezbytné, aby auto vyhovovalo všem normám platným pro ten či onen trh, jinak by ani nemohlo být homologováno. Vývoj každého použitého komponentu proto stojí nemalé peníze, přičemž je ve výsledku jedno, zda za ním stojí samotná automobilka nebo její dodavatel - i ten nakonec použije logo té či oné značky jako jistou pečeť kvality.
S ohledem na tyto skutečnosti není překvapivé, že si zejména v Číně udělala spousta firem byznys z toho, že tyto díly padělá. Jednoduše udělají komponenty opatřené logem automobilky, vyrobí je ale za použití méně kvalitních materiálů a nabízí je za nižší ceny. Je to totéž, jako svého času tepláky Adidas z vietnamské tržnice, akorát o poznání nebezpečnější - tepláky se možná rychle rozpadnou a holky budou o to méně koukat, v případě třeba nekvalitních brzd jde o mnohem víc.
O tomto není třeba dlouze diskutovat, tak to prostě je, i když se můžeme bavit o tom, jak moc někteří zákazníci věří tomu, že kupují skutečný originál, když stojí zlomek jeho ceny. Tak či onak lze snadno pochopit, proč se Mercedes rozhodl proti padělaným dílům vystoupit za pomoci reklamy. Co ovšem zarazí, je způsob, jakým automobilka vše prezentuje.
Ta vedle sebe na testovacím okruhu postavila vůz osazený originálními brzdami a těmi padělanými z Číny. A obě auta nechala zabrzdit na cílové rovince. Asi nemusíme říkat, kdo vyhrál, v tom problém není, potíž je v tom, jakým způsobem Mercedes toto srovnání prezentuje. Hned po zveřejnění se totiž komentáře na Youtube začaly plnit obviněními, že automobilka sama celé srovnání zfixlovala. A nemůžeme říci, že by se to tak nejevilo.
Zejména ze záběrů z boku je zjevné, že vůz osazený falešnými komponenty začíná brzdit citelně později, a proto z testu odchází jasně poražený. Pokud tomu nevěříte, zadívejte se na snímek sami o trochu pozorněji než při prvním shlédnutí. Jasně tak uvidíte, kterak se příď hnědého vozu potápí k vozovce až poté, co mine kužely. I kdyby brzdy tohoto vozu byly sebemizernější, k přesunu hmotnosti na přední osu by došlo ihned a to se tu neděje. Tím je prakticky prokázáno, že testovací jezdec na brzdy šlápl později než u bílého exempláře, kde zřejmě začal zpomalovat snad ještě dříve, než vůbec vyrazil.
Je otázkou, co si o takovém srovnání myslet a jakou váhu přikládat dalším prezentovaným srovnáním. Že by nakonec padělané díly nebyly tak nekvalitní? Nebo nejsou o tolik horší, aby to před kamerou vyniklo? A byly nebyly ony falešné díly vystaveny při zbylých testech vyšší zátěži? Bez ohledu na odpovědi je zřejmé, že by si Mercedes napříště měl dát větší pozor, aby podobné srovnání působilo objektivně. Takhle dělá třícípé hvězdě poněkud medvědí službu a padělky originálních dílů rozhodně nestaví do světla, do jakého patří...
Mercedes se rozhodl varovat své zákazníky před užíváním padělků, učinil tak ale hodně nešťastně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva