Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle Mercedes varuje před falešnými díly z Číny. Sám byl obviněn z podvodu
4.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že čínské plagiáty hrající si na originál nejsou nejkvalitnější, o tom není třeba nikoho dlouze přesvědčovat. Němci k tomu přistoupili, bohužel nešťastně.
Každá automobilka má nastavené určité kvalitativní standardy, jichž musí dosahovat její vozy, aby mohly být puštěny do prodeje. Kromě toho se již při vývoji počítá s úspěchem v rozličných testech třetích stran, mezi něž patří i organizace Euro NCAP či institut IIHS. A je pochopitelně nezbytné, aby auto vyhovovalo všem normám platným pro ten či onen trh, jinak by ani nemohlo být homologováno. Vývoj každého použitého komponentu proto stojí nemalé peníze, přičemž je ve výsledku jedno, zda za ním stojí samotná automobilka nebo její dodavatel - i ten nakonec použije logo té či oné značky jako jistou pečeť kvality.
S ohledem na tyto skutečnosti není překvapivé, že si zejména v Číně udělala spousta firem byznys z toho, že tyto díly padělá. Jednoduše udělají komponenty opatřené logem automobilky, vyrobí je ale za použití méně kvalitních materiálů a nabízí je za nižší ceny. Je to totéž, jako svého času tepláky Adidas z vietnamské tržnice, akorát o poznání nebezpečnější - tepláky se možná rychle rozpadnou a holky budou o to méně koukat, v případě třeba nekvalitních brzd jde o mnohem víc.
O tomto není třeba dlouze diskutovat, tak to prostě je, i když se můžeme bavit o tom, jak moc někteří zákazníci věří tomu, že kupují skutečný originál, když stojí zlomek jeho ceny. Tak či onak lze snadno pochopit, proč se Mercedes rozhodl proti padělaným dílům vystoupit za pomoci reklamy. Co ovšem zarazí, je způsob, jakým automobilka vše prezentuje.
Ta vedle sebe na testovacím okruhu postavila vůz osazený originálními brzdami a těmi padělanými z Číny. A obě auta nechala zabrzdit na cílové rovince. Asi nemusíme říkat, kdo vyhrál, v tom problém není, potíž je v tom, jakým způsobem Mercedes toto srovnání prezentuje. Hned po zveřejnění se totiž komentáře na Youtube začaly plnit obviněními, že automobilka sama celé srovnání zfixlovala. A nemůžeme říci, že by se to tak nejevilo.
Zejména ze záběrů z boku je zjevné, že vůz osazený falešnými komponenty začíná brzdit citelně později, a proto z testu odchází jasně poražený. Pokud tomu nevěříte, zadívejte se na snímek sami o trochu pozorněji než při prvním shlédnutí. Jasně tak uvidíte, kterak se příď hnědého vozu potápí k vozovce až poté, co mine kužely. I kdyby brzdy tohoto vozu byly sebemizernější, k přesunu hmotnosti na přední osu by došlo ihned a to se tu neděje. Tím je prakticky prokázáno, že testovací jezdec na brzdy šlápl později než u bílého exempláře, kde zřejmě začal zpomalovat snad ještě dříve, než vůbec vyrazil.
Je otázkou, co si o takovém srovnání myslet a jakou váhu přikládat dalším prezentovaným srovnáním. Že by nakonec padělané díly nebyly tak nekvalitní? Nebo nejsou o tolik horší, aby to před kamerou vyniklo? A byly nebyly ony falešné díly vystaveny při zbylých testech vyšší zátěži? Bez ohledu na odpovědi je zřejmé, že by si Mercedes napříště měl dát větší pozor, aby podobné srovnání působilo objektivně. Takhle dělá třícípé hvězdě poněkud medvědí službu a padělky originálních dílů rozhodně nestaví do světla, do jakého patří...
Mercedes se rozhodl varovat své zákazníky před užíváním padělků, učinil tak ale hodně nešťastně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva