Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz

(76 foto) Že jsou auta, která by měla být zlikvidována, vracena do provozu, není nové. Zřídka je ale možné spatřit celou proměnu krok za krokem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz

1.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(76 foto) Že jsou auta, která by měla být zlikvidována, vracena do provozu, není nové. Zřídka je ale možné spatřit celou proměnu krok za krokem.

Když se auto stane součástí příliš těžké nehody, jako třeba včera zmiňované Lamborghini Aventador rozpůlené vedví, obvykle se neopravuje. Taková škoda na autě bývá klasifikována jako totální, tzv. „totálka”, neboť by cena opravy překročila cenu vozu v jeho aktuálním stavu.

To je nejen pojistná matematika (i majitel bez pojistky si za menší peníze jistě raději koupí nebourané ojeté auto než aby dráže opravoval to zničené a získal víceméně totéž) a ani jakákoli jiná logika věci nevelí jinak. Však opravit takový vůz za snesitelných nákladů obvykle znamená stvořit stroj, jehož kvalitativní parametry nejsou srovnatelné s pouze ojetým automobilem stejného stáří. Výsledkem bude zkrátka problematické auto, bezpečnostními aspekty počínaje a jízdním projevem konče.

Jenže dokud existovat lidé hnaní touhou vydělat peníze i za cenu obelhávání ostatních, budou totálně zničené automobily přetvářeny zpět v plně pojízdné vozy tvářící se, jako by se jim nikdy nic vážného nestalo. Výsledky totálních škod zvané „použitelné zbytky” totiž bývají zejména pojišťovnami prodávány za velmi lákavé ceny na náhradní díly. Když ale někdo „šikovný” ještě přijatelně zdemolovaný vůz vezme a za co nejmenších nákladů jej opraví tak, aby aspoň vypadal dobře, může pro něj být ekonomicky velmi zajímavé ony zbytky vzít (často mohou mít najeto velmi málo kilometrů) a nepoužít je na náhradní díly, ale na stavbu „nového auta” svařeného klidně ze dvou či více různých „bouraček”.

Těžko zde přesně hledat míru, kolik takových aut na světě je, protože se takovým zásahem pochopitelně nikdo nechlubí. A i když každý ví, že se takové věci dějí, málokdy máme možnost si prohlédnout, jak přesně taková „oprava” probíhá. Příběh fialové Škody Octavia druhé generace z Ruska, který začal nárazem kamionu na levou zadní část, je ovšem zdokumentovaný docela hezky.

Mechanici rozbité části karoserie postupně odřezávali a chtěli se dostat na místo, kde budou moci začít s rovnáním, ale to se nepodařilo, náraz byl očividně ohromný. Takže sehnali druhé, černé auto, které mělo zadní dvě třetiny nepoškozené; všimněte si, že z fialového auta tu zůstal v podstatě jen motorový prostor a palubní deska, víc než půlka hotového fialového auta pochází z jiného vozu a levé dveře jsou každé zase z jiného auta, očividně.

Operace samozřejmě zahrnovala spoustu měření, broušení, řezání a svařování a svým způsobem je to úctyhodné dílo, zejména s vědomím, že hotový vůz vypadá jako nový. Ovšem jezdit by v něm člověk asi zrovna nechtěl, těžko říci, jak se bude takhle sešité auto chovat na silnici nebo nedej bože při další vážnější nehodě. A není důvod se domnívat, že se takovéhle věci dějí jen v Rusku, i u nás se před pár lety o svařování konkrétně Octavií ze dvou kusů celkem mluvilo...


Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 1 - jedna oktavka ze dvou 02Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 2 - jedna oktavka ze dvou 03Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 3 - jedna oktavka ze dvou 04Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 4 - jedna oktavka ze dvou 05Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 5 - jedna oktavka ze dvou 06Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 6 - jedna oktavka ze dvou 07Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 7 - jedna oktavka ze dvou 08Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 8 - jedna oktavka ze dvou 09Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 9 - jedna oktavka ze dvou 10Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 10 - jedna oktavka ze dvou 11Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 11 - jedna oktavka ze dvou 12Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 12 - jedna oktavka ze dvou 13Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 13 - jedna oktavka ze dvou 14Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 14 - jedna oktavka ze dvou 15Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 15 - jedna oktavka ze dvou 16Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 16 - jedna oktavka ze dvou 17Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 17 - jedna oktavka ze dvou 18Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 18 - jedna oktavka ze dvou 19Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 19 - jedna oktavka ze dvou 20Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 20 - jedna oktavka ze dvou 21Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 21 - jedna oktavka ze dvou 22Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 22 - jedna oktavka ze dvou 23Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 23 - jedna oktavka ze dvou 24Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 24 - jedna oktavka ze dvou 25Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 25 - jedna oktavka ze dvou 26Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 26 - jedna oktavka ze dvou 27Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 27 - jedna oktavka ze dvou 28Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 28 - jedna oktavka ze dvou 29Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 29 - jedna oktavka ze dvou 30Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 30 - jedna oktavka ze dvou 31Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 31 - jedna oktavka ze dvou 32Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 32 - jedna oktavka ze dvou 33Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 33 - jedna oktavka ze dvou 34Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 34 - jedna oktavka ze dvou 35Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 35 - jedna oktavka ze dvou 36Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 36 - jedna oktavka ze dvou 37Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 37 - jedna oktavka ze dvou 38Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 38 - jedna oktavka ze dvou 39Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 39 - jedna oktavka ze dvou 40Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 40 - jedna oktavka ze dvou 41Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 41 - jedna oktavka ze dvou 42Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 42 - jedna oktavka ze dvou 43Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 43 - jedna oktavka ze dvou 44Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 44 - jedna oktavka ze dvou 45Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 45 - jedna oktavka ze dvou 46Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 46 - jedna oktavka ze dvou 47Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 47 - jedna oktavka ze dvou 48Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 48 - jedna oktavka ze dvou 49Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 49 - jedna oktavka ze dvou 50Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 50 - jedna oktavka ze dvou 51Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 51 - jedna oktavka ze dvou 52Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 52 - jedna oktavka ze dvou 53Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 53 - jedna oktavka ze dvou 54Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 54 - jedna oktavka ze dvou 55Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 55 - jedna oktavka ze dvou 56Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 56 - jedna oktavka ze dvou 57Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 57 - jedna oktavka ze dvou 58Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 58 - jedna oktavka ze dvou 59Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 59 - jedna oktavka ze dvou 60Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 60 - jedna oktavka ze dvou 61Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 61 - jedna oktavka ze dvou 62Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 62 - jedna oktavka ze dvou 63Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 63 - jedna oktavka ze dvou 64Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 64 - jedna oktavka ze dvou 65Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 65 - jedna oktavka ze dvou 66Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 66 - jedna oktavka ze dvou 67Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 67 - jedna oktavka ze dvou 68Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 68 - jedna oktavka ze dvou 69Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 69 - jedna oktavka ze dvou 70Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 70 - jedna oktavka ze dvou 71Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 71 - jedna oktavka ze dvou 72Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 72 - jedna oktavka ze dvou 73Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 73 - jedna oktavka ze dvou 74Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 74 - jedna oktavka ze dvou 75Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 75 - jedna oktavka ze dvou 76Takhle se dělá z totálky Škody Octavia zánovní vůz - 76 - jedna oktavka ze dvou 77
Vyrobit jedno auto ze dvou není nic snadného, ale očividně se to vyplatí

Zdroj: Fishki

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.