Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu

Z pohledu na rozlámaný Dodge Viper ACR se člověku chce až brečet. Celý pokus ale neskončil fiaskem a je fascinující tečkou za jednou érou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu

3.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z pohledu na rozlámaný Dodge Viper ACR se člověku chce až brečet. Celý pokus ale neskončil fiaskem a je fascinující tečkou za jednou érou.

Před pár dny definitivně skončila výroba Dodge Viper. Není to poprvé, co se něco takového stalo, takže pochopitelně nemůžeme vyloučit, že se Zmije v budoucnu do výroby zase vrátí, v tuto chvíli ale nic nenasvědčuje tomu, že by se tak mohlo stát v jakkoli brzké době. Tento výjimečný vůz tak opouští řady produkčních strojů a jako tu nejlepší možnou rozlučku se jeho fandové rozhodli, že ho nechají dát ještě poslední velkou ránu - že s ním pokoří rekord Severní smyčky Nürburgringu.

Jestli jste se právě začali smát, přestaňte s tím, než se ztrapníte. Sáhli po verzi ACR, která na mnoha okruzích poráží celou „Svatou trojici” hyperaut. Jedno z nich, Porsche 918, drželo donedávna rekord Ringu s časem 6:57 a právě tento výkon byl primárním cílem Viperu. A kdyby „dostal” i ještě o něco rychlejší Lamborghini Huracán Performante, tím lépe.

Pochopitelně, taková věc se nestane zadarmo, takže fandové uspořádali veřejnou sbírku, aby vše mohli uskutečnit. K tomu sehnali i sponzory, mimo jiné výrobce pneumatik Kumho, aby to šlo snáz. A vyrazili do akce.

Zprvu to nešlo úplně špatně, už při tréninkových jízdách se Viper rekordu Porsche 918 přiblížil jako nic, jenže pak přišly problémy. Nejprve s počasím, kdy v každý zvolený termín, kdy měl tým okruh jen pro sebe, nebyl okruh dokonale suchý. A za takových okolností o absolutním rekordu uvažovat nelze, pochopitelně. Později vůz dosáhl času 7:01,30 s, jen kousek za bájnou hranicí sedmi minut a skutečně na dostřel absolutní smetánce. Jenže ten den zase bylo příliš horko a pneumatiky Kumho už nebyly s to pracovat optimálně. Pilot jednoho z vozů, Lance Arnold, to komentoval slovy, že auto má i při tomto času rezervy ještě ve spoustě zatáček, stačí „jen” natrefit na dokonalé podmínky... Jenže k tomu nedošlo.

Čas 7:01,30 tak už pokořen nebyl, naopak pokořeny byly pneumatiky Kumho. Tato značka tak trochu doplatila na svou velkorysost a místo věčné slávy z účasti na pokusu o rekordní čas ji stihla spíše ostuda. Vozu, který vidíte na hlavní fotce, při posledních pokusech o co nejlepší čas při jízdě rychlostí okolo 258 km/h praskla bočnice pneumatiky a po pinballu mezi svodidly na něm budete složitě hledat zcela „zdravý” kus karoserie krom střechy. Druhému autu se navíc ještě dříve, naštěstí bez takových následků, stalo něco podobného na cílové rovince. A tím pokusy o rekordní čas bez jakékoli podpory automobilky skončily.

Fiasko? Nemáme ten pocit. Jednak je třeba si říci, že čas 7:01,30 je mimořádně dobrý, je nejlepší mezi silničními vozy s manuální převodovkou či atmosféricky plněným motorem v kombinaci s pohonem jedné osy. Viper ACR je kouzelně jednoduché auto - nemá rychlý automat, turbo, čtyřkolku, nic takového. Je samozřejmě smutné, že měl na víc a nedosáhl toho, ale nelitujme. Jak komentuje fotku nabouraného stroje Dale Lomas z Bridge To Gantry: „Nedívejte se na tento Viper jako na poničené auto, ale jako na hrdinu se šrámy z bitvy. Jako na padlého šampiona, který se pral za tisíce fandů z celého světa. Nestál za ním bezedný rozpočet automobilky, automat s pádly, pochybné pneumatiky nebo poladěná turba,” říká Dale a správně připomíná, že tenhle pokus byl „čestný” jako žádný jiný - pořádně ani jiný být nemohl, už kvůli technice a omezenému rozpočtu.

Je to smutná, ale s časem 7:01,30 za zády i fascinující tečka za jednou érou. Budeš nám chybět, Dodgi Vipere. Jiné auto s motorem 8,3 V10, manuální převodovkou a pohonem zadních kol asi hned tak nevznikne, pokud vůbec někdy...


Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 1 - Dodge Viper ACR Nordschleife record crash 01
Konec Viperu ACR na Ringu není pěkný...

Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 2 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 01Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 3 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 02Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 4 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 03Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 5 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 04Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 6 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 05Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 7 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 06Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 8 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 07Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 9 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 08Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 10 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 09Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 11 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 10Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 12 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 11Tak skončil amatérský pokus o zdolání rekordu Ringu. Není to ostuda, ani trochu - 13 - Dodge Viper GTS-R 2017 na Ringu 12
...ve šťastnějších chvílích ale dosáhl času 7:01,30, záznam jízdy můžete vidět níže

Zdroj: Bridge To Gantry@Facebook

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše