Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle skončil pokus o co největší dojezd na nabití s Teslou Model 3. Byl to od začátku nesmysl
28.5.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Snažit se o co největší dojezd na jedno nabití či natankování není špatná věc. Pokud ale jezdíte 32 hodin v kruzích rychlostí 30 km/h, je to vážně k ničemu.
Soutěžení s auty je staré jako auta sama. Obvykle šlo o rychlost, trochu ve stínu velkých závodů se ale vždy odehrávala také klání o co největší efektivitu či nejnižší spotřebu jakéhokoli druhu paliva. I u nás jsou nakonec už od časů komunistické ČSSR známy podobné závody a nedá se čekat, že by v časech tlaku na minimalizaci spotřeby čehokoli ustoupily do pozadí.
Vedle dnes už tradičních „economy runů” se v posledních letech také rozmohlo soupeření o maximalizaci dojezdu elektrických aut na jedno nabití. Dává to smysl, právě dojezd je v kombinaci s dlouhou dobou nabíjení trápí, a tak se zastánci elektromobilů snaží světu ukázat, jak daleko lze na jedno nabití také dojet. Některým z těchto snah lze i zatleskat, určitě to ale neplatí o té dále zmíněné.
Stojí za ní Sean Mitchell, známý to „dojezdobijec”, který se rozhodl zlomit svůj vlastní rekord v dojezdu Tesly Model 3 na jedno nabití. Dobrý nápad, kdyby se prostě snažil někam co nejefektivněji dojet. On si ale se svým kolegou našel ale asi 1,6 km měřící okruhu kolem jakéhosi parku u hotelu ve městě Denver. Na tomto okruhu panovalo minimální převýšení, pro maximalizaci dojezdu ideální podmínky. Ovšem, pro ukázku reálných možností dojezdu Modelu 3 to byl zcela absurdní scénář.
Nikdo ve skutečném světě nebude jezdit po silnici bez provozu a bez převýšení, také nebude jezdit průměrnou rychlostí 30 km/h a nepřekračovat 48 km/h. Stejně tak si až při 42°C v kabině (sic) nepustí klimatizaci a nebude si „lovit” jídlo od kolemjdoucích do rybářské sítě. To všechno Mitchell se spolujezdcem udělali a byť je to hezké odhodlání, jeho dojezd 606,2 míle (975,5 km) na jediné nabití neříká o skutečných možnostech elektromobilů vůbec nic. Spotřeboval v průměru 110 Wh na jednu míli, tedy asi 69 Wh na kilometr, ekvivalent spotřeby přibližně 2 litrů nafty na 100 km. Kdybyste tedy takto byli schopni jezdit s nějakým úsporným dieselem s 50litrovou nádrží, ujedete tak asi 2 500 km na jedno natankováni. A co?
Podobné marné kroužení zřejmě nebavilo ani Model 3, a tak další jízdu vzdal, když spotřebovaná energie ukazovala 66 kWh (udávaná kapacita je 75). Jestli ji skutečně došla šťáva a nebo jen trpělivost, je otázkou - když se Mitchell pokusil vůz přes noc dobít u Superchargeru, vůbec se nezačal dobíjet a ráno musel do servisu na odtahovce. Ještě tedy uvidíme, co tady další jízdě vystavilo stopku...
Poněkud absurdní pokus o maximální dojezd na nabití s Teslou Model 3 skončil nepojízdným a nenabíjejícím se autem
Bezmála 1 000 km na nabití je jistě úctyhodný výkon, ovšem ne za situace, kdy žádným způsobem nereflektuje skutečné ježdění
Mitchell s kolegou před pokusem
Zdroj: Sean M Mitchell@Twitter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB