Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete otvory

Z pohledu na takto zpustošený motor se člověku dělá až špatně. K dosažení takového výsledku přitom stačilo jediné - zaměnit dva dolévací otvory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete otvory

20.5.2018 | Petr Miler

Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete otvory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z pohledu na takto zpustošený motor se člověku dělá až špatně. K dosažení takového výsledku přitom stačilo jediné - zaměnit dva dolévací otvory.

Pokud auta patří mezi vaše koníčky, asi to nepochopíte. Pokud jste ale prostými uživateli, mohli byste. I když je na každém novějším voze všechno jasně popsáno, na spoustě míst najdete vykřičníky s odkazy do návodu k obsluze a učí se to i v autoškole, není vždy lehké zorientovat se v tom, k čemu v autě to či ono slouží. Rozumnému člověku v takovém případě logika zavelí takovou věc nepoužívat na základě vlastní domněnky a raději se zeptat, nebo si vzít k ruce onen nepopulární návod. Jenže lidé nejednají vždy rozumně.

Muselo tomu tak být i v případě řidičky bílého Mini, jehož... zbytky můžeme vidět na fotkách. Tu buď vůz varoval, že ji dochází kapalina do ostřikovačů nebo ji rovnou došla. Zastavila tedy u čerpací stanice a zakoupila novou, potud v pořádku, pak ji ale přepadla poněkud Nerudovská otázka - kam s ní? Zjevně si byla dobře vědoma toho, že se nalévá kamsi do motoru, zrovna v něm je ale otvorů tolik... A ne každý je hned na první pohled patrný.

Možností bývají obvykle přinejmenším čtyři - jedním otvorem se dolévá olej, druhým chladící kapalina, třetím kapalina do ostřikovače a čtvrtým brzdová kapalina. Někdy se můžeme setkat i se zvláštním otvorem pro dolévání kapaliny posilovače řízení, bývá tu i vstup pro chladivo klimatizace... Je tu zkrátka spousta „děr” a chcete-li něco dolít, musíte nějakou vybrat.

Ona dáma na to šla zřejmě metodou pokus-omyl a nevybrala správně. Kapalinu ostřikovače skel a světel nalila přímo do motoru, tedy tam, kam patří olej. A zjevně spokojena se svou volbou se rozjela. Co se stalo pak, můžete vidět níže - naprostý nepořádek. Kapalina smíchaná s olejem motoru nesvědčila a to, co se hrna z motoru spodem či to, co můžeme vidět pod jeho hlavou, připomíná spíše hrachovou kaši a ne něco, co by mělo mazat motor.

Jestli byl motor totálně zničený, nebo se jej někdo ještě pokusil opravit, nevíme, to záleží na tom, jak dlouho na onu ďábelskou směs musel pracovat. Na každý pád je tato situace poučná - dvakrát měř, jednou řež platí i v případě dolévání čehokoli do auta. Kam patří co z klíčových třech kapalin jsme pro jistotu naznačili níže v motorovém prostoru Škody Octavia III, zrovna tam by se mohlo snadno stát, že někdo nalije olej, kam nemá, protože víčko otvoru pro jeho dolévání není na první pohled patrné skoro vůbec...


Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete otvory - 1 - Motor chladici kapalina misto oleje 01Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete otvory - 2 - Motor chladici kapalina misto oleje 02Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete otvory - 3 - Motor chladici kapalina misto oleje 03
Následky dolití kapaliny ostřikovače přímo do motoru jsou dvastující

Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete otvory - 4 - Motor chladici kapalina misto oleje 04Takhle to dopadne, když si při dolévání kapaliny ostřikovače spletete otvory - 5 - Motor chladici kapalina misto oleje 05
Otvory na tyto a podobné tekutiny jsou přitom obvykle dosti vzdáleny. Ovšem, některé lze snadno přehlédnout

Zdroj: Club BMW région centre@Facebook

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.