Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takto Audi testuje odolnost svých aut. Za 19 týdnů nasimuluje 12 let jejich života
2.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vyvíjíte nové auto a chcete mít představu, jak bude vypadat po 10 a více letech života, čekat na to nemůžete. Nasimulovat to ale prý lze.
Kvalitu nových vozů vnímá každý jinak. Všeobecně míří kritika zejména na ty s nálepkami „Made in Italy“ a „Made in France“, z vašich komentářů lze ovšem vyčíst řadu stížností i na modely německých značek. Takové pohled podporují i některé studie, které se na kvalitu aut či jejich částí zaměřují a značky koncernu VW nehodnotí zrovna nejlépe. Nedávno jsme tu měli přehled aut s nejvíce poruchovými motory, z nějž koncernové značky nevyšly zrovna dobře. A v letošní studii spolehlivosti aut v Británii skončilo takové Audi na úplném dně.
Právě lidé od čtyř kruhů na to reagují tím, že už při vývoji neponechávají nic náhodě a jejich auta musí projít velmi tvrdými interními testy výdrže. Tyto procedury mají dokonce vlastní jméno, INKA (Ingolstadt Korrosion und Altern) a Audi říká, že mu podrobilo už více jak stovku nových modelů. Test se zaměřuje na koroze a stárnutí vozu, přičemž během pouhých 19 týdnů replikuje 12letý životní cyklus. Rozdělen je přitom do pěti částí.
První tkví ve slaném postřiku, jímž je testovaný vůz pokryt a následně umístěn do klimatické komory se stálou teplotou 35 stupňů Celsia. Druhý krok spočívá v tropickém klimatu, kdy je teplota zvýšena na 50 stupňů Celsia a vlhkost na 100 procent. Ve třetí fázi pak na vůz svítí 80 lamp (každá má výkon 1 200 wattů), jež karoserii zahřejí až na 90 stupňů Celsia. V interiéru přitom po čas tohoto testu nesmí vyblednout barvy a materiály se nesmí stát křehkými.
Test číslo čtyři pro změnu počítá se simulací zimních podmínek na Polárním kruhem. Teplota proto klesá na -35 stupňů Celsia a čtyři hydropulzní stroje otřásají vozem, aby tak došlo k různému pnutí karoserie a styčných bodů či úchytů motoru. Ve finále tu pak máme jízdní testy v reálném prostředí, kdy řidiči opakovaně jezdí s vozy po různých površích.
S každým modelem je v průběhu oněch 19 týdnů najeto 12 tisíc kilometrů, a to i napříč slanou vodou a bahnem. V závěru testu pak technici značky rozkouskují vůz na 600 individuálních částí a prověří je kvůli slabinám. Získané informace přitom tým nepoužívá pouze ke schválení či zamítnutí aktuálně testovaného vozu, ale zároveň jsou využity pro vývoj budoucích modelů, zvláště v rámci ochrany karoserie před korozí.
První test INKA proběhl v roce 2002. Od té doby značka podrobila náročným zkouškám zmíněných více jak 100 modelů (jubilejním stým byla loni aktuální A4, posledním zbrusu nová A7), celkem najely přes milion kilometrů a zvládly skoro 3 000 bahenních a bezmála 2 000 slaných testů. Technici značky přitom těmito činnostmi strávili přes 330 000 hodin a pohledy na jejich práci vám přiblíží i přiložené fotografie.
Jestli vás přesvědčí o kvalitě Audi, ponecháme na vás, na každý pád je to pozoruhodný proces, ve kterém si auta během relativně krátkého času užijí své. Přiblížit to peklu na zemi zřejmě není nemístné, však se na to podívejte sami...
Vozy značky Audi v rámci testu INKA projdou během 19 týdnů náročnými zkouškami, jenž mají simulovat 12letý životní cyklus. A šetřeny při tom nejsou samy, ani jejich části, které jsou později podrobeny rozsáhlému zkoumání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 50 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 09:14 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Onboard videa 03.28. 02:40 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch
- Samosvorné diferenciály pro BMW 03.27. 12:37 - Předseda