Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takto Audi testuje odolnost svých aut. Za 19 týdnů nasimuluje 12 let jejich života
2.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud vyvíjíte nové auto a chcete mít představu, jak bude vypadat po 10 a více letech života, čekat na to nemůžete. Nasimulovat to ale prý lze.
Kvalitu nových vozů vnímá každý jinak. Všeobecně míří kritika zejména na ty s nálepkami „Made in Italy“ a „Made in France“, z vašich komentářů lze ovšem vyčíst řadu stížností i na modely německých značek. Takové pohled podporují i některé studie, které se na kvalitu aut či jejich částí zaměřují a značky koncernu VW nehodnotí zrovna nejlépe. Nedávno jsme tu měli přehled aut s nejvíce poruchovými motory, z nějž koncernové značky nevyšly zrovna dobře. A v letošní studii spolehlivosti aut v Británii skončilo takové Audi na úplném dně.
Právě lidé od čtyř kruhů na to reagují tím, že už při vývoji neponechávají nic náhodě a jejich auta musí projít velmi tvrdými interními testy výdrže. Tyto procedury mají dokonce vlastní jméno, INKA (Ingolstadt Korrosion und Altern) a Audi říká, že mu podrobilo už více jak stovku nových modelů. Test se zaměřuje na koroze a stárnutí vozu, přičemž během pouhých 19 týdnů replikuje 12letý životní cyklus. Rozdělen je přitom do pěti částí.
První tkví ve slaném postřiku, jímž je testovaný vůz pokryt a následně umístěn do klimatické komory se stálou teplotou 35 stupňů Celsia. Druhý krok spočívá v tropickém klimatu, kdy je teplota zvýšena na 50 stupňů Celsia a vlhkost na 100 procent. Ve třetí fázi pak na vůz svítí 80 lamp (každá má výkon 1 200 wattů), jež karoserii zahřejí až na 90 stupňů Celsia. V interiéru přitom po čas tohoto testu nesmí vyblednout barvy a materiály se nesmí stát křehkými.
Test číslo čtyři pro změnu počítá se simulací zimních podmínek na Polárním kruhem. Teplota proto klesá na -35 stupňů Celsia a čtyři hydropulzní stroje otřásají vozem, aby tak došlo k různému pnutí karoserie a styčných bodů či úchytů motoru. Ve finále tu pak máme jízdní testy v reálném prostředí, kdy řidiči opakovaně jezdí s vozy po různých površích.
S každým modelem je v průběhu oněch 19 týdnů najeto 12 tisíc kilometrů, a to i napříč slanou vodou a bahnem. V závěru testu pak technici značky rozkouskují vůz na 600 individuálních částí a prověří je kvůli slabinám. Získané informace přitom tým nepoužívá pouze ke schválení či zamítnutí aktuálně testovaného vozu, ale zároveň jsou využity pro vývoj budoucích modelů, zvláště v rámci ochrany karoserie před korozí.
První test INKA proběhl v roce 2002. Od té doby značka podrobila náročným zkouškám zmíněných více jak 100 modelů (jubilejním stým byla loni aktuální A4, posledním zbrusu nová A7), celkem najely přes milion kilometrů a zvládly skoro 3 000 bahenních a bezmála 2 000 slaných testů. Technici značky přitom těmito činnostmi strávili přes 330 000 hodin a pohledy na jejich práci vám přiblíží i přiložené fotografie.
Jestli vás přesvědčí o kvalitě Audi, ponecháme na vás, na každý pád je to pozoruhodný proces, ve kterém si auta během relativně krátkého času užijí své. Přiblížit to peklu na zemi zřejmě není nemístné, však se na to podívejte sami...
Vozy značky Audi v rámci testu INKA projdou během 19 týdnů náročnými zkouškami, jenž mají simulovat 12letý životní cyklus. A šetřeny při tom nejsou samy, ani jejich části, které jsou později podrobeny rozsáhlému zkoumání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis