Takto se opravdu správně vyvažují kola na LaFerrari. Vysvětlení značky je bizarní

 | 61 příspěvků | 14.11.2017 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený Honza

Olověná závažíčka? Už pěkn.. | 14.11.2017 14:08reagovat
avatar

Olověná závažíčka? Už pěkných par let se nepoužívají, protože jsou nešetrné k ŽP

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Orosený

No já když vidím tu fotku.. | 14.11.2017 14:29reagovat
avatar

No já když vidím tu fotku u článku... tak bych pneuservisu přímo zakázal dávat mi cokoli jinam než na vnější část kola, přesně tam kam to vyvážení patřilo vždy. A ještě bych dokoupil kryty kol, poklice.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený 123

bože kto už stopne toho ko.. | 14.11.2017 14:34reagovat
avatar

bože kto už stopne toho ko..ta prokopca , obyčejný vúl

Nepřihlášený plzeňák

Jo, ono se to sice dá scho.. | 14.11.2017 14:43reagovat
avatar

Jo, ono se to sice dá schovat za paprsky disku, ale to vyvážení není přesné, což u nízkoprofilových pneu a takovýchto vozů je právě nejvíc poznat. A za druhé si tento způsob vyvažování žádá mnohonásobně větší porci závaží. Takže může paradoxně dojít k tomu, že stejně budou s ohledem na větší množství vidět.

papy

Reakce na: No já když vidím tu fotku.. | 14.11.2017 14:44reagovat
avatar

Puklice na LaF? Pán je fajnšmeker. Chladenie bŕzd by bolo v pohode?

Nepřihlášený

... jo, a až to hodí na zi.. | 14.11.2017 15:02reagovat
avatar

... jo, a až to hodí na zimáky s plechama bude úplně namydlenej ... aji s olůvkama

Nepřihlášený Napuram

Fakt Prokopec ty jsi trotl.. | 14.11.2017 15:08reagovat
avatar

Fakt Prokopec ty jsi trotl a opět perlíš. Držel ty jsi někdy v ruce něco jiného než klávesnici? Ty závaží jsou už pěkných pár let ze zinku. A pokud to kolo chci mít precizně vyvážené, musí jít zevnitř i vně ty vole jeden.

Nepřihlášený PepaSFI

tak jestli to výrobce takh.. | 14.11.2017 15:10reagovat
avatar

tak jestli to výrobce takhle předepsal, asi ví proč. Co mě ale silně znepokojuje, když vidím na litých kolech, typicky u Octavií, na vnější hraně namlácený klasický narážecí závažíčka. Samozřejmě že to poškodí lakování a ráfek pak vypadá jak dorytej prasetem.

A ještě mě překvapilo, kdysi v Brně na okruhu když ještě součástí superbike byl páteční vstup na tréning a do boxů, že kola na ty velice rychlé motocykly se vyvažovaly jen staticky. Gumař vzal obuté kolo, strčil do něj hřídelku a posadil to do ložisek ve stojanu. Brnknul do toho prstem, počkal až se zastaví, ještě jednou, nalepit závažíčko, znova zatočit atd... Žádná digitální mašina. Asi to stačí.

Nepřihlášený Motor

Ferrari je krap. | 14.11.2017 15:12reagovat
avatar

Ferrari je krap.

Nepřihlášený eLzyx1

tak přemýšlím jak by to te.. | 14.11.2017 15:13reagovat
avatar

tak přemýšlím jak by to tedy mělo být správně podle autora článku ... odvrtávat disk? Nebo na to hodit naklepávací závaží?

Nepřihlášený Jozef

Správný důvod napsal “plze.. | 14.11.2017 15:15reagovat
avatar

Správný důvod napsal “plzeňák”, jen bych dodal že u některých vozů je to jediný možný způsob, protože jinak by závaží škrtala o brzdič a myslím, že to může být důvod zrovna i u tohoto vozu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Velmi důležitá informace p.. | 14.11.2017 15:15reagovat
avatar

Velmi důležitá informace pro většinu českých motoristů.Díky.

Nepřihlášený lol

Reakce na: Olověná závažíčka? Už pěkn.. | 14.11.2017 15:29reagovat
avatar

Ukazte mi jedinneho majetele ferari co mu jde o zivotni prostredi?

Nepřihlášený Jozef

Co se týče těch Octavií se.. | 14.11.2017 15:31reagovat
avatar

Co se týče těch Octavií se závažíčkama na vnější straně ráfku, opět se může jednat o následek konstrukce ráfku. Pokud si na vůz budete chtít dát nejmenší možnou velikost alu kola co je v TP, u předních brzd by nemusel být dostatečný prostor pro brzdič, proto musí pneuservis naklepnout závaží na disk z venku, pokud na něm není dostatečná plocha pro závaží lepené. Naklepávací závaží na alu disk, není nic neobvyklého.

Nepřihlášený eLzyx1

Josefe - naklepávací závaží.. | 14.11.2017 15:39reagovat
avatar

Josefe - naklepávací závaží na ALU je prasárna nejhrubšího zrna. Se tím ten disk docela dost znehodnotí, protože po závaží zůstane vydřený otisk. S dalším přezutím/vyvážením se tento kaz nezakryje, protože závaží bude na úplně jiném místě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jozef

Souhlasím s Vámi, že to pr.. | 14.11.2017 15:48reagovat
avatar

Souhlasím s Vámi, že to pro ráfek není nic dobrého, nicméně tuto věc vymysleli výrobci, aby uspokojili zákazníky, kteří chtějí mít alu disky, ale nejsou ochotni platit větší velikost pneu než nejmenší možnou. Pokud naklepávací závaží montuje způsobilá osoba, jde to i s minimem poškození ráfku.

Nepřihlášený Jakub

Pan redaktor asi netuší k.. | 14.11.2017 15:53reagovat
avatar

Pan redaktor asi netuší k čem jsou závažíčka...opravdu byste dal přednost vzhledu před funkčností? To snad ne... Na vnější stranu ráfku se to pro přesnost dává, protože nesprávně rozložená hmotnost by při takovýhle rychlostech bylo sakra znát. TO není škodovka.... Nemluvě o tom, že nejde o disk, ale hlavně o gumu. Ne každá guma je stejná a proto některé disky La Ferrirarirari (a jiných nových aut) mají závažíčka jiné ne. Prostě záleží hlavně na gumě jak dobře jde vyvážit. Gumy se liší co kus. Takže tady zase někdo objevil amééériku což...

Nepřihlášený Filda

Chcete mi říct že jsi koup.. | 14.11.2017 16:19reagovat
avatar

Chcete mi říct že jsi koupím ferrari a na něm jsou kola "litá (ať už hořčíková, hlniková nebo ocelová)" nikoliv "kovaná" ??? to snad ne, fakt italskej křáp !

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kokor

Proc nejdriv napisete 4 od.. | 14.11.2017 16:34reagovat
avatar

Proc nejdriv napisete 4 odstavce slintů a az pak zacnete mluvit o podstate veci? elitní zahraniční redakce jsou uplně jinde

Nepřihlášený O"neil

To jste zase vypotil blabo.. | 14.11.2017 16:36reagovat
avatar

To jste zase vypotil blabol

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Chcete mi říct že jsi koup.. | 14.11.2017 16:47reagovat
avatar

jestli ono to nebude tím že ta "kovaná" kola jsou taky litá. To čemu se lidově říká "kovaná" je ve skutečnosti spíš lisování nebo vysokotlaké lití..

Nepřihlášený josephko

Ikonický Mercedes G vystav.. | 14.11.2017 16:51reagovat
avatar

Ikonický Mercedes G vystavuje na obdiv pánty na svojich dverách https://i.ytimg.com/vi/teMq-y-tx34/maxresdefault.jpg

Tak prečo by LaFerrari nemohlo ukázať decentné závažia na kolesách?

Nepřihlášený vz

Reakce na: Olověná závažíčka? Už pěkn.. | 14.11.2017 17:05reagovat
avatar

přesně a za 2, lepená a za druhé, lepená se dělají i barevná ... https://www.alukola-obchod.cz/samolepici-zavazi-pro-alu-kola -fe-pozinkovane-cerne-3mm-12x5g-50ks-vaha-3kg-2.html?gclid=C jwKCAiAxarQBRAmEiwA6YcGKDNOQBmoRgURSM4QcN-ad23jRhGdDocwfOoSF X6oZEllGGB8TEc3ehoC_gEQAvD_BwE ten kdo nalepil stříbrná na černý disk je lempl

Nepřihlášený karel

Reakce na: Správný důvod napsal “plze.. | 14.11.2017 18:20reagovat
avatar

Přesně tak. Jak koukam na to místo mezi disk a brzdič, tak tam skoro žádný nevidim. Mohlo by hrozit, že závaží bude chytat o brzdič. Navíc jak tady někteří píšou, nejpřesnější na takovýhlech kolech je dát závaží na místo, kam patří a ne ho posouvat ke středu a tim pádem ho tam cpát víc. Takže vyvažovat na obě strany. Akorát ty stříbrný závaží na těch černejch kolej fuj. Černý závaží na černym kole skoro přehlídnete. Očekával bych, že na takovýhle drahý vůz se bude vyrábět závaží v barvě origo disku.

Nepřihlášený Michal

Reakce na: Josefe - naklepávací závaží.. | 14.11.2017 18:34reagovat
avatar

Většina jedničkových octavek vybavených z výroby alu kolama 15" měly speciální naklepavací závaží. Dle mého názoru rychleší a levnější varianta. Jsou i varianty kdy na vnější straně disku je lepené závaží a z vnitřní strany je naklepavací ( protože z venkovní strany není vhodně tvarovaný disk).

Nepřihlášený

Olovena zavazi se uz x let.. | 14.11.2017 18:36reagovat
avatar

Olovena zavazi se uz x let nepouzivaji, nahradil je zinek...jenom pro doplneni

Nepřihlášený Ja

Bože to je zase výtvor.. :.. | 14.11.2017 19:16reagovat
avatar

Bože to je zase výtvor.. :D Tak největší pecka je to o tom olovu.. :D Pan redaktor netuší že dnešní tělíska jsou železná nebo zinková. A co se týká umístění na disku, tak je to jednoduchý, čím víc ke středu kola tím víc zavaží se lepí.

Nepřihlášený Ladis

Co se komu nelíbí? Klasick.. | 14.11.2017 19:19reagovat
avatar

Co se komu nelíbí? Klasické lepené závaží, tydle už nejsou olověné. A pokud někdo má pocit, že utrpěla estetika, ať si je tam nedává :)

Nepřihlášený

Reakce na: Olověná závažíčka? Už pěkn.. | 14.11.2017 19:44reagovat
avatar

To je zase výplod mozkového génia. Asi by si prvně mněl pan redaktor zjistit, proč to tak je a potom psát. Ale nejprve myslet pane redaktore.

Nepřihlášený Oldřich Borovec

Vzhledem k tomu, že závažíčk.. | 14.11.2017 19:49reagovat
avatar

Vzhledem k tomu, že závažíčko je výrazně mimo osu kola, bude se jednat pravděpodobně o dynamické vyrovnání vzhledem k vysokým otáčkám kola. Je to stejné, jako když máte setrvačník a dáte závažíčko zvenku dolů a zevnitř nahoru. Osa bude kmitat, protože soustava je dynamicky nevyvážená.

Nepřihlášený Alexandr

Zase typický článek typick.. | 14.11.2017 19:49reagovat
avatar

Zase typický článek typického novinářského diletanta.

Za prvé - závažíčka na vnější límec disku se dávají běžně a pokud to disk umožňuje, je to velká výhoda - často stačí menší celkový počet závaží, což znamená lepší dynamické vyvážení.

Za druhé - vyvážení rotačních součástí (ano, i kolo je rotační součástk) se dělí na tzv. statické a tzv. dynamické. U statického stačí, když se zastavená součást nemá tendenci sama pohnout v jakékoli poloze - těžiště se nachází v ose otáčení. U dynamického zatížení však nestačí těžiště v ose otáčení a záleží i na rozložení hmotnosti v rámci tělesa - pro správné dynamické vyvážení by měla hmotnost být rozložena symetricky podle osy otáčení. Pokud tedy máme disk s pneu, může nastat situace, kdy dokonalého dynamického vyvážení dosáhneme pouze umístěním závažíčka na vnější límec. Umístění do prostřed kola, nebo na kraj vnitřního límce sice vyvažovačka zvládne vypočítat také, ale výsledek nemusí být ideální. V těchto případech můžeme vidět závažíčka na více místech po obvodu. Viděl pan redaktor někdy vyvažovačku pneu v akci?

Za třetí - argument s hyzděním barevných disků závažíčky je zcela mimo, neboť jsou na trhu běžně závažíčka v různých barvách.

Za čtvrté - olověná závažíčka jsou již mnoho let zakázána směrnicí EU, dnes se závažíčka vyrábí ze zinkové slitiny, z podobné se dříve odlévaly karburátory (z hliníku byly spíše vyjímečně).

Redaktoři, doplňte si znalosti z oblasti strojního inženýrství - píšete články o autech, což jsou v podstatě vrcholné produkty strojního inženýrství, přitom nevíte ani jak funguje převodovka, nebo chladící okruh klimatizace (poznatky z posledních několika článků).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený camper

autor článku je větší kund.. | 14.11.2017 20:45reagovat
avatar

autor článku je větší kunda než byla moje třídni na základce, hňupe" !!

Nepřihlášený Petr

Pane Prokopče, nevím z jak.. | 15.11.2017 00:15reagovat
avatar

Pane Prokopče, nevím z jakého důvode se mi chce napsat rým "tupče", ale jelikož nejsem stoupenec individuí, tak Vám to napíši asi takto. Kola se vyvažují jak radiálně, což je v ose otáčení, tak i axiálně, aby se tak dosáhlo tzv. volné osy. Tímto chci tedy sdělit, že jste totální tupec a o autech už by jste neměl nadále psát, jelikož se strojařinou zřejmě nemáte ani tu nejmenší zkušenost.

Nepřihlášený hejtr

Hej borče, co jsi to zas v.. | 15.11.2017 00:16reagovat
avatar

Hej borče, co jsi to zas vyplodil za bejkárnu ? :D

Nepřihlášený Honzax

Bože, to je zase článek! J.. | 15.11.2017 10:11reagovat
avatar

Bože, to je zase článek! Jednak jak už mnozí psali, závaží se už dávno používají zinková, a ne olověná (kvůli životnímu prostředí), to ví každý motorista, no pan Poklopec zřejmě asi ne. A pokud jde o precizní vyvážení kola, tak je třeba umístit závaží zevnitř i zvenku, pokud má být nevývažek 0. A pokud se to udělá tak, jak je to u tohoto LaFerrari (nenápadné nalepovací závažíčko), tak žádný normální člověk se nad tím nepozastaví. Ale když není o čem psát, dá se vytvořit klidně i takto dlouhý článek o takovéto "békovině".

Nepřihlášený Ing. Radim Pavlů

Kola u silničních motorovýc.. | 15.11.2017 10:34reagovat
avatar

Kola u silničních motorových vozidel se vyvažují dynamicky, to znamená ve 2 rovinách (na vnitřní i vnější stranu disku). Podle velikosti nevývažku je toho závaží více, nebo méně, nebo tam není vůbec (to je ale spíš výjimka). Tak, jak to vypadá na La Ferarri je to naprosto v pořádku. Pravdou je, že můj Zetor 4011, co ho mám doma, žádná závaží na discích předních ani zadních kolech ani uvnitř ani vně disků nemá, ale ten má zase maximálku 31 km/hod, tak to bude asi tím....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zub10

Tipnul bych to na málo mís.. | 15.11.2017 16:35reagovat
avatar

Tipnul bych to na málo místa mezi brzdama a ráfkem.

Mě to škrtalo taky a to mám rozhodně míň pístků..

Nepřihlášený vana

Reakce na: Zase typický článek typick.. | 15.11.2017 17:05reagovat
avatar

Alexandr: závažíčka na více místech po obvodu každé strany disku jsou znakem odfláknuté práce. Při správném postupu není problém najít jediné správné umístění závaží pro kažou stranu bez ohledu jestli se dávají závaží vně disku nebo pod paprsky

Ale samozřejmě platí, že čím blíže jsou závažíčka ke středové rovině kola, tím jich musí být pro odstranění dynamického nevývažku více a celé kolo je pak těžší. Jednoduché jak facka

Nepřihlášený Dotaz

Reakce na: Kola u silničních motorovýc.. | 15.11.2017 17:22reagovat
avatar

Co bys byl ochotný dát za vyvážení těch zadních zetoráckých kol? Zařídit se dá vše.

Nepřihlášený Petr 62

Reakce na: Zase typický článek typick.. | 15.11.2017 19:21reagovat
avatar

Plně s vámi souhlasím , zejména platí ta poslední věta o doplnění vzdělání , často tu píšou nesmysly.

Nepřihlášený Ondras12

Přijde mi, že článek na to.. | 15.11.2017 19:36reagovat
avatar

Přijde mi, že článek na toto téma vymyslel autor, když z okna tramvaje zálibně pozoroval nějaké krásné a drahé auto a snažil se na něm najít něco, proč by si ho rozhodně nekoupil, i kdyby na něj měl. Některé komentáře mi připadají skutečně fundované a profesionální. Zejména komentáře o olověných vs. zinkových závažíčkách - konečně se o tom začíná trochu mluvit a možná to i čeští "profesionální" novináři pochopí. Nebo komentáře o prostoru mezi třmenem a diskem - z vlastních zkušeností vím, že to je opravdu problém - nalepíte-li závažíčka jinam než na určené místo, u spousty aut to prostě "šoupe" a musíte to opravit. Bohužel tu ale nikde nevidím ještě jednu drobnou připomínku. Vy všichni, kdo tu popisujete vyvažování kola - zkusili jste někdy roztočit na vyvažovačce samotný disk (ráfek, "kolo")? Vím, že je to logicky blbost, ale troufunu si říct, že disk s logem Ferrari skutečně vyvažovat nemusíte. Ještě jsem neviděl nový disk, který by se i bez pneumatiky musel vyvažovat. Kola (disk + pneu) se vyvažují přece hlavně kvůli pneumatikám (a asi i tpms ventilům - jejich hmotnost též není zanedbatelná) a ne kvůli "křivým" diskům. Protože prostě neexistuje technologie, jak vyrobit naprosto přesnou pneumatiku - na rozdíl od technologie na výrobu disků. Takže Ferrari (i všichni ostatní) se může snažit jak chce, ale stejně s tím nic neudělá. Závaží na kolech přece nejsou kvůli výrobcům aut resp. disků, ale kvůli výrobcům pneumatik. Logiku článku bych přirovnal k předpovědi počasí na minulej víkend. PS: Asi se tu najde někdo, kdo bude říkat, že viděl na vyvažovačce ráfek, který se musel vyvažovat, ale ruku na srdce - z jakého auta takový ráfek byl? Byl opravdu nový? Byl opravdu nepoškozený? Nebyl čínský? atd. Mimochodem, zmíňka o zetoráckých kolech je skvělá - oba palce nahoru! :-)

Nepřihlášený Roman Tmej

Naklepávací závaží na ALU.. | 19.11.2017 21:21reagovat
avatar

Naklepávací závaží na ALU je zcela běžná praxe pneuservisů, kteří si ulehčí práci, protože lepit závaží na ALU je pro ně zátěž. Jelikož sám vlastním pneuservis, vím, že to dělá 9z10 pneuservisů. Je to prostě prasárna. Ničí to disk, zůstává tam voda a bordel. Takže disky tím každopádně devastují.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše