Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takto se opravdu správně vyvažují kola na LaFerrari. Vysvětlení značky je bizarní
14.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to jedno z nejexkluzivnějších aut a nedá se říci, že by si jeho tvůrci nedali záležet na tom, jak vypadá. V případě vyvažování kol je jim to rázem jedno.
Tyto dny jsou u většiny motoristů spojeny s návštěvou pneuservisů a nahrazení letního obutí zimním. Je to celkem rutinní operace, při které - pokud nemáte jednu sadu kol pro letní a druhou pro zimní provoz - dojde k demontáži letních pneumatik a montáži těch zimních. Neodmyslitelně k tomu patří i následné vyvažování kompletních kol, které zajistí, že nebude docházet k rozličným nepříjemnostem od nerovnoměrného sjíždění pneu až po přenášení nepříjemných vibrací do volantu.
To se dělá s pomocí závažíček, typicky olověných, která se dnes na kola převážně lepí. Méně zkušeným motoristům se může zdát, že už se dnes kola ani nevyvažují, ale vyvažují - jen to obvykle nejsou vidět. Je zvykem lepit závaží na různá místa vnitřní části disku, protože dosáhnete prakticky stejného efektu z hlediska funkce, nemusíte se ale při každém míjení vozu potýkat s poněkud nevzhledným doplňkem.
Je skoro nemožné narazit na jakkoli prestižnější vůz, kde by to bylo jinak. Vidět zánovní Audi, BMW, Mercedes, Porsche, cokoli podobného s viditelnými závažíčky na discích kol je prakticky nemožné, prostě se to tak nedělá. O to překvapivější je vidět něco takového na Ferrari LaFerrari, tedy hypersportu, jehož cena může snadno přesáhnout i sto milionů korun. Na něčem takovém to vypadá opravdu nepatřičně, tohle auto je nejen technický, ale i designový skvost a najednou... viditelná závaží.
Když to člověk uzří poprvé, řekne si, že se někdo spletl. Že si někdo v pneuservisu nevěděl rady a závaží namontovat na vnější část ráfku. Jenže když si projdete fotky různých LaFerrari, zjistíte, že tohle není nic ojedinělého, na tomto voze to tak obvykle je. A o opakovaný omyl opravdu nejde.
V případě LaFerrari dochází k dodatečnému vyvažování kol i lepením olůvek na vnější okraj ráfku. Není to něčí zběsilý nápad, je to postup určený samotnou automobilkou. Důvod tkví podle ní v tom, že hybridní hypersport je ve své podstatě závodní vůz, takže o funkci tu jde v první řadě, o formu až ve druhé. A s pomocí vně lepených závaží jde dosáhnout preciznějšího výsledku.
Takový přístup lze na jednu stranu kvitovat, na tu druhou nám to ale příliš nezapadá do toho, jak je ztvárněn zbytek vozu. Prakticky nic jiného tu nevypadá jako nějaké utilitární zařízení, je to nejen sportovní, ale i luxusní stroj kladoucí důraz i na atraktivní design a výjimečné materiály. A na kolech má jít rázem jen o funkci?
Nejsme si tedy jisti, jestli tady automobilka trochu nefabuluje a ten pravý důvod netají. Protože kdyby uvažovala opravdu takto, těžko se bude obtěžovat třeba instalací žlutých (nebo jakýkoli jiných...) linek do interiéru, jak je můžeme vidět na Apertě níže. Ani to totiž funkci nepomáhá a mnohé z viditelného ji svou hmotností jen zhoršuje - závodní vůz žádné takové výstřelky nepotřebuje...
Pokud toužíte po vyrovnané jízdě, je třeba i LaFerrari osadit nevzhledným kouskem olova
Na prezentačních kusech ale samozřejmě nic podobného neuvidíte
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch