Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takto se opravdu správně vyvažují kola na LaFerrari. Vysvětlení značky je bizarní
14.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to jedno z nejexkluzivnějších aut a nedá se říci, že by si jeho tvůrci nedali záležet na tom, jak vypadá. V případě vyvažování kol je jim to rázem jedno.
Tyto dny jsou u většiny motoristů spojeny s návštěvou pneuservisů a nahrazení letního obutí zimním. Je to celkem rutinní operace, při které - pokud nemáte jednu sadu kol pro letní a druhou pro zimní provoz - dojde k demontáži letních pneumatik a montáži těch zimních. Neodmyslitelně k tomu patří i následné vyvažování kompletních kol, které zajistí, že nebude docházet k rozličným nepříjemnostem od nerovnoměrného sjíždění pneu až po přenášení nepříjemných vibrací do volantu.
To se dělá s pomocí závažíček, typicky olověných, která se dnes na kola převážně lepí. Méně zkušeným motoristům se může zdát, že už se dnes kola ani nevyvažují, ale vyvažují - jen to obvykle nejsou vidět. Je zvykem lepit závaží na různá místa vnitřní části disku, protože dosáhnete prakticky stejného efektu z hlediska funkce, nemusíte se ale při každém míjení vozu potýkat s poněkud nevzhledným doplňkem.
Je skoro nemožné narazit na jakkoli prestižnější vůz, kde by to bylo jinak. Vidět zánovní Audi, BMW, Mercedes, Porsche, cokoli podobného s viditelnými závažíčky na discích kol je prakticky nemožné, prostě se to tak nedělá. O to překvapivější je vidět něco takového na Ferrari LaFerrari, tedy hypersportu, jehož cena může snadno přesáhnout i sto milionů korun. Na něčem takovém to vypadá opravdu nepatřičně, tohle auto je nejen technický, ale i designový skvost a najednou... viditelná závaží.
Když to člověk uzří poprvé, řekne si, že se někdo spletl. Že si někdo v pneuservisu nevěděl rady a závaží namontovat na vnější část ráfku. Jenže když si projdete fotky různých LaFerrari, zjistíte, že tohle není nic ojedinělého, na tomto voze to tak obvykle je. A o opakovaný omyl opravdu nejde.
V případě LaFerrari dochází k dodatečnému vyvažování kol i lepením olůvek na vnější okraj ráfku. Není to něčí zběsilý nápad, je to postup určený samotnou automobilkou. Důvod tkví podle ní v tom, že hybridní hypersport je ve své podstatě závodní vůz, takže o funkci tu jde v první řadě, o formu až ve druhé. A s pomocí vně lepených závaží jde dosáhnout preciznějšího výsledku.
Takový přístup lze na jednu stranu kvitovat, na tu druhou nám to ale příliš nezapadá do toho, jak je ztvárněn zbytek vozu. Prakticky nic jiného tu nevypadá jako nějaké utilitární zařízení, je to nejen sportovní, ale i luxusní stroj kladoucí důraz i na atraktivní design a výjimečné materiály. A na kolech má jít rázem jen o funkci?
Nejsme si tedy jisti, jestli tady automobilka trochu nefabuluje a ten pravý důvod netají. Protože kdyby uvažovala opravdu takto, těžko se bude obtěžovat třeba instalací žlutých (nebo jakýkoli jiných...) linek do interiéru, jak je můžeme vidět na Apertě níže. Ani to totiž funkci nepomáhá a mnohé z viditelného ji svou hmotností jen zhoršuje - závodní vůz žádné takové výstřelky nepotřebuje...
Pokud toužíte po vyrovnané jízdě, je třeba i LaFerrari osadit nevzhledným kouskem olova
Na prezentačních kusech ale samozřejmě nic podobného neuvidíte
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry