Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí

V případě prodejů aut vládne Evropě VW, v případě svolávacích akcí ale vede jiná značka. Vztaženo k objemu produkce jsou tu ovšem i větší hříšníci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí

4.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V případě prodejů aut vládne Evropě VW, v případě svolávacích akcí ale vede jiná značka. Vztaženo k objemu produkce jsou tu ovšem i větší hříšníci.

Pokud zmíníme termín „svolávací akce“, kde kdo v té souvislosti dodá „Volkswagen“. Německá automobilka totiž v důsledku dieselového skandálu musela povolat do servisů miliony vozů, jímž přehrává software. Není však jedinou, která je se svolávacími akcemi spojena, však ve spojitosti s Dieselgate půjde nakonec jen o pár jednotlivých, byť velké množství vozů zasahujících akcí. V případě množství samotných akcí, které ukazují na to, kolik hříchů minulosti musí dnes automobilky řešit, VW nevede, a to zdaleka.

Ukazují to data evropského systému RAPEX (Rapid Alert System for Non-Food Products, tedy Systému rychlé výstrahy pro výrobky nepotravinářského charakteru), které Volkswagen řadí z hlediska množství vyhlášených akcí „až” na třetí místo. Vysloužil si jej díky 19 vyhlášeným svolávacím akcím, na „vítězství” přitom byl třeba skoro dvojnásobek.

První místo v této smutné statistice připadlo na Renault, který povolal svá auta zpět k dealerům kvůli 33 různým problémům. Ty přitom pokrývají celé spektrum od rizika upadnutí kola při jízdě kvůli nesprávně dotaženým šroubům (modely Mégane, Fluence a Clio) přes vadné bezpečnostní pásy (Espace, Talisman) až po riziko poškození brzdového vedení (Zoe).

Počty svolávacích akcí logicky souvisí s množstvím prodaných vozů i šíří portfolia dané značky, pročež daný výsledek pro Renault není zrovna působivou vizitkou - Francouzi toho nenabízí a neprodávají málo, pozici jedničky v tomto ohledu ale ztratili už před několika dekádami. Vztaženo k prodejům pak vychází 33 „svolávaček” Renaultu na 972 417 registrací - VW jich má 19 na 1 524 414 prodaných aut.

To jen podporuje mýty o problematické kvalitě francouzských aut, i když Peugeot (15 svolávacích akcí, 785 928 registrací) či Citroën (6 svolávacích akcí, 496 003 registrací) jsou na tom o něco lépe. A velmi slušně si vedl i Fiat, který prodal 683 782 nových aut a řešil pouze 6 akcí.

Kromě toho je třeba dodat, že data systému RAPEX nemusí zobrazovat skutečný stav, část problémů může být automobilkami skryta a opravena v rámci běžných servisních prohlídek. V tomto ohledu ostatně byl loni zmiňován Opel, který měl takto kvůli vlastním dieselovým problémům modifikovat software svých vozů bez vědomí kohokoliv.

Dále je třeba zmínit, že není svolávací akce jako svolávací akce. Velká automobilka může vyhlásit takovou, , která zasáhne jen pár jejích aut, na druhou stranu menší výrobci mohou mít na kontě jedinou svolávací akci, která se dotkne vysokého procenta aut. Typickým takovým příkladem je Bugatti, které muselo povolat do servisů třetinu své produkce posledních let.

Obdobně lze ostatně smýšlet také o Astonu Martin, který dokonce svolává prakticky všechny vozy vyrobené v letech 2008 až 2014. Konkrétně jde o 17 590 aut, jenž jsou osazeny vadným ramenem plynového pedálu. To má na svědomí čínský dodavatel a jenž může prasknout v důsledku použitého nekvalitního plastového materiálu.

Dodejme ještě, že Škoda loni řešila 5 problémů u modelů Superb, Yeti, Citigo, Octavia a Rapid. Týkaly se přitom špatně fungujících dětských pojistek, špatně zapojených konektorů airbagů či rizika poranění malými úlomky pláště rezervoáru hnacího plynu u předních airbagů, což zní docela „Takatově”. Bližší data o četnosti svolávacích akcí u jednotlivých značek zjistíte v přiložené tabulce.

Nejvíce svolávaná auta do servisů dle značek v roce 2016


Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 1 - Nejvice do servisu svolavana auta 2016 znacky 01Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 2 - Nejvice do servisu svolavana auta 2016 znacky 02

Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 3 - Renault Talisman 2016 oficialni sada 05Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 4 - Renault Talisman 2016 oficialni sada 06Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 5 - Renault Talisman 2016 oficialni sada 07Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 6 - Renault Talisman 2016 oficialni sada 11Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 7 - Renault Talisman 2016 oficialni sada 12Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 8 - Renault Talisman 2016 oficialni sada 13Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 9 - Renault Megane 2016 dalsi nove 36Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 10 - Renault Megane 2016 dalsi nove 37Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 11 - Renault Megane 2016 dalsi nove 38Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 12 - Renault Megane 2016 dalsi nove 39Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 13 - Renault Megane 2016 dalsi nove 40Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 14 - Renault Megane 2016 dalsi nove 41
Renault je králem v četnosti svolávacích akcí...

Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 15 - bugatti veyron super sport na prodej 01Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 16 - bugatti veyron super sport na prodej 02Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 17 - bugatti veyron super sport na prodej 03Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 18 - bugatti veyron super sport na prodej 04Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 19 - bugatti veyron super sport na prodej 05Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 20 - bugatti veyron super sport na prodej 06Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 21 - bugatti veyron super sport na prodej 07Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 22 - bugatti veyron super sport na prodej 08Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 23 - bugatti veyron super sport na prodej 09
...takové Bugatti si ale statistiku RAPEX rovněž nemůže dát za rámeček, do servisů totiž musela více než třetina produkce...

Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 24 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 01Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 25 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 02Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 26 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 03Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 27 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 04Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 28 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 05Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 29 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 06Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 30 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 07Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 31 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 08Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí - 32 - Aston Martin Vanquish Carbon Edition 09
...a takový Aston Martin bude musel povolat skoro všechna vyrobená auta od roku 2008, byť nikoliv kvůli vlastní chybě

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.