Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tato auta loni musela neplánovaně do servisů nejčastěji. „Vítěz” nepřekvapí
4.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V případě prodejů aut vládne Evropě VW, v případě svolávacích akcí ale vede jiná značka. Vztaženo k objemu produkce jsou tu ovšem i větší hříšníci.
Pokud zmíníme termín „svolávací akce“, kde kdo v té souvislosti dodá „Volkswagen“. Německá automobilka totiž v důsledku dieselového skandálu musela povolat do servisů miliony vozů, jímž přehrává software. Není však jedinou, která je se svolávacími akcemi spojena, však ve spojitosti s Dieselgate půjde nakonec jen o pár jednotlivých, byť velké množství vozů zasahujících akcí. V případě množství samotných akcí, které ukazují na to, kolik hříchů minulosti musí dnes automobilky řešit, VW nevede, a to zdaleka.
Ukazují to data evropského systému RAPEX (Rapid Alert System for Non-Food Products, tedy Systému rychlé výstrahy pro výrobky nepotravinářského charakteru), které Volkswagen řadí z hlediska množství vyhlášených akcí „až” na třetí místo. Vysloužil si jej díky 19 vyhlášeným svolávacím akcím, na „vítězství” přitom byl třeba skoro dvojnásobek.
První místo v této smutné statistice připadlo na Renault, který povolal svá auta zpět k dealerům kvůli 33 různým problémům. Ty přitom pokrývají celé spektrum od rizika upadnutí kola při jízdě kvůli nesprávně dotaženým šroubům (modely Mégane, Fluence a Clio) přes vadné bezpečnostní pásy (Espace, Talisman) až po riziko poškození brzdového vedení (Zoe).
Počty svolávacích akcí logicky souvisí s množstvím prodaných vozů i šíří portfolia dané značky, pročež daný výsledek pro Renault není zrovna působivou vizitkou - Francouzi toho nenabízí a neprodávají málo, pozici jedničky v tomto ohledu ale ztratili už před několika dekádami. Vztaženo k prodejům pak vychází 33 „svolávaček” Renaultu na 972 417 registrací - VW jich má 19 na 1 524 414 prodaných aut.
To jen podporuje mýty o problematické kvalitě francouzských aut, i když Peugeot (15 svolávacích akcí, 785 928 registrací) či Citroën (6 svolávacích akcí, 496 003 registrací) jsou na tom o něco lépe. A velmi slušně si vedl i Fiat, který prodal 683 782 nových aut a řešil pouze 6 akcí.
Kromě toho je třeba dodat, že data systému RAPEX nemusí zobrazovat skutečný stav, část problémů může být automobilkami skryta a opravena v rámci běžných servisních prohlídek. V tomto ohledu ostatně byl loni zmiňován Opel, který měl takto kvůli vlastním dieselovým problémům modifikovat software svých vozů bez vědomí kohokoliv.
Dále je třeba zmínit, že není svolávací akce jako svolávací akce. Velká automobilka může vyhlásit takovou, , která zasáhne jen pár jejích aut, na druhou stranu menší výrobci mohou mít na kontě jedinou svolávací akci, která se dotkne vysokého procenta aut. Typickým takovým příkladem je Bugatti, které muselo povolat do servisů třetinu své produkce posledních let.
Obdobně lze ostatně smýšlet také o Astonu Martin, který dokonce svolává prakticky všechny vozy vyrobené v letech 2008 až 2014. Konkrétně jde o 17 590 aut, jenž jsou osazeny vadným ramenem plynového pedálu. To má na svědomí čínský dodavatel a jenž může prasknout v důsledku použitého nekvalitního plastového materiálu.
Dodejme ještě, že Škoda loni řešila 5 problémů u modelů Superb, Yeti, Citigo, Octavia a Rapid. Týkaly se přitom špatně fungujících dětských pojistek, špatně zapojených konektorů airbagů či rizika poranění malými úlomky pláště rezervoáru hnacího plynu u předních airbagů, což zní docela „Takatově”. Bližší data o četnosti svolávacích akcí u jednotlivých značek zjistíte v přiložené tabulce.
Nejvíce svolávaná auta do servisů dle značek v roce 2016
Renault je králem v četnosti svolávacích akcí...
...takové Bugatti si ale statistiku RAPEX rovněž nemůže dát za rámeček, do servisů totiž musela více než třetina produkce...
...a takový Aston Martin bude musel povolat skoro všechna vyrobená auta od roku 2008, byť nikoliv kvůli vlastní chybě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 10 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva