Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh

Tenhle Favorit vypadá na první pohled opravdu krásně, jenže u něj pár věcí nesedí. A když ověříte jeho historii, pravda rychle vyjde najevo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh

26.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tenhle Favorit vypadá na první pohled opravdu krásně, jenže u něj pár věcí nesedí. A když ověříte jeho historii, pravda rychle vyjde najevo.

Vzpomínáte s láskou na Škodu Favorit, se kterou jste kdysi jezdili? Napadá vás si takové auto pořídit znovu jako hračku a možná i investici? V takovém případě by bylo asi nejlepší najít exemplář s co nejnižším kilometrovým proběhem a v co nejlepším stavu, protože takový na hodnotě poroste nejlépe.

Zajímavým kandidátem může být kousek, který vidíme na snímcích. Je inzerován v Německu, prodává ho ale pražský autobazar Autovoko. Udáván je u něj nájezd necelých 18 tisíc kilometrů a svítí u něj kapitálkami napsané: „Jako nový!” s ještě asi sedmi dalšími vykřičníky. Mohla by to být vážně krásná „leštěnka” a dobrá investice - stačí ho jen postavit do suché garáže, v létě za suchého počasí občas projet a trochu ho udržovat.

Vypadá opravdu krásně i svým stavem. Interiér nejeví známky opotřebení, koberce vypadají jako nové, fotka podběhu ukazuje stav, který odpovídá autu, co předevčírem vyjelo z fabriky. I pod kapotou to vypadá, jako by tenhle Favorit by vyroben včera - cívka je jako nová a expanzní nádobka chladiče jakbysmet.

Právě tady jsme si ale začali říkat, že to už je trochu moc. Přece jen, tohle auto má 25 let na krku a skoro 18 tisíc km také není nic. Tak byly vyměněny, ale proč? Zrovna expanzní nádobka není věc, která by se porouchala, navíc jsou tu i další podezřele dobře vypadající díly. A onen podběh? I ten se zdá být na tak staré auto v příliš dobrém stavu. Nic to nemusí znamenat, ale vzbuzuje to podezření.

Zprvu jsme mysleli na nehodu, a tak jsme se znalostí VIN vozu zkusili registr Cebie, jestli, něco neukáže. Však jde o docela drahé auto, 112 tisíc korun za Favorit není málo, takže by měl být bez chybičky.

Jenže není. Žádný záznam o nehodě jsme nenašli, narazili jsme na jinou věc - velmi podezřelý vývoj stavu tachometru, jak se můžete podívat níže. Mezi říjnem 2002 a zářím 2004 auto prý ujelo přesně 31 500 km a následně mezi zářím 2004 a zářím 2006 to bylo opět přesně 73 tisíc kilometrů. V srpnu 2010 je ale stav tachometru zpátky na 14 tisících. O chvíli později 17 tisíc a pak už skoro nic.

Jistě, zapsání stavu kilometrů i řádově špatně při STK není výjimkou, ale dvakrát po sobě? V Chybný zápis vypadá jinak, bývá to jeden mnohem vyšší nebo nižší a pak se postupné zvyšování proběhu vrací do původních kolejí, dva zápisy špatně jsou podezřelé. Chyby to tedy být nemusí, najet 37 tisíc kilometrů za jediný rok samozřejmě jde i s Favoritem v 21. století.

Navíc jsou tu podezřelé nové díly a ještě jedna věc - podívali jsme se ale na web prodejce a zobrazili si nabídku jeho vozů Škoda, kterou má na Tipcars.cz. Tenhle Favorit mezi nimi není a nenacházíme ho ani na Sauto.cz. Je-li tedy inzerován jen pro Němce, je to další podezřelá věc - v Německu si kilometry přes Cebii totiž nikdo z normálních zákazníků neověří a německé registry neřeknou popel.

Pravda, pokud má tohle auto za sebou cca 120 tisíc kilometrů, vypadá opravdu hezky. Avizovaných 18 tisíc kilometrů ale najeto podle všeho nemá a s ohledem na ony nové díly bylo zřejmě po létech stání v něčem jako je „dědova garáž” chvíli intenzivněji ježděno, pak havarováno, opraveno a při tak „vhodné příležitosti” dáno i jinak do stavu, který se blíží odpovídal původnímu nájezdu.

Tohle je prostě podle všeho podvrh a i když si tím nemůžeme být na 100 procent jisti, je to příliš podezřelá nabídka, aby stála za vašich 112 tisíc Kč. Můžete-li nás přesvědčit o opaku a vysvětlit podivný vývoj kilometrového proběhu a absenci auta v českých nabídkách, jen do toho. Zatím ale nevěříme, ani trochu. Toto prostě ten stroj času, po kterém by bylo radno toužit...


Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 1 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 01Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 2 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 02Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 3 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 03Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 4 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 04Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 5 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 05Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 6 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 06Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 7 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 07Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 8 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 08Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 9 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 09Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 10 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 10Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 11 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 11Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 12 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 12Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 13 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 13Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 14 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 14Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 15 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 15
Tento Favorit vypadá opravdu dobře, jenže někdy až moc

Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 16 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 16Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 17 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 17
A umělému „omlazení” nasvědčuje i jeho historie

Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 18 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 18Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh - 19 - Skoda Favorit 1992 18 tkm podvrh prodej 19
Takové vozy certifikát autenticity vážně nedostávají...

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše