Tato žena říká, že diesely během pár let zcela skončí. A nejhorší je, že to může zařídit

Rozumní lidé vedou o budoucnosti pohonu aut debaty, tato dáma má jasno. Diesely jsou prý technologie minulosti a rychle vyklidí pole.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tato žena říká, že diesely během pár let zcela skončí. A nejhorší je, že to může zařídit

28.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tato žena říká, že diesely během pár let zcela skončí. A nejhorší je, že to může zařídit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rozumní lidé vedou o budoucnosti pohonu aut debaty, tato dáma má jasno. Diesely jsou prý technologie minulosti a rychle vyklidí pole.

Zdá se, že v Evropské unii dostal zdravý rozum definitivně na frak. Svědčí o tom alespoň slova eurokomisařky Alžběty Bienkowské, dle které „diesely mají utrum. Myslím, že během pár let kompletně zmizí. Je to technologie minulosti.“ Kde přitom leží budoucnost, nejspíše ani nemusíme dodávat. Jak jste jistě správně pochopili, EU hodlá jít cestou elektrifikace, ačkoliv před ní prakticky každý expert varuje v nejlepším případě jako před „neřešením”, v horším jako před cestou do záhuby. Jelikož ale politici vždy nejlépe vědí, co je a není správné, bateriové vozy zkrátka dostaneme.

Bienkowska se přitom rozhodla, že mezi těmito zákonodárci vystoupá na naprostý Olymp, a proto její zaujetí vůči dieselům nebere konce. Eurokomisařka totiž začala zemím, mezi něž patří Německo či Itálie, hrozit legálním postihem, neboť tyto státy šly prý až příliš na ruku automobilkám při homologaci jejich produktů. Země prý sice jely podle pravidel Evropské unie, ovšem měly být při jejich vymáhání laxní. Souběžně s tím narůstala „arogance“ výrobců, kteří nastavená pravidla stále více obcházeli.

V tomto bodě musíme dodat, že zde nikterak nebrojíme za opětovnou favorizaci dieselů ze strany politiků. Nicméně je třeba, aby se k danému problému přistupovalo rozumně, bez emocí. Toho ale Bienkowska evidentně není příliš schopna, neboť již nemá kontakt s reálným světem. Ač totiž pochází z Polska a musí tedy zcela jasně vědět, že pro většinu tamních motoristů jsou stejně jako v případě těch místních hlavním kritériem nízké ceny a nízké náklady, hodlá starší diesely nahradit elektromobily.

Eurokomisařka proto plně podporuje snahu Evropy podpořit místní vývoj a výrobu baterií, což by zredukovalo závislost na Číně. Stejně tak požaduje, aby prakticky všechny členské země unie vyrukovaly s povinnou svolávací akcí, v jejímž důsledku by byl přehrán software dieselových vozů. Znovu lze sice podotknout, že dle expertů takový krok životnímu prostředí nikterak nepomůže, Bienkowská si ale nejspíše přečetla nějakou zprávu opačného znění a rozhodla se, že pouze ta je pravdivá.

Na celé skutečnosti je tedy nejvíce smutný fakt, že o našich osudech rozhodují nikým nevolení lidé, kteří nemají ani za mák ponětí o tom, o čemž hovoří. Svědčí o tom ostatně i další slova Bienkowské, dle které si „lidé konečně uvědomili, že nikdy nebudeme mít čisté diesely bez emisí NOx“. Že přitom zrovna moderní diesely jsou čistější než pár let staré benzinové motory, které nikdo nepranýřuje, ji ale nedošlo.


Tato žena říká, že diesely během pár let zcela skončí. A nejhorší je, že to může zařídit - 1 - Alzbeta Bienkowska 01Tato žena říká, že diesely během pár let zcela skončí. A nejhorší je, že to může zařídit - 2 - Alzbeta Bienkowska 02Tato žena říká, že diesely během pár let zcela skončí. A nejhorší je, že to může zařídit - 3 - Alzbeta Bienkowska 03
Tato žena se rozhodla, že diesely jsou špatné. A že je třeba je vymýtit na úkor elektromobilů, které dle ní zachrání planetu. Tečka.

Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše