Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant

Ať už si o Václavu Klausovi myslíte cokoli, on i jeho Tatra 700 jsou součástí české historie. Právě jeho sedmistovka se nyní objevila v prodeji, za pořádně tučnou sumu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant

27.10.2018 | Petr Miler

Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ať už si o Václavu Klausovi myslíte cokoli, on i jeho Tatra 700 jsou součástí české historie. Právě jeho sedmistovka se nyní objevila v prodeji, za pořádně tučnou sumu.

Nedávno jsme psali o jedné z mála Tater 700 v českém prodeji a dnes vám můžeme ukázat další. Vzhledem k tomu, že tohle auto ve své první evoluci vzniklo v pouhých 40 kusech, je každý z nich vzácný a velká část z nich měla nějak zajímavého prvního majitele či uživatele. Jen hrstka z nich ale přišla do kontaktu se světově významnými osobnostmi a ta, kterou vám ukážeme dnes, mezi ně patří.

Vedle Tater, které sloužily Miloši Zemanovi, existuje i jedna, do níž sedal jeho životní politický souputník, Václav Klaus. Československému a později českému ministrovi, premiérovi, předsedovi poslanecké sněmovny a nakonec i prezidentovi byla na sklonku jeho „premiérování” k dispozici právě první evoluce modelu 700, v níž se zúčastnil řady významných událostí. A právě ta se nyní objevila v prodeji.

Vůz poprvé registrovaný roku 1998 byl vyroben v předchozím roce a vzhledem k omezenému množství informací si můžeme jeho přesnou specifikaci jen dovozovat. Patrná je černá barva, světle šedy polokožený interiér a očekávatelně vysoká výbava, v níž nechyběla ani tehdy zdaleka ne samozřejmá vícezónová klimatizace. Tato sedmistovka má dnes najeto 162 tisíc kilometrů a byť je z jeho fotek patrné, že ke stavu nového vozu má vážně daleko, na odpis se být nezdá.

Další informace od prodávajícího berte raději s nadhledem. Auto má sice skutečně motor 3,6 V8, jeho výkon by ale měl být „jen” 200 koní, nikoli 234. Těmi by mělo disponovat až pozdější provedení s agregátem 4,4 V8 - tedy pokud úřad vlády nedostal něco speciálního. Tak či onak by měl být spojen s pětistupňovou manuální převodovku, která výkon motoru posílala pouze na zadní kola. S ohledem na hmotnost 1 840 kg asi nezaskočí relativně slabé zrychlení z klidu na stovku za 10,8 sekundy, v případě maximální rychlosti však méně objemný osmiválec zvládal už zajímavých 230 km/h.

Nejzajímavější je ale na této Tatře osoba prvního významného uživatele, která stav či technické parametry odsouvá na druhou kolej. Jistě právě proto současný český majitel nabízí tento vůz na německém Mobile za 198 444 Eur, tedy více jak 5,1 milionu Kč. Jestli se najde nějaký sběratel, který tuto raritu vyváží takovou částkou, nechceme odhadovat, přes veškerou jedinečnost T700 to ale považujeme za dosti odvážnou sumu. Ovšem, třeba to uvidíte jinak...


Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant - 1 - Tatra 700 Vaclav Klaus prodej 01Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant - 2 - Tatra 700 Vaclav Klaus prodej 02Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant - 3 - Tatra 700 Vaclav Klaus prodej 03Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant - 4 - Tatra 700 Vaclav Klaus prodej 04Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant - 5 - Tatra 700 Vaclav Klaus prodej 05Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant - 6 - Tatra 700 Vaclav Klaus prodej 06Tatra 700 po Václavu Klausovi stále existuje. Teď je na prodej, stojí majlant - 7 - Tatra 700 Vaclav Klaus prodej 07
Do této Tatry usedala jedna z politických ikon moderní historie České republiky, Václav Klaus. Teď je k mání za cenu přesahující 5,1 milionu Kč

Zdroj: Mobile

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše