Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co lepšího se může nadšenému zaměstnanci přihodit, než aby se automobilka chopila jeho nápadu a udělala z něj sériově vyráběný vůz?
S koncem října byla ukončena výroba nejdrsnějšího současného Mercedesu, třídy G osazené portálovými nápravami. Jedním z důvodů je příprava na příchod nástupce legendárního G-Wagenu. Sice jej označuje jako facelift, nicméně se stávajícím provedením bude mít novinka společný pouze malý plastový výlisek na koncovém sloupku. Jinak se ovšem změní od hlavy až k patě.
V souladu s touto modernizací je jasné, že musí dojít k přepracování montážní linky a pro G500 4x4^2 tak už není prostor. Zájem zákazníků přesto trvá. Mercedes prodal již tisíce exemplářů, což je při ceně 5 142 000 Kč obdivuhodný počin. Nástupce tento extrém dostat neměl, nicméně nakonec se tak stát může. Bez ohledu na to ale jedna nepřímá náhrada dorazí.
Dozvídáme se to díky poslední epizodě magazínu Ignition, za kterou stojí americký Motor Trend. Během ní se Jonny Lieberman vydá do německého Untertürkheimu, aby otestoval nejen E63 Kombi, ale především extrémní E400 All-Terrain 4x4^2. Tedy jak již název napovídá, třídu E osazenou stejnými portálovými nápravami, jaké mělo i Géčko. To ovšem bylo oficiálním projektem automobilky.
E400 All-Terrain 4x4^2 je oproti tomu dílem technika Jürgena Eberleho, který je sice zaměstnancem Mercedesu, ovšem vůz stvořil ve volném čase. Vůči standardu vlivem portálových náprav vzrostla světlá výška z 15 na téměř 41 centimetrů, také byl o 20 cm rozšířen rozchod a do každého rohu se nastěhovala kola osazená 31palcovými off-roadovými pneumatikami.
Již při představení tohoto vozu jsme se tázali, zda se Mercedes projektu chopí a pustí jej alespoň do limitovaného prodeje. A teď už víme, že se tak nakonec skutečně stane, a to především díky nemalému úspěchu předchůdců, mezi něž patří i G63 6x6. Nicméně vůči projektu Eberleho by mělo dojít k několika změnám, jež souvisí zejména s motorovým prostorem.
Mercedes by měl ve snaze dostatečně zaujmout publikum nahradit starou vidlicovou jednotku novým řadovým šestiválcem a zároveň přidat 48voltový elektrický systém. Pohonná jednotka tak sice bude nejméně objemnou v řadě modelů s portálovými nápravami, nicméně ve srovnání třeba s Mercedesem G63 6x6 bude výrazně rychlejší.
Lieberman zároveň vyjádří i touhu, aby vznikl kříženec mezi E63 a All-Terrain 4x4^2. V té chvíli bychom zde asi měli jeden z největších extrémů všech dob, tedy kombík napěchovaný luxusem s osmiválcem pod kapotou, jenž na všechna čtyři kola zavěšená na portálových nápravách posílá 612 koní. Také byste za něco takového dali miliony?
Takhle se Mercedes E400 All-Terrain 4x4^2 ukázal na novém videu...
...stran toho můžeme připomenout i jeho předchozí řádění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan