Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby
9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co lepšího se může nadšenému zaměstnanci přihodit, než aby se automobilka chopila jeho nápadu a udělala z něj sériově vyráběný vůz?
S koncem října byla ukončena výroba nejdrsnějšího současného Mercedesu, třídy G osazené portálovými nápravami. Jedním z důvodů je příprava na příchod nástupce legendárního G-Wagenu. Sice jej označuje jako facelift, nicméně se stávajícím provedením bude mít novinka společný pouze malý plastový výlisek na koncovém sloupku. Jinak se ovšem změní od hlavy až k patě.
V souladu s touto modernizací je jasné, že musí dojít k přepracování montážní linky a pro G500 4x4^2 tak už není prostor. Zájem zákazníků přesto trvá. Mercedes prodal již tisíce exemplářů, což je při ceně 5 142 000 Kč obdivuhodný počin. Nástupce tento extrém dostat neměl, nicméně nakonec se tak stát může. Bez ohledu na to ale jedna nepřímá náhrada dorazí.
Dozvídáme se to díky poslední epizodě magazínu Ignition, za kterou stojí americký Motor Trend. Během ní se Jonny Lieberman vydá do německého Untertürkheimu, aby otestoval nejen E63 Kombi, ale především extrémní E400 All-Terrain 4x4^2. Tedy jak již název napovídá, třídu E osazenou stejnými portálovými nápravami, jaké mělo i Géčko. To ovšem bylo oficiálním projektem automobilky.
E400 All-Terrain 4x4^2 je oproti tomu dílem technika Jürgena Eberleho, který je sice zaměstnancem Mercedesu, ovšem vůz stvořil ve volném čase. Vůči standardu vlivem portálových náprav vzrostla světlá výška z 15 na téměř 41 centimetrů, také byl o 20 cm rozšířen rozchod a do každého rohu se nastěhovala kola osazená 31palcovými off-roadovými pneumatikami.
Již při představení tohoto vozu jsme se tázali, zda se Mercedes projektu chopí a pustí jej alespoň do limitovaného prodeje. A teď už víme, že se tak nakonec skutečně stane, a to především díky nemalému úspěchu předchůdců, mezi něž patří i G63 6x6. Nicméně vůči projektu Eberleho by mělo dojít k několika změnám, jež souvisí zejména s motorovým prostorem.
Mercedes by měl ve snaze dostatečně zaujmout publikum nahradit starou vidlicovou jednotku novým řadovým šestiválcem a zároveň přidat 48voltový elektrický systém. Pohonná jednotka tak sice bude nejméně objemnou v řadě modelů s portálovými nápravami, nicméně ve srovnání třeba s Mercedesem G63 6x6 bude výrazně rychlejší.
Lieberman zároveň vyjádří i touhu, aby vznikl kříženec mezi E63 a All-Terrain 4x4^2. V té chvíli bychom zde asi měli jeden z největších extrémů všech dob, tedy kombík napěchovaný luxusem s osmiválcem pod kapotou, jenž na všechna čtyři kola zavěšená na portálových nápravách posílá 612 koní. Také byste za něco takového dali miliony?
Takhle se Mercedes E400 All-Terrain 4x4^2 ukázal na novém videu...
...stran toho můžeme připomenout i jeho předchozí řádění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 59 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva