Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby

Co lepšího se může nadšenému zaměstnanci přihodit, než aby se automobilka chopila jeho nápadu a udělala z něj sériově vyráběný vůz?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby

9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co lepšího se může nadšenému zaměstnanci přihodit, než aby se automobilka chopila jeho nápadu a udělala z něj sériově vyráběný vůz?

S koncem října byla ukončena výroba nejdrsnějšího současného Mercedesu, třídy G osazené portálovými nápravami. Jedním z důvodů je příprava na příchod nástupce legendárního G-Wagenu. Sice jej označuje jako facelift, nicméně se stávajícím provedením bude mít novinka společný pouze malý plastový výlisek na koncovém sloupku. Jinak se ovšem změní od hlavy až k patě.

V souladu s touto modernizací je jasné, že musí dojít k přepracování montážní linky a pro G500 4x4^2 tak už není prostor. Zájem zákazníků přesto trvá. Mercedes prodal již tisíce exemplářů, což je při ceně 5 142 000 Kč obdivuhodný počin. Nástupce tento extrém dostat neměl, nicméně nakonec se tak stát může. Bez ohledu na to ale jedna nepřímá náhrada dorazí.

Dozvídáme se to díky poslední epizodě magazínu Ignition, za kterou stojí americký Motor Trend. Během ní se Jonny Lieberman vydá do německého Untertürkheimu, aby otestoval nejen E63 Kombi, ale především extrémní E400 All-Terrain 4x4^2. Tedy jak již název napovídá, třídu E osazenou stejnými portálovými nápravami, jaké mělo i Géčko. To ovšem bylo oficiálním projektem automobilky.

E400 All-Terrain 4x4^2 je oproti tomu dílem technika Jürgena Eberleho, který je sice zaměstnancem Mercedesu, ovšem vůz stvořil ve volném čase. Vůči standardu vlivem portálových náprav vzrostla světlá výška z 15 na téměř 41 centimetrů, také byl o 20 cm rozšířen rozchod a do každého rohu se nastěhovala kola osazená 31palcovými off-roadovými pneumatikami.

Již při představení tohoto vozu jsme se tázali, zda se Mercedes projektu chopí a pustí jej alespoň do limitovaného prodeje. A teď už víme, že se tak nakonec skutečně stane, a to především díky nemalému úspěchu předchůdců, mezi něž patří i G63 6x6. Nicméně vůči projektu Eberleho by mělo dojít k několika změnám, jež souvisí zejména s motorovým prostorem.

Mercedes by měl ve snaze dostatečně zaujmout publikum nahradit starou vidlicovou jednotku novým řadovým šestiválcem a zároveň přidat 48voltový elektrický systém. Pohonná jednotka tak sice bude nejméně objemnou v řadě modelů s portálovými nápravami, nicméně ve srovnání třeba s Mercedesem G63 6x6 bude výrazně rychlejší.

Lieberman zároveň vyjádří i touhu, aby vznikl kříženec mezi E63 a All-Terrain 4x4^2. V té chvíli bychom zde asi měli jeden z největších extrémů všech dob, tedy kombík napěchovaný luxusem s osmiválcem pod kapotou, jenž na všechna čtyři kola zavěšená na portálových nápravách posílá 612 koní. Také byste za něco takového dali miliony?


Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 1 - Mercedes-Benz E400 All-Terrain 4x4x2 videoscreen 01Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 2 - Mercedes-Benz E400 All-Terrain 4x4x2 videoscreen 02Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 3 - Mercedes-Benz E400 All-Terrain 4x4x2 videoscreen 03Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 4 - Mercedes-Benz E400 All-Terrain 4x4x2 videoscreen 04Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 5 - Mercedes-Benz E400 All-Terrain 4x4x2 videoscreen 05
Takhle se Mercedes E400 All-Terrain 4x4^2 ukázal na novém videu...

Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 6 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 01Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 7 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 02Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 8 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 03Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 9 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 04Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 10 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 05Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 11 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 06Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 12 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 07Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 13 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 08Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 14 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 09Technikovi Mercedesu se splnil sen. Vůz, který stvořil ve volném čase, jde do výroby - 15 - Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 2017 prvni sada 10
...stran toho můžeme připomenout i jeho předchozí řádění

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.