Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Techniku za miliony obelstili vynálezem za 3 800 Kč. Přesto je nekonečně hloupý
16.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Automobilky investují miliony, možná i miliardy dolarů do systémů, které mají auta řídit sama. Zatím při tom vyžadují prokazatelnou součinnost řidiče, toto zařízení dokáže senzory obelhat.
Eurokomisařka Violeta Bulc odhalila, co chce Evropská unie provést s auty do budoucna. Nepronesla nic příznivého a jako součást zvrhlého plánu uvedla podporu vývoje autonomního řízení. Prvky umělé inteligence nahrazující pokyny řidiče můžeme vidět u nových aut již dnes, systémy ale stále vyžadují alespoň pravidelnou přítomnost rukou na volantu. Americký vynález tuto nutnost vyřešil jednou provždy.
Pomůcka nazvaná Autopilot Buddy má za úkol obelhat senzory lidského doteku na volantu u Tesel. Pokud se člověk nepodílí na řízení, autonomní technologie začne akusticky upozorňovat a později auto samo úplně zastaví. Tohle opatření umožní obejít anatomicky tvarovaná imitace lidské dlaně, která se magneticky připne na volant a ošálí senzory. Řidič přitom může pít kávu a ovládání vozu nechat na autopilotu libovolně dlouho. Tragické následky takového počínání jsme viděli už několikrát.
Buddy je určen primárně pro vozy Tesla Model S, Model X a usilovně se pracuje na zhotovení pro Model 3. Webové stránky produktu lákají na samé výhody ošizení systému, ale zároveň se výrobce předem zprošťuje viny za jakékoliv následky autonehody. Firma se zříká odpovědnosti, nesmí chybět formulace, že užití se doporučuje na uzavřených tratích, nikoliv v provozu.
Povinné upozornění nic nezmění na tom, že dvoudílná plastová náhrada lidské ruky uchycena magnety podvádí techniku za miliony dolarů, preventivně nastavenou na nutnou spoluúčast člověka. Počítače zatím nejsou dostatečně chytré na to, aby mohly vést auto celé hodiny. Tesla vydrží tři minuty, než si začne akusticky vyžadovat asistenci. Majitelům se nabízí Autopilot Buddy, ale snad budou mít dostatek rozumu, aby se nebezpečné hračce za 179 dolarů (3 800 Kč) obloukem vyhýbali. Ne nadarmo řízení není svěřeno umělé inteligenci zcela.
Vývojáři jsou stále daleko od chvíle, kdy by mohli předat řízení auta do „rukou” autonomních systémů, proto je jimi vyžadována součinnost člověka. V USA prodávají Autopilot Buddy, který dovoluje využít autonomní řízení libovolně dlouho bez zásahu člověka
Zdroj: Carl Reese@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva