Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron

Bugatti Veyron je výjimečné auto, které mnozí nepotkají ani jednou za život, stojí ovšem desítky milionů. Ještě vzácnější vůz, který nejspíše mnozí též nikdy neviděli, ale stojí jen statisíce, bohužel ne zrovna v top stavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron

2.10.2021 | Petr Prokopec

Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron

/

Foto: Josh Wilmes, koláž Autoforum.cz, publikováno se souhlasem

Bugatti Veyron je výjimečné auto, které mnozí nepotkají ani jednou za život, stojí ovšem desítky milionů. Ještě vzácnější vůz, který nejspíše mnozí též nikdy neviděli, ale stojí jen statisíce, bohužel ne zrovna v top stavu.

Je tomu jen pár týdnů, co jsme vám mohli ukázat možná nejetý Volkswagen Passat W8 Variant. Tedy kombík osazený čtyřlitrovým osmiválcovým motorem poněkud neobvyklé koncepce - na každé straně se totiž nacházely dva vidlicové čtyřválce. Pro VW byl tento model v podstatě testovacím projektem, neboť zkušenosti z vývoje pohonné jednotky německá automobilka zúročila u dvanáctiválce obdobné koncepce, který použila u modelu Phaeton a Audi A8. Na stejném principu pak funguje i motor W16 v obou moderních Bugatti.

Zpět ale k osmiválcovému Passatu, který dorazil jako součást faceliftu v roce 2001. Celá modernizovaná řada byla označována jako B5.5, přičemž dostala také zrevidované nárazníky, světlomety či trochu více chromu. Motor W8 pak pod její kapotou produkoval 275 koní a 370 Nm točivého momentu, což z dnešního úhlu pohledu na tak objemný osmiválec jistě nejsou světoborná čísla. Tehdy to ale stačilo na akceleraci z klidu na stovku za 6,5 sekundy.

Jeden kousek se aktuálně objevil na prodej z rukou soukromého majitele, který jej nabízí za 11 500 USD, tedy asi 251 tisíc Kč. To není suma napovídající, že bychom před sebou měli mít něco výjimečného, jenže ve skutečnosti je to něco zcela mimořádného. Jde totiž o Passat W8 v americkém provedení kombi, který je navíc vybaven manuální převodovkou. A to je skutečně nevídaná věc.

I u nás je to rarita, do Spojených států ale bylo dovezeno svého času pouhých 97 exemplářů. To dělá z tohoto Passatu větší vzácnost než z Bugatti Veyron, kterých se za velkou louži dostalo 113. Nájezd 110 tisíc mil (asi 177 tisíc km) a „péče” předchozích majitelů z něj sice nedělá zrovna sběratelský kousek, vzácnost je to ale pořád stejná.

V případě historie se tento exemplář nepřipletl do žádné havárie, karoserie pak místy vykazuje šrámy a hlavně na podvozku vidíme už dost nehezkou korozi. Uvnitř se dočkáte jen přiměřeného opotřebení, tady auto vypadá ještě slušně a podle majitele je technicky fit. Kromě výše zmíněného pak vůz disponuje i originálními 17palcovými dvoudílnými koly BBS nebo původní audiosystém. Výbava je ale celkově na poměry Passatů W8 relativně skromná.

Pochopitelně, něco takového asi nemá smysl z Evropy kupovat, tohle auto vám ukazujeme pro zajímavost. I tady je ale jakýkoli Passat W8 s manuálním řazením vzácnost, natož pak zachovalý, natož pak kombík, v USA je to ale skutečně rarita mezi raritami. Jsme docela zvědavi, zda po něm někdo sáhne a zda mu případně dopřeje péči, kterou si zaslouží. Jisti si tím nejsme, Američané zrovna tuto raritu asi neocení tak moc jako Evropané.


Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 1 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 01Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 2 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 02Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 3 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 03Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 4 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 04Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 5 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 05Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 6 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 06Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 7 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 07Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 8 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 08Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 9 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 09Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 10 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 10Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 11 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 11Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 12 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 12Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 13 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 13Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 14 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 14Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 15 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 15Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 16 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 16Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 17 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 17Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 18 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 18Tento rezivějící Passat kombi z roku 2004 je dnes větší vzácnost než Bugatti Veyron - 19 - VW Passat Variant W8 manual US prodej 19
Tento VW Passat je větší vzácnost, než by vás kdy napadlo. Je provedení Variant W8 s manuální převodovkou pro americký trh - takových vzniklo jen 97. Foto: Josh Wilmes, publikováno se souhlasem

Zdroj: Imgur

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.