Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento nudně zelený VW Touareg skrývá pod kapotou překvapení. A může být váš
24.8.2018 | Mirek Mazal
Nenápadné zelené SUV na sériových kolech působí dojmem neškodného služebáku nějakého myslivce nebo vojáka. Realita nemůže být jiná, v útrobách má brutálně výkonný motor.
Volkswagen Touareg druhé generace je povedené SUV, které na sebe příliš neupozorňuje. Pohodlím, prostorem, technickými vychytávkami i komfortními prvky se přitom nezřídka vyrovná spřízněným Audi Q7 a Porsche Cayenne, ty však přijdou na citelně větší peníze. Jedna věc vám ale v Touaregu chybět může, výkon. Koncernová hierarchie nedovolila wolfsburským technikům pomýšlet na extra výkonné verze a nakonec ani zákazníci by o ně nejspíše ve větší míře nestáli. Maximem tak byly naftové a benzínové osmiválce s výkonem 250 kW (340 koní), respektive 265 kW (360 koní), které navíc ke konci výroby ani nebyly k dostání.
Minimálně jeden zákazník ale po opravdu výkonném Touaregu zatoužil. A když mu neudělali pomyšlení přímo u VW, zvedla hozenou rukavici firma Motoren Technik Mayer. Aktivita zaběhlého tunerského spolku z Wettstettenu, který je více znám pod zkratkou MTM, nikdy nevěstí nic dobrého pro odpůrce ladění sériových aut. Výsledky jejich práce bývají mimořádné a nejinak tomu je i v případě zeleného Touaregu. Výjimečně se tentokráte nejedná o vizuální ztřeštěnost, tentokrát se hlavní dějství odehrálo pod kapotou. Odvážní pánové se tam rozhodli nacpat motor z Audi RS6, pořádně ho nadopovat a přidat osmistupňový automat Aisin.
Přesný soupis úprav je výrobním tajemstvím, ale výsledkem je jistě jedno z nejrychlejších SUV, které může na silnice. Vidlicový osmiválec s objemem čtyři litry byl upraven na výkon 590 kW (802 koní) při 6 000 ot./min. To je více než dvakrát tolik oproti standardnímu nejsilnějšímu provedení z továrny. Kolosálnímu stádu hřebců asistuje 945 Nm v rozmezí od 2 250 do 5 500 ot./min. Pro jejich využitelnost byl dále upraven podvozek a brzdový systém.
Nejlepší na celém projektu je ovšem finální vzhled tohoto supersportovního SUV. Grandiózní Volkswagen je dál nenápadný jako šedá myška - je tedy nalakován do zelené Oakland Green z individuálního oddělení VW, ale nikdo by vzhledově netipoval šílenou dynamiku. Majitel si na nenápadnost zjevně potrpěl, neboť si exteriér nechal upravit tak, aby měl blíže ke staršímu provedení provedení druhého Touaregu před faceliftem. Světlý interiér s kůží Havanna Brown je opět bez podezřelých náznaků zásadní operace pod kapotou. Není potřeba hned všem dávat najevo potenciál, tohle je parádní sleeper svého druhu.
Při obhlídce by se zájemce mohl divit cenovce 149 000 Eur (3,8 milionu korun českých), ale pohled do motorového prostoru ji ospravedlní. A pokud ne, prodávající vám přidá i fakturu za původní konverzi ve výši 349 000 Eur, tedy skoro 9 milionů Kč. To se rázem současná cena jeví jako výhra. Auto totiž pochází z roku 2017 a má najeto 9 000 kilometrů, takže je stále zánovní auto. Spíše než alternativa k nové generaci Touaregu je ale tento stroj soupeřem extrémů mezi SUV, jako jsou Lamborghini Urus, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne Turbo S. Všechny tyhle stroje ale i tak mají o stovky koní méně...
Vzhledově nevýrazný kříženec Audi RS6 a Volkswagenu Touareg je vskutku neobvyklý sleeper z dílen MTM
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před hodinou - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 2 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 4 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 5 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva