Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento nudně zelený VW Touareg skrývá pod kapotou překvapení. A může být váš
24.8.2018 | Mirek Mazal
Nenápadné zelené SUV na sériových kolech působí dojmem neškodného služebáku nějakého myslivce nebo vojáka. Realita nemůže být jiná, v útrobách má brutálně výkonný motor.
Volkswagen Touareg druhé generace je povedené SUV, které na sebe příliš neupozorňuje. Pohodlím, prostorem, technickými vychytávkami i komfortními prvky se přitom nezřídka vyrovná spřízněným Audi Q7 a Porsche Cayenne, ty však přijdou na citelně větší peníze. Jedna věc vám ale v Touaregu chybět může, výkon. Koncernová hierarchie nedovolila wolfsburským technikům pomýšlet na extra výkonné verze a nakonec ani zákazníci by o ně nejspíše ve větší míře nestáli. Maximem tak byly naftové a benzínové osmiválce s výkonem 250 kW (340 koní), respektive 265 kW (360 koní), které navíc ke konci výroby ani nebyly k dostání.
Minimálně jeden zákazník ale po opravdu výkonném Touaregu zatoužil. A když mu neudělali pomyšlení přímo u VW, zvedla hozenou rukavici firma Motoren Technik Mayer. Aktivita zaběhlého tunerského spolku z Wettstettenu, který je více znám pod zkratkou MTM, nikdy nevěstí nic dobrého pro odpůrce ladění sériových aut. Výsledky jejich práce bývají mimořádné a nejinak tomu je i v případě zeleného Touaregu. Výjimečně se tentokráte nejedná o vizuální ztřeštěnost, tentokrát se hlavní dějství odehrálo pod kapotou. Odvážní pánové se tam rozhodli nacpat motor z Audi RS6, pořádně ho nadopovat a přidat osmistupňový automat Aisin.
Přesný soupis úprav je výrobním tajemstvím, ale výsledkem je jistě jedno z nejrychlejších SUV, které může na silnice. Vidlicový osmiválec s objemem čtyři litry byl upraven na výkon 590 kW (802 koní) při 6 000 ot./min. To je více než dvakrát tolik oproti standardnímu nejsilnějšímu provedení z továrny. Kolosálnímu stádu hřebců asistuje 945 Nm v rozmezí od 2 250 do 5 500 ot./min. Pro jejich využitelnost byl dále upraven podvozek a brzdový systém.
Nejlepší na celém projektu je ovšem finální vzhled tohoto supersportovního SUV. Grandiózní Volkswagen je dál nenápadný jako šedá myška - je tedy nalakován do zelené Oakland Green z individuálního oddělení VW, ale nikdo by vzhledově netipoval šílenou dynamiku. Majitel si na nenápadnost zjevně potrpěl, neboť si exteriér nechal upravit tak, aby měl blíže ke staršímu provedení provedení druhého Touaregu před faceliftem. Světlý interiér s kůží Havanna Brown je opět bez podezřelých náznaků zásadní operace pod kapotou. Není potřeba hned všem dávat najevo potenciál, tohle je parádní sleeper svého druhu.
Při obhlídce by se zájemce mohl divit cenovce 149 000 Eur (3,8 milionu korun českých), ale pohled do motorového prostoru ji ospravedlní. A pokud ne, prodávající vám přidá i fakturu za původní konverzi ve výši 349 000 Eur, tedy skoro 9 milionů Kč. To se rázem současná cena jeví jako výhra. Auto totiž pochází z roku 2017 a má najeto 9 000 kilometrů, takže je stále zánovní auto. Spíše než alternativa k nové generaci Touaregu je ale tento stroj soupeřem extrémů mezi SUV, jako jsou Lamborghini Urus, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne Turbo S. Všechny tyhle stroje ale i tak mají o stovky koní méně...
Vzhledově nevýrazný kříženec Audi RS6 a Volkswagenu Touareg je vskutku neobvyklý sleeper z dílen MTM
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda