Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen

Existence Tesly nikdy nebyla zrovna bezproblémová, s postupem času ale výzev neubývá. Naopak, Volkswagen zprovoznil řešení, které na druhou kolej odsouvá její Supercharger a potíží je i konec amerických dotací.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen

13.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Existence Tesly nikdy nebyla zrovna bezproblémová, s postupem času ale výzev neubývá. Naopak, Volkswagen zprovoznil řešení, které na druhou kolej odsouvá její Supercharger a potíží je i konec amerických dotací.

Tesla aktuálně vstoupila do nové, poněkud náročnější etapy své existence. V minulých dnech dodala ve Spojených státech dvousettisící vůz, kvůli čemu přijdou její zákazníci o část dotací na nákup nového auta. To pro řadu lidí asi bude představovat problém, neboť původně si rezervovali Model 3 za 35 000 USD (cca 773 350 Kč) s tím, že daná suma ještě klesne zásluhou daňové úlevy ve výši 7 500 USD (165 750 Kč). Za těchto podmínek ale Model 3 nikdo nedostal a nejspíše už ani nedostane.

Proč? Ryze základní Model 3 zatím stále ještě není v prodeji a velmi pravděpodobně do konce letošního roku ani nebude. S předáním dvousettisícího vozu pak dochází k postupné redukci vládní úlevy. Stávající výše zůstane zachována v tomto i následujícím čtvrtletí, tedy do 31. prosince letošního roku. Do 30. června 2019 pak zákazníci mohou počítat s 3 750 USD (82 900 Kč), do 31. prosince 2019 už jen s 1 875 USD (41 450 Kč). Od roku 2020 budou tyto dotace nulové.

Pokud do rovnice dosadíme zatím nepříliš vysokou rychlost, s jakou Tesla realizuje objednávky, i skutečnost, že rezervaci na Model 3 stále má 420 tisíc lidí, pak je prakticky jisté, že někteří zájemci, kteří počítali s koncovou cenou 27 500 USD (607 600 Kč), odejdou s prázdnou.

Nejde přitom o jedinou novou těžkost, jíž bude muset Tesla v následujících měsících čelit. Tou další je stále větší konkurence. Na mysli teď nemáme Chevrolet Bolt nebo Nissan Leaf, ale zejména aktivitu koncernu Volkswagen. Ten dokončuje práce na modelu Porsche Taycan (dříve byl známý pod koncepčním názvem Mission E), který představuje prvního seriozního konkurenta Modelu S. Teslu sice nevyrovná akcelerací či výkonem, nicméně po stránce praktické bude mít hodně navrch. Zaručí to síť rychlodobíjecích stanic Porsche Turbo Charging (vedle Tesla Supercharger to není moc kreativní označení, ale budiž...), kterou značka buduje.

Některé stanice vznikly již v minulém roce, dosud však tyto rychlodobíjecí stanice nebyly připojeny k síti. To se nyní stalo realitou, majitelé elektrických vozů tedy mají k dispozici čtyři stání, z nichž dvě jsou vybavena novou technologií. Stanice pracují s napětím 1 kV, proudem 400 A a příkonem 350 kW. To je násobně více, než kolik nabízí Tesla.

Němci tvrdí, že při využití maximální kapacity stanice bude možné během 20 minut doplnit energii na 400 kilometrů. Takto rychle zatím půjde nabíjet jen Taycan, jež je příkonu 350 kW uzpůsoben. Ve všech ostatních případech se doba dobíjení protáhne - i když stále lze počítat s jistým náskokem vůči Tesle, jejíž Superchargery dosahují „pouze“ 145 kW.

Firma souběžně se spuštěním berlínské rychlodobíjecí stanice zahájila provoz druhé umístěné v jejím americkém ústředí. To je ale pouze počátek cesty, značka hodlá ještě do konce roku vybudovat dalších 500 stanic ve Spojených státech (189 bude v dealerstvích, zbytek podél hlavních silnic) a 20 v Kanadě. Právě v té době Taycan dorazí do prodeje.

Jsme tedy zvědavi, jaký úspěch bude Volkswagen při lovu na Teslu slavit a nakolik reálná dostupnost Taycanu ovlivní prodeje Tesly. Je více než jisté, že technologie rychlodobíjení se ze Zuffenhausenu velmi rychle přesune do Ingolstadtu a následně i do Wolfsburgu či Mladé Boleslavi. Běžnější koncernové vozy by měly umět pracovat se 150 kW, ovšem i to je o chlup více než u Tesly.


Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 1 - Porsche dobijeci stanice Berlin 2018 nove foto 1Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 2 - Porsche dobijeci stanice Berlin 2018 nove foto 02Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 3 - Porsche dobijeci stanice Berlin 2018 nove foto 03Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 4 - Porsche rychlonabijecka Berlin dalsi 04Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 5 - Porsche rychlonabijecka Berlin dalsi 05
Porsche oznámilo, že jeho nová rychlodobíjecí stanice byla připojena k síti. Její výkon je násobně vyšší než u Tesly

Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 6 - Porsche dobijeci stanice Berlin 2018 nove foto 04Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 7 - Porsche dobijeci stanice Berlin 2018 nove foto 05
Značka souběžně s tím spustila také mobilní aplikaci

Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 8 - Porsche Mission E zive VW Night 01Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 9 - Porsche Mission E zive VW Night 02Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 10 - Porsche Mission E zive VW Night 03Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 11 - porsche mission e concept ofic 01Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 12 - porsche mission e concept ofic 02Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 13 - porsche mission e concept ofic 03Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 14 - porsche mission e concept ofic 04Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 15 - porsche mission e concept ofic 07Tesla čelí dalším ranám osudu, tuto ji zasadil koncern Volkswagen - 16 - porsche mission e concept ofic 08
Obojí poslouží hlavně novému elektrickému modelu Taycan

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.