Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla konečně vyřeší jednu ze slabin Modelu 3, ani to už ji ale prý nepomůže
21.9.2018 | Petr Prokopec
Tesla si na Modelu 3 řadu věcí vyřešila po svém a ne vždy za to sklidila obdiv. Jednou z takových je absence klasického klíče, který nahradila lacině vyhlížející karta. To se změní, Bob Lutz ale přesto vidí její budoucnost černě.
Možná vás to překvapí, ale pokud si objednáte Teslu Model 3, dostanete vůz bez klíčku. Neznamená to samozřejmě, že byste se nedostali dovnitř, otevřít kabinu jde hned dvojím způsobem - a to pomocí mobilní aplikace a tedy telefonu, či díky speciální kartě, kterou je třeba přiložit ke středovému sloupku, kde se nachází senzor. Jakkoliv by se ale mohlo zdát, že jde o pokrok, mnozí majitelé s tím nesouhlasí.
Nejde ani tak o to, že by skutečný klíč dělal něco jiného než karta nebo mobilní aplikace, jde tu spíše o image. Když si v restauraci položíte na stůl klíč od Audi, BMW nebo Mercedesu, vaše prestiž stoupne, nebo si to aspoň majitelé těchto aut myslí. Když si odložíte „klíč” od Modelu 3, tedy lacině vyhlížející plastovou kartu, vypadá to spíše, jako byste si z práce odskočili na jídlo. To se některým majitelům nelíbí, a tak se chystá změna.
Automobilka vyvinula skutečný klíč, jehož první snímky vynesla na světlo světa americká vládní agentura FCC (Federal Communications Commission). Sama Tesla přitom celou záležitost nikterak nekomentovala, zároveň ani nezmínila termín, kdy klíč zákazníkům nabídne a zda půjde o příplatkovou či standardní záležitost. Stejně jako v případě ostatních vozů pak tvar klíče kopíruje siluetu samotného auta a na svém těle má velký nápis MODEL 3.
Jistě se najdou lidé, kteří něco takového ocení, je ale otázkou, zda to extrémně ztrátové firmě k čemukoli pomůže. Bob Lutz, někdejší vrcholný manažer BMW, Fordu nebo koncernu GM si myslí, že tento ani jakýkoli krok už k růžové budoucnosti Tesly nepovede. Místo toho podle něj firma míří na smetiště dějin, neboť Elon Musk je sice milý chlapík, ale automobilku vést neumí.
„Na Modelu 3 nikdy nic nevydělají, protože náklady jsou příliš vysoké. Pracuje na něm 9 000 lidí, kteří v továrně smontují méně než 150 tisíc aut ročně. To prostě nesedí. Je to automobilka, která míří na pohřebiště,“ uvedl Lutz v rozhovoru pro Closing Bell, pořad televize CNBC. Reagoval přitom na nejnovější vývoj navazující na vyšetřování federálních úřadů a příchod nové konkurence od Audi a Mercedesu.
„Začíná přituhovat a myslím, že během příštího roku nebo dvou dorazí do kin snímek 'Kdo zabil Teslu', přičemž hlavní roli v tomto konspirativním příběhu si zahraje Leonardo DiCaprio,“ dodal dále bývalý šéf General Motors. Stát za tím bude právě ona konkurence, které již Tesla nebude stačit. Podle Lutze značka nemá technologickou výhodu, nemá softwarovou výhodu a nemá ani bateriovou výhodu. „Nemá vůbec žádnou výhodu,” konstatuje Lutz.
Automobilku navíc trápí nedostatečná kvalita a závislost na jediném produktu, o který dnes stojí pár procent zákazníků. Ostatní automobilky mají podle Lutze auta se spalovacími motory, na kterých mohou vydělávat a elektromobily vyrábět proto, aby snížily svou průměrnou spotřebu paliva resp. emise CO2. Tesla takovou možnost nemá a peníze negeneruje, naopak jich vysoké množství spotřebovává.
Lutz dále říká, že vyšetřování federální komise pro cenné papíry (SEC) bude důvodem, proč automobilka nebude moci emitovat další akcie, což jí může zlomit vaz. Akcionáři za Muskem sice stále stojí a jeho komentáře na Twitteru považují za žert, úřady to vnímají jinak - americké ministerstvo spravedlnosti už rozjelo proti Tesle i kriminální vyšetřování kvůli zkazkám šéfa firmy o možném stažení z burzy a zajištěném financování. Pokud Lutz bude mít pravdu a vyšetřování se potáhne, může jeden hloupý tweet stát Teslu opravdu mnoho.
Tesla Model 3 konečně dostane skutečný klíček, byť elektronický
Nicméně ani tak nebude jejímu pádu zabráněno, jak si myslí někdejší šéf GM Bob Lutz, který se s Muskem dobře zná
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva