Tesla krachuje, říká přes odhalení novinek Bob Lutz. Dává jí rok, dva už ani ne

 | 139 příspěvků | 20.11.2017 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený Skywalker

Bob Lutz, to je ten co ved.. | 20.11.2017 09:31reagovat
avatar

Bob Lutz, to je ten co vedl GM, než zkrachovala? GM následně před totálním krachem zachránila masivními injekcemi vláda. Co GM kdy udělalo převratného a pokrokového? Asi tolik, co desítky dalších automobilek. Nic.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kume

Všetky elektroauta sú špin.. | 20.11.2017 09:41reagovat
avatar

Všetky elektroauta sú špinavé podobne a viac, ako na konvenčné paliva.Prechod na elektro by znamenal skok z "kaluže do blata" a zbytočne vyhodené 100 miliardy $€ na novú infraštruktúru.

Vedci z Scientific American vypočítali že auto nabité z uhoľnej elektrárne vypustí 300g skleníkových plynov na 1 km t.j. spotreba je 13 L/100km!!!

Čistú elektriku majú iba v 300 000 tisicovom Islande ktorý sedia na sopke.Elektriku majú vyrobenú z geotermálnych zdrojov. Veterné elektrárne a kolektory nemajú šancu nahradiť konvenčné elektrárne.

Miliardova Čina sa musí dostať do problemov podobne ako malé Nórsko, aby pochopili, že tade cesta nevedie.

Tesla len využíva momentálny ošiaľ po elektromobiloch,bez dotácií zahynie...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Probuh

Co je toto za web? Nejaky.. | 20.11.2017 09:44reagovat
avatar

Co je toto za web? Nejaky Blesk pro deti co maji rady auticka? Lutz predpovida konec Tesly kazdym rokem uz poslednich X let, protoze vi ze mu hori koudel u prdele a Teslu uz nelze zastavit. Ma nejlepsi SUV a sedan na trhu, na jeho lidovy sedan ma 500k rezervaci( ktere jine Lutzovo auto toto kdy melo?), nejlevnejsi/nejrychlejsi supersport s nejdelsim dojezdem + kamion s parametry sportaku s levnejsim provozem nez ty dieslove hnovna co jezdi dnes. Mazale, ty hnupe, zkus se priste zamyslet nez vyblejes clanek podobneho typu, svet se meni a pokud se nezacnes menit i ty, skoncis dokonce i jako ten posrany pisalek na autoforum.cz a pujdes makat do Mekáče, protoze tvoje clanky stoji zahovno

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr

To bude zase nadavek od cl.. | 20.11.2017 09:50reagovat
avatar

To bude zase nadavek od clenu Tesla sekty. Tupost v jejich radach primo kvete.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lutz?RLY?

To jako vážně? Myslíte toh.. | 20.11.2017 09:56reagovat
avatar

To jako vážně? Myslíte toho Lutze, ktery předpovídal krach Tesly tak dlouho, až mu krachla jeho vlasti automobilka GM a museli je vyplatit daňoví poplatníci miliardami dolarů, tkeré GM nikdy nevrátilo? Jako pravdu, Mazale? Opravdu? Jaké je tvoje IQ a znalosti, že radíš ostatním lidem, aby sledovali takové lidi jako je Lutz, kterí jediné co dokážou je plivat na Teslu? Pár facek si dej ty usmrkanče a už se tady (tím mám na mysli celý internet) víckrát neukazuj!

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Bob Lutz, to je ten co ved.. | 20.11.2017 10:03reagovat
avatar

Teslu dotuje americká vláda již několik let... dvakrá ji zachránila před krachem...t!!! A dotuje i další americké "rádoby schopné firmy"... převážně zbrojařské...!!! To je jeden z mnoha důvodů, proč musí americká vláda co nejrychleji vyvolat vojnový konflikt, aby opět vydělala na prodeji zbraní nějaké peníze... tak jako to bylo při každém vojnovém konfliktu... proto tažení proti Rusku... prodeje zbraní magorům jako jsou Litevci... Lotyšové... Poláci... Češi... a jim podobní, evropští prdelolízalové...!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Co je toto za web? Nejaky.. | 20.11.2017 10:08reagovat
avatar

..dobré ráno stará mama...!!! Vy jste povedenej komik... předpokládám že z televize Markíza...!!! :-)) Svět se mění... otázkou zůstává, zda k lepšímu...!!! Elektrifikace automobilů není nic jiného, než přesun tvorby škodlivých emisí z USA a Evropy do Asie...!!! Kdyby se všechny národy tohot světa chovali tak jako přiblblí ovčané USA, tak planeta již neexistuje...!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gašpo

Netrúfol by som si predpov.. | 20.11.2017 10:11reagovat
avatar

Netrúfol by som si predpovedať koniec Tesly.

Ničmenej masový nástup baterkových elektromobilov je realizačný nezmysel, pokiaľ sa nestane nejaký zázrak a ten nie je žiadny nadohľad. Než sa ale narazí na limity, može to fungovať určite omnoho dlhšie. Záleží len na tom ako dlho vydrží finančné zvýhodňovanie a hlavne viera akcionárov i investorov.

Nepřihlášený Milan

Reakce na: To bude zase nadavek od cl.. | 20.11.2017 10:14reagovat
avatar

Myslím, že již brzo odkvete... to je pak tady neuvidíte...!!!

Američani se díky zlodějnám za druhé světové dostali k materiálům opravdických vynálezců jako byl třeba Nicola Tesla (proto byl taky zavražděn), Albert Einstein a jim podobní... akorát něvědí ti pitomečkové jak s nimi naložit... na to totiž typické, americké polomozky nestačí...!!! Proto je loví po celém světě...!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Zaručená předpověď krachu.. | 20.11.2017 10:37reagovat
avatar

Zaručená předpověď krachu Tesly číslo 28 :D Jen tak dále, však ono to jednou musí příjít, nebo ne? :D

Nepřihlášený Kume

Veľký vynálezca Thomas Edi.. | 20.11.2017 10:38reagovat
avatar

Veľký vynálezca Thomas Edison ktorému patrí takmer 1700 patentov,zostrojil už v 1911 v dobe keď kone s povozami boli na uliciach bežné auto na baterky. Čoskoro pochopil,že tadiaľ cesta nevedie.

Žiaľbohu z nesprávnych rozhodnutí sa dnešný výrobcovia nepoučili a pokračujú ďalej v slepej uličke...

Nepřihlášený Repa

Reakce na: Myslím, že již brzo odkvet.. | 20.11.2017 10:54reagovat
avatar

Milan, tak ty máš dost.

Nepřihlášený rock

Reakce na: Co je toto za web? Nejaky.. | 20.11.2017 10:56reagovat
avatar

Komiku; Tesla nemá ani SUV, ani lidový sedan, ani supersport (bez ohledu na ty přívlastky) ani kamión.

Sedan má, dokonce dva, ale do nejlepších na trhu mají hodně daleko. Ten menší vlastně na veřejném trhu ještě pořád není...

Nepřihlášený W.O.Prscley

Teslafans jsou komičtí. pr.. | 20.11.2017 11:02reagovat
avatar

Teslafans jsou komičtí. prý je Tesla nezastavitelná a Elon je asi bůh. :-)

Ano, Tesla je na sestupné trajektorii meteoru který se již brzy rozpadne na prach. Velké automobilky už jako supi čekají na moment kdy si budou moci rozebrat profitabilní divize Tesly, respektive divize které jsou k něčemu použitelné.

Je docela dobře možné, že po Tesle zbytek pouze opuštěná "gigatovárna" a nabíječky, které bude využívat někdo jiný.

Nepřihlášený PHM

Reakce na: Co je toto za web? Nejaky.. | 20.11.2017 11:09reagovat
avatar

..Hmm, hulis celkem slusnej matros.

A ten supersport Tesla je jako co?

Myslis, tim ten 2t panel plnej aku co dokaze jet rychle akorat rovne a jeste jenom chvilku?

To, ale nema se supersportem vubec nic spolecneho!

Vis ? :-)

Nepřihlášený Martin

Reakce na: To bude zase nadavek od cl.. | 20.11.2017 11:11reagovat
avatar

Proč hned Tesla sekta? Mně Tesla ´moc nezajímá, ale nechápu tu dětinskou radost redaktorů, kdykoli se objeví nějaká, třeba i drobná, špatná zpráva. Tesla je zpestření trhu, alternativa. Nikomu přece svoje auta nevnucuje, nikdo si je nemusí povinně kupovat. Na elektrickém pohonu pracují všechny velké automobilky, to se můžeme stavět na hlavu, ale ta auta stejně budou. A jestli Tesla využila dotace ... tu možnost asi měli všichni, ne? A nemyslím, že by jim v jejím využití bránila jen vrozená slušnost.

Nepřihlášený

V GM mají špičkové vývojáře.. | 20.11.2017 11:23reagovat
avatar

V GM mají špičkové vývojáře Bohužel Většinu toho co vyvinou Končí zapomenuté zaprášené někde v Muzeu.

Jen málo s těch revolučních myšlenek, které předběhly dobu se dostane do výroby.

GM Ultralite - zázračné auto budoucnosti z roku 1992

http://www.hybrid.cz/gm-ultralite-zazracne-auto-budouc nosti-z-roku-1992

General Motors Heritage Center - Vzácné kousky

https://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/his torie/general-motors-heritage-center-vzacne-kousky_39982.htm l

Nepřihlášený Nero před podpálením Říma

Reakce na: ..dobré ráno stará mama..... | 20.11.2017 11:33reagovat
avatar

Hlavně je to chléb a hry, starosti a naděje co odvádí vaši pozornost od podstatného. Že je to současně i mohutnější a více tížící jařmo, zbavení svobody a zotročení je již tak jaksi standard nad kterým se již ani nechcete pozastavovat. Dnes se jediná, i když na první pohled dobrá věc, neděje ku prospěchu člověka, jeho rodiny, národa, všech lidí na zemi.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Tesla bude velmi úspěčná... | 20.11.2017 11:43reagovat
avatar

Tesla bude velmi úspěčná. Proč si to myslím? I tady je o ni článek každý den.

Jo a to už jste slyšeli, že Tesla už prodala několik desítek svých náklaďáků? A to se ještě 2 roky nebudou vyrábět. Drsné.

A těch 1000 Founders Edition Roadsterů se taky dlouho v nabídce neohřeje. Spousta lidí má dost prachů, aby si mohli dovolit mít něco spešl za 250.000 dolarů.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Idealista

" Tesla podle Lutze po fak.. | 20.11.2017 11:50reagovat
avatar

" Tesla podle Lutze po faktické stránce nenabízí nic, čím by měla být výjimečná a v čem by měla nepřekonatelnou výhodu proti konkurenci."

Tesla ma nieco co ini nemaju. Okrem rozvijajucej sa siete nabijacich stanic, ma chut sa do toho pustat aj napriek problemom a co je najdolezitejsie a kvoli comu ludia vobec Teslu kupuju a podporuju, maju SEN, viziu za ktorou si idu a ktoru chcu naplnit :oP

Je to ako SpaceX, vsetci tvrdili, ze raketa s navratom sa neda vyrobit a vida, predsa sa da.

Povedal by som ze okamzity zisk nie je to preco to Musk robi. Dnes su v strate a asi aj este dlho budu, kym sa im podari vsetko vyladit a rozsirit, ale za takych 10 rokov uz mozu tymto ziskat taky naskok pred konkurenciou, ze tie zisky pridu. A mozno nie.

Mimochodom, okrem aut ma Tesla aj ine projekty.

Nepřihlášený

Tesla krachuje To už se tu.. | 20.11.2017 12:03reagovat
avatar

Tesla krachuje To už se tu psalo tolikrát, že to ani nejde spočítat .

Podle toho jak často se o Tesla na autoforum.cz píše, bych spíše tvrdil opak .

Nepřihlášený City

Elektromobily? V meste sup.. | 20.11.2017 12:25reagovat
avatar

Elektromobily? V meste super.

Problem je, ze Tesla robi vsetky varianty vcetne kamionu ... okrem mesta, kde je to priechodne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Elektromobily? V meste sup.. | 20.11.2017 12:53reagovat
avatar

Právě že u kamionů to má ještě větší smysl než u osobáků. U kamionů mnohem více záleží na provozních nákladech než pořizovací ceně.

Spousta lidí si myslí, že kamion musí mít dojezd tisíce kilometrů, opak je pravdou. 60 procent všech tras je příměstská doprava a zásobování. 80 procent tras je do 400 km. Třeba takové kamiony Ikei mají denní nájezd 250km. Jezdí často krátké trasy.

Krom toho řidiči mají povinné přestávky. Pokud by byly nabíječky na parkovištích, tak narozdíl od dieslových náklaďáků ani nemusí zastavovat na pumpách. Během přestávky nabijou dost energie aby jim to bezpečně stačilo do další povinné přestávky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený orson

Reakce na: Všetky elektroauta sú špin.. | 20.11.2017 13:01reagovat
avatar

Zcela obecně má přispěvatel Kume naprostou pravdu. Aktuálně je celý řetěz od výroby el. energie, přes těžbu lithia, jeho zpracování a výrobu baterií, elektromotorů z mědi, jíž bude zanedlouho nedostatek a konče potom nutnou likvidací baterií, která bude následně ekologický problém, pouze jakýsi humbuk od lidí, kteří nejsou schopni domyslet veškeré důsledky. Takže se současnou nejobvyklejší technologií výroby el. energie, současnými typy baterií je to jeden velký a drahý nesmysl. No posviťte si, nebo nabijte si auto v noci elektřinou z fotovoltaické elektrárny...Muselo by přijít nějaké nové převratné řešení na uchování el. energie atd..., jedině potom možná ano...Zatím jsou to drahé hračky, bez opravdu reálného masového nasazení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Dirck

Tesla má ešte jedno eso v.. | 20.11.2017 13:02reagovat
avatar

Tesla má ešte jedno eso v rukáve a tým je stavba nového závodu v Čine. Predpokladá sa že dotácie tam budú vo väčšom objeme ako inde vo svete + lacná pracovná sila prakticky v neobmedzenom množstve.

Elon Musk má lepší ňuch na peniaze,ako stavač ktorý vystavuje bažanta alebo zajaca...

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Co je toto za web? Nejaky.. | 20.11.2017 13:15reagovat
avatar

Asi jste nikdy nepracoval v byznysu. Bohužel Tesla je opravdu na cestě ke krachu. To neznamená, že ostatní firmy E. Muska nebudou úspěšné.

Nepřihlášený TeslaFan

Souhlasím s Lutzem, že by.. | 20.11.2017 13:17reagovat
avatar

Souhlasím s Lutzem, že by Tesla mohla krachnout.... pokud vystřídá Elona Muska ve vedení Tesly.

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Co je toto za web? Nejaky.. | 20.11.2017 13:19reagovat
avatar

Nerozumím těm, kteří se tady čertí. To že je to slepá ulička je známo a není na to potřeba žádný manager. E. Musk to zkusil a nevyšlo to. Ale jiné projekty mu fungovat mohou. A ukázal nové možnosti. Ne každý podnikatel uspěje ve všem na co sáhne. Ale kritizovat autora článku je infantilní.

Nepřihlášený City

Reakce na: Právě že u kamionů to má j.. | 20.11.2017 13:25reagovat
avatar

Re: Právě že u kamionů to má ještě větší smysl než u osobáků.

=> Kamion nezaplatis.

Tesla S ma bateriu za $20.000, kamion ma spotrebu 2kWh/1.6km (125kWh/100km), t.j., 6x vyssia spotreba ako Tesla S + vyssi dojazd (800km), z toho vyplyva bateria ~10x vacsia ako Tesla S s cenovkou $200.000 + tahac bez motora.

Co usetris za million km na lacnej elektrine, to das za bateriu (btw. v Nemecku je 2x vyssia cena elektriny).

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený David

Musk je zajímavý člověk, v.. | 20.11.2017 13:29reagovat
avatar

Musk je zajímavý člověk, vždy příjde s nějakým nesmyslem, který nikdo nechce realizovat né proto, že by to nebylo možné ale prostě by to stálo moc úsilí a výsledek by stál stejně za prd. Vlastně kdyby tu automobilku pojmenovali Edison, bylo by to výstižnější.

Nepřihlášený M4rty5

Reakce na: Co je toto za web? Nejaky.. | 20.11.2017 13:30reagovat
avatar

Co tvoje tvrzení mění na faktu že TESLA z těchto výrobků zatím nedokáže uživit sama sebe ?

Nepřihlášený blue.sun

Reakce na: ..dobré ráno stará mama..... | 20.11.2017 13:34reagovat
avatar

Prozradíte nám, jak chcete emise z výroby elektřiny dostat z Evropy a USA do Asie? Kudy pak povedou ty dráty, kterými elektřinu dovedeme k nám?

No jo, ono to vlastně nejde, že? Jen jste si potřeboval zase ublinknout.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PavelU

Akcie za poslední 3 měsíce.. | 20.11.2017 13:35reagovat
avatar

Akcie za poslední 3 měsíce:

VW + 29,9%

Porsche + 34,6%

Daimler: + 15,9%

Tesla: -7%

Shrnuto. Důvěra některých Teslafans nekoresponduje s důvěrou těch, kteří Teslu financují. Obávám se, že pro firmu je důležitější důvěra té druhé party.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Re: Právě že u kamionů to.. | 20.11.2017 13:40reagovat
avatar

Baterka od Modelu S nestojí 200 dolarů za kWh jak si myslíš. Cena se pohybuje kolem 130 dolarů. Dnes. Očekávaná cena za 2 roky se má pohybovat kolem 100 dolarů. Zbytek údajů sis typnul, ale předpokládám, že nebudeš daleko od pravdy. Elektromobily mají i výrazně nižší servisní náklady.

Ono to takový nesmysl jak si představuješ asi nebude, když Tesla už má reálné zájemce o jejich náklaďák.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Akcie za poslední 3 měsíce.. | 20.11.2017 13:41reagovat
avatar

Tak se ještě prosím podívej na pohyb akcí za poslední rok.

Nepřihlášený Honza

Pro mě je elektro auto nep.. | 20.11.2017 13:54reagovat
avatar

Pro mě je elektro auto nepřijatelné do doby, než ho nabiju stejnou rychlostí jako u benziny a ujedu minimálně totéž. Do tý doby je to pro mě použitelný asi jako elektrický autíčko mý dcery - 9 hodin nabíjím a hodinu jezdím

Nepřihlášený

Ano, za poslední rok to šl.. | 20.11.2017 13:55reagovat
avatar

Ano, za poslední rok to šlo nahoru, ale pouze na základě očekávání a nikoli fundamentu. Což je velice nevyzpytatelné a pro firmy s úzkým portfoliem nebezpečné. Bohužel, se za ten rok očekávání akcionářů velmi nenaplnila. Nepřeju Tesle nic zlého, ale svoje peníze bych do ní nepoložil.V každým případě to je zajímavé sledovat. Uvidíme, jaké zveřejní výsledky na konci ledna.

Čistý zisk (mil. USD)

3Q 2016 +21,9

3Q 2017 -671,16

Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie)

3Q 2016 + 0,15

3Q 2017 -2,92

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený City

Reakce na: Baterka od Modelu S nestoj.. | 20.11.2017 13:59reagovat
avatar

RE: Baterka od Modelu S nestojí 200 dolarů za kWh jak si myslíš. Cena se pohybuje kolem 130 dolarů.

=> Mozeme sa len dohadovat, cena kamionu nebola zverejnena, ani parametre baterie atd. Rezervacie firiem treba brat ako marketing.

Nepřihlášený Jirka_1

Nevím, kolik má Musk objed.. | 20.11.2017 14:30reagovat
avatar

Nevím, kolik má Musk objednávek, ale objednávka nejsou peníze, které Tesla potřebuje na rozjezd výroby ve velkých počtech. Pokud by i ti lidé dopředu zaplatili prodejní cenu, stejně to bude pořád málo, protože Musk stále jen investuje a investuje a kde nic, tu nic. Zatím se drží díky benevolenci věřitelů, což také nemusí být donekonečna. Pokud by se takto chovala jiná firma, natož automobilka, už dávno by byla v konkursu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Hlavně je to chléb a hry,.. | 20.11.2017 14:46reagovat
avatar

souhlas... a má smůlu ten, kdo není vyvolený žid...!!!

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Ano, za poslední rok to šl.. | 20.11.2017 15:10reagovat
avatar

A kde je problém? Tesla staví gigatovárnu, celosvětovou nabíjecí síť a rozjíždí svoji první masovou výrobu automobilů. Ano má velkou ztrátu a ještě asi pár kvartálu mít bude.

Ostatně akcie jsou jenom o spekulacích na očekávání. Tesla měla problémy s výrobou, tak akcie klesly, což je naprosto přirozené, ale stále jsou skoro na dvojnásobku loňské hodnoty.

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Nevím, kolik má Musk objed.. | 20.11.2017 15:20reagovat
avatar

Ano, Musk investuje, ale rozhodně bych netvrdil, že kde nic tu nic. I přes problémy sokončují rozjetí masové výroby svého modelu, na který mají 500.000 objednávek. K tomu ještě vyvinuli tahač a supersport do fáze prototypu a za rok zdvojnásobili počet dobíjecích stanic a postavili první část největší továrny na světě. Tomu bych rozhodně neříkal nic. Právě naopak ty investice jsou sakra vidět. To jestli Tesla uspěje nebo zbankrotuje záleží čistě jenom na tom, zda se jim podaří v roce 2018 rozjet výrobu Modelu 3. A to i přesto že se můžou vyskytnou další problémy. Musk byl vždycky přehnaný optimista.

Důležité je, že firma má na účtě 3.5 miliardy dolarů na další investice a provoz. Tedy si může dovolit být ve ztrátě ještě minimálně celý rok. A pokud uspěje a výroba Modelu 3 se rozjede, tak jim investoři rádi zase půjčí bude-li nejhůř.

Musk vždycky splnil to co slíbil a to přesto že se vždycky našlo plno odborníků, kteří tvrdili, že to je nemožné. Ať už u elektromobilů nebo raket. Vždycky to nakonec dokázal, přesto že to mnohdy trvalo déle než plánoval. Model S měl zpoždění 3 roky oproti plánu. Model X 2 roky. Model 3 bude mít zpoždění zřejmě půl roku. A ikdyby to byl celý rok, tak nakonec uspěje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Ano, Musk investuje, ale r.. | 20.11.2017 15:22reagovat
avatar

Počkáme ten rok, o kterém Lutz mluvil a pak si dáme do držky, jo? :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Moneta přechází na elektro.. | 20.11.2017 15:35reagovat
avatar

Moneta přechází na elektromobily. Do pěti let hodlá obměnit všechny firemní vozy

https://byznys.ihned.cz/c1-65961510-moneta-prechazi- na-elektromobily-do-peti-let-hodla-obmenit-vsechny-firemni-v ozy?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Počkáme ten rok, o kterém.. | 20.11.2017 15:35reagovat
avatar

Není zapotřebí nikomu dávat do držky. Prostě uvidíme :)

Nepřihlášený Honza

Tesla může jít stejnou ces.. | 20.11.2017 16:18reagovat
avatar

Tesla může jít stejnou cestou jako aerolinky SkyEurope. Rozjeli low costs cestování za pár korun a vše táhli investoři. Táhli to tak dlouho, až je to přestalo bavit a firmu že dne na den poslali do likvidace. Přitom myšlenka low costs cestování žije i bez nich dál, jen na trochu jiném ekonomickém modelu. Prostě za ty low costy platíme víc, ale spokojení jsou cestující, aerolinky i investoři. Musk je vizionář a snílek, ať se mu daří. Měl by mít vedle sebe ale tvrdého ekonoma, který mu řekne, že není umění vyrobit draho a se ztrátou prodat, to umíme všichni.

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Teslu dotuje americká vlád.. | 20.11.2017 16:23reagovat
avatar

Doporučuji translate.google, sice made in usa,

ale umí i ze slovenštiny do češtiny.

Ať mají ty spekulace úroveň.

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Všetky elektroauta sú špin.. | 20.11.2017 16:36reagovat
avatar

Vědci jaksi zapomněli započítat výrobu benzínu. Jiní, kteří na to nezapomněli dospěli k závěru, že i v uhelném Polsku vyjde elektromobil lépe. Proboha selský rozum: Výroba v uhelce s lepší účinností, než spalovák +10% ztráty na vedení +10% při nabíjení nemůže být horší, než doprava ropy z Ruska + rafinace + doprava benzínu na benzínku + spálení bez možnosti rekuperace.

Každých 20kwh potřebných pro jízdu ve spalováku znamená 50kwh vypuštěných do vzduchu!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený technik

Mě se taky myšlenka elektr.. | 20.11.2017 16:37reagovat
avatar

Mě se taky myšlenka elektropohonu líbí, ale je t pro masové použití hoodně vzdálená budoucnost. Pro nevěřící a optimisty: chtěli by jste auto (se současným běžným spalovacím motorem) které má nádrž na cca 5-6 litrů benzínu? Pochopitelně bez možnosti vozit kanystr. Buď si ji doplníte přes noc po kapkách, nebo u speciálních stojanů za půl hodiny. Ale palivo by bylo skoro za pusu. Je tu někdo takový..?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Zcela obecně má přispěvate.. | 20.11.2017 16:53reagovat
avatar

Kume se zcela obecně mýlí, výroba elektřiny je řádově efektivnější, než výroba benzínu či nafty. Nehledě na efektivnost spálení. Těžba lithia není o nic horší, než těžba ropy. Lithia je navíc třeba jen zlomek. Zpracování lithia- nechápu v čem je horší, než třeba zpracování hliníku. Máte doma hliníkové rolety, pijete nápoje z hliníkových plechovek? Dáváte je recyklace?... A kolik kg mědi doma máte? 10kg? Spíš 50kg, že? Nedostatek mědi? Uvidíme, jestli těch pár kg mědi v elektroautě s trhem něco udělá.

Likvidace li-ion baterií nebude nic horšího, než likvidace olověných baterií. A hlavně je možná, likvidace produktů spalování ropy možná není.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Surcuf

Nejsem Bob Lutz, ale léta.. | 20.11.2017 17:15reagovat
avatar

Nejsem Bob Lutz, ale léta si myslím totéž, života neschopný projekt, sen EM - toť vše......, proč by proboha ostatní zavedené automobilky - a že jich je - nebyly schopnější než někdo, kdo přišel odnikud a nemá o odvětví páru.....musel by mít něco exkluzivního, což nemá.

Nepřihlášený Surcuf

Reakce na: Moneta přechází na elektro.. | 20.11.2017 17:18reagovat
avatar

...a? Kde je psáno, že nakoupí Tesly?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Shal: Neboj, dočkáš se, on.. | 20.11.2017 17:31reagovat
avatar

Shal: Neboj, dočkáš se, ono to nakonec padne, matematika je neúprosná.

Martin: Ano, na elektru pracují všechny velké automobilky, ale jen naoko, protože jim nic jiného nezbývá a pod politickým nátlakem prostě musí - ovšem právě velké automobilky jsou ty, které to vše už před lety důkladně propočítávaly a testovaly a došly k výsledku, že se elektro nevyplatí, a to tak že dost. Toto moc dobře vědí i dnes, ta vědomost se nikam neztratila, jen o ní v dnešní době bohužel nemůžou otevřeně hovořit - a proto je to na lidech, na nás.

Jediný, kdo se dnes chová ekologicky je Mazda - zachovala atmosférické motory (a zdravý rozum), vyvíjí a nasazuje nové technologie, zlepšuje účinnost spalovacího procesu... a kašle na módní trendy jako downsizing atd. Nakonec právě ji budou kopírovat všichni.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Elektromobily? V meste sup.. | 20.11.2017 18:01reagovat
avatar

Elektromobily mají právě ve městech velice omezené možnosti použití a to díky potřebě nabíjení...!!! Malej příklad... 11-ti patrovej barák... 3 vchody... každej 42 bytů = 126 rodin... 80 % vlastní auto... parkují kolem baráku na ulicích, sem tam nějaké malé parkoviště... kdyby 30 % z nich, mělo elektromobil, tak je to ca. 30 aut, které potřebují přes noc nabít. Kde...??? Zkus si představit, že u benzinky tankuje někdo 10 minut...!!! To je dnes na benzince se 12-ti stojany fronta na půl dne...!!! Dnes již nemají auta kde parkovat.. ne to ještě, aby u každého baráku stály nabíjecí stanice, zabírající další plochy...!!! Rychlonabíječky...??? Ano... kdo vyrobí a přitáhne tolik potřebné energie na jedno místo...??? Kolik jich potřebuje sídliště, třeba jako je Spořilov v Praze se 150.000 obyvateli...??? Takže elektromobil jedine na vesnici... možnost dobíjení u rodinného baráku... nebo na statku... ale... průměrný plat 12.000,- Kč... investice do elektromobilu sci-fi... a pak... jakmile se zvýši počet elektromobilů, dodavatelé elektřiny nebudou se zvýšením její ceny ani minutu čekat...!!! A co teprve takový Mnichov... jak přiblblá Merkel vyhrožuje, že od roku 2020 tam povolí elektromobily jedině...!!! :-)))) Svět se zbláznil, dokonale... zdravej selskej rozum, mu dal navždy vale...!!!

Nepřihlášený Ones

Reakce na: Vědci jaksi zapomněli zapo.. | 20.11.2017 18:07reagovat
avatar

Tom a kde jsi přišel na oněch 50kWh na 20kWh ve spalováku? To nikde nepiš, je to totální piičovina, nebo si myslíš že státy dotují naše ježdění na fosilní paliva? Vy všichni rádoby elektroekologové zápomínáte že dané hodnoty je zcela fádní řešit, zatím není žádná lidmi vyrobená energie čista, je jednoznačné že elektromobil je ekologičtější, ale zatím nepoužitelný ať už po stránce finanční tak dojezdové, ale to se možná změní. Důležité je že ve městech by mohlo být čistší ovzduší.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Tesla bude velmi úspěčná... | 20.11.2017 18:08reagovat
avatar

Nejvíc se vydělává na hlouposti lidí...!!! V USA je ca. 300 milionů debilů... na přežití určitou dobu, to Tesle stačí...!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tesla je špička

Čuráci nechte už automobil.. | 20.11.2017 18:11reagovat
avatar

Čuráci nechte už automobilku Tesla být a špinit zde pama Muska.Všichni umíte úplné hovno a jen zde blbě píčujete!!!!!!

Nepřihlášený rock

Reakce na: Vědci jaksi zapomněli zapo.. | 20.11.2017 18:12reagovat
avatar

Proces od těžby ropy přes rafinaci až po dopravu na benzínu probíhá s účinností cca 60 - 70 %.

Těžba uhlí je cca 80 %, uhelka má když dobře 40 %, ztráty v rozvodech jsou spíš 20 % a u toho nabíjení je 10 % minimem. Suma sumárum 0.8 × 0.4 × 0.8 × 0.9 = 0.23. Ztráty 77 % a to elektromobil ještě nevyjel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Q1

Reakce na: Proces od těžby ropy přes.. | 20.11.2017 18:20reagovat
avatar

Ano a účinnost elektromotoru v autě je také jenom kolem 90%, takže jsi ještě níže.

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Prozradíte nám, jak chcete.. | 20.11.2017 18:27reagovat
avatar

Děkuju... dobře jsem se pobavil... ale malá rada pro příště: pokud reagujete na můj příspěvek, bylo by fajn, kdybyste si ho přečetl... a mu taky alespoň trochu porozuměl...!!!

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Tom a kde jsi přišel na on.. | 20.11.2017 18:28reagovat
avatar

Ones, spalovací motory mají stěží 30% účinnost, takže když při zahřátým motoru potřebuješ 20kw na jízdu, tak jsou tepelné ztráty 50kw. To je fakt, to není piičovina.

Nepřihlášený Nero před podpálením Říma

Mám na vás otázku a myslím.. | 20.11.2017 18:29reagovat
avatar

Mám na vás otázku a myslím ji smrtelně vážně.

Je podle vás horší provozovat koně (případně mulu či osla k vozíku) nebo auto se spalovacím motorem?

Pro ty z vás jenž by i navzdory informacím a instrukcím z brusele a od velké vůdkyně zvolili tvora za nímž zůstává trus a jenž produkuje plyny... Byli byste mu ochotni opět uvolnit cestu, aby se alespoň částečně a tu a tam mohl podílet na užívání veřejných komunikací?

Nepřihlášený Shal

Reakce na: ...a? Kde je psáno, že nak.. | 20.11.2017 18:32reagovat
avatar

Nikde. Nakoupí od WV. Jde o to ,že nakupují elektromobily.

Nepřihlášený Shal

Reakce na: Nejvíc se vydělává na hlou.. | 20.11.2017 18:34reagovat
avatar

A v Evropě máš 750 miliónů debilů. Celosvětově 7 miliard debilů.

Nepřihlášený peterzrk

vizionár Elon Musk mal "za.. | 20.11.2017 18:57reagovat
avatar

vizionár Elon Musk mal "zastretý zrak" alebo "rozmazané videnie" :-D Zrejmä každý krachujúci podnikateľ by sa chcel tak usmievať, alebo vysmievať??? :-D ako Elon Musk.

Nepřihlášený orson

Reakce na: Kume se zcela obecně mýlí,.. | 20.11.2017 18:59reagovat
avatar

Moje stanovisko k současným elektromobilům a jejich praktické masové použitelnosti ještě doplnil Milan v 18:01...s jeho argumenty nelze jinak než souhlasit.

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Proces od těžby ropy přes.. | 20.11.2017 19:03reagovat
avatar

Q1 mi nahrál(a) na smeč, díky.

Dobrá tedy dejme tomu účinnost 70%. Jenže auto z toho udělá 20%, jelikož valnou většinu vypustí do vzduchu.

Ztráty u střídavého vedení max.10% u dc je to ještě míň. Namátkou nějaká práce:

http://fei1.vsb.cz/kat420/vyuka/Bakalarske/prednasky /vyroba_a_rozvod_sylab.pdf

Mimochodem píše se tam o 45% effec. u moderních tep. elektr.

I kdyby byly 77% ztráty k nabití baterie, tak z toho elektromobil získá 90%. Což je krásných 70% (více, než 3x oproti pístům. Ještě jednou díky Q1.

Jinak rekuperace může vrátit i 20% energie při jízdě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený peterzrk

akcionáry Tesly veria Musk.. | 20.11.2017 19:07reagovat
avatar

akcionáry Tesly veria Muskovi ako verí gambler že nabudúce vyhrá v hracom automate...

Nepřihlášený kolemjdoucí

Tahle bublina nejspíš brzy.. | 20.11.2017 19:16reagovat
avatar

Tahle bublina nejspíš brzy splaskne, ale na druhou stranu když někde potkám Teslu, srdce mi zaplesá.Je to takový milý technický skvost, byť v nejblišších desítkách let masově nezrealizovatelný.

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Q1 mi nahrál(a) na smeč, d.. | 20.11.2017 19:20reagovat
avatar

Sorry, spletl jsem si ztráty s účinností, takže elektromobil jenom 30%. Pořád víc, než spalovák, i když už jen 1,5x.

Ale ruku na srdce, ve výpočtech je nadržované ropným autům, myslím, že průměr spotřeby je

Doufám, že je jasné, že počítáme se 100% nasazení uhlených elektráren, a že energetický mix ve světě se začíná dost měnit.

Nepřihlášený

Reakce na: Shal: Neboj, dočkáš se, on.. | 20.11.2017 19:47reagovat
avatar

Velke automobilky si tak propocitaly leda hovno. Na cem hlavne automobilky vydelavaji? Na nahradnich dilech. Jenom idiot si muze myslet, ze by si podzezali vetev.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tomáš

Myslím ,že zde nebylo řeče.. | 20.11.2017 19:55reagovat
avatar

Myslím ,že zde nebylo řečeno nic nového . Tesla je stále ve ztrátě ..to není nic nového . A je to úplně jedno . Budou fungovat dokud bude někdo kdo je ochoten je sponzorovat . Možná se děti o něm budou učit za 50 let jako o vizionáři který celý svůj majetek dal na to aby si splnil sen .Nepovedlo se ? Tak bude svět chudší o jednoho miliardáře .

Nepřihlášený ele

Kdo ví, kdo napíše, co je.. | 20.11.2017 20:00reagovat
avatar

Kdo ví, kdo napíše, co je zdrojem tepla v zimě pro el. auta? Akumulátory? Stačí méně než 1 kW, odhaduji, ale ...

Nepřihlášený Kume

Reakce na: Vědci jaksi zapomněli zapo.. | 20.11.2017 20:20reagovat
avatar

Vedci ktorí spočítali, že autá nabité z uholnych el. sú skodlivejsie ako konvenčné auta zabudli pripočítať prostriedky na novú infraštruktúru, ktorú nestíhajú stavať ani v Nórsku

Ak sa prejde na paroplynove elektrárne, tak isto budeme závisiet na tých istých ktorí nám dodávajú ropu...

Nepřihlášený Kume

Reakce na: Kume se zcela obecně mýlí,.. | 20.11.2017 20:33reagovat
avatar

Likvidácia lithiovych akumulátorov z aut vôbec nieje vyriesena, jednoducho nie sú na to kapacity. Nikto sa do recyklácie nehrnie, lebo náklady na recykláciu 1kg baterky =1€ a cena recyklovaneho materiálu je tretinova.

Kto bude recyklovať o 10 rokov milióny ton bateriek je ešte vo hviezdach.V baterkach je aj kobalt ktorý je na ťažbu a emisie oveľa náročnejší.

Je jednoduchšie recyklovať 5-10 kg olovenu baterku potrebnú pre štartér, ako 300-500 kg baterku potrebnú na pohon elektroauta,nehovoriac o viactonovych aku na pohon el. kamiónu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jasoň

Domnívám se, že Musk má sv.. | 20.11.2017 21:00reagovat
avatar

Domnívám se, že Musk má svoje portfolio takový, že se nemůže a to nejen on, věnovat pár věcem a to pořádně, Murphyho zákony zřejmě v malíčku nemá....

Nepřihlášený Kapitán Kávovar

Reakce na: Ano, Musk investuje, ale r.. | 20.11.2017 21:59reagovat
avatar

Oblíbená mantra všech uctívačů Muska je, že splnil, vše co slíbil. Přitom, při vší úctě ke všemu čeho dosáhl, zatím ani nedokázal smysl znovupoužitelnosti raketových nosičů.

A tak by se dalo pokračovat dál: potichu odpískaný znovupoužitelný druhý stupeň, zrušené motorické přistávání Dragonu, přelety prvních stupňů z přistávacích plošin na pevninu, atd.

Nepřihlášený ficus

Tuhleten Lutz, bude asi pěk.. | 20.11.2017 22:01reagovat
avatar

Tuhleten Lutz, bude asi pěknej machýrek, pouťák a mluvka. Přesně zmrd s platem dvě mega USD ročně, na co sahne to zmrví, takže tam jen dochází a do ničeho nezasahuje...

Zdejším remcalům a kňučilům by se to ale taky moc líbilo, kdyby Tesla tolik neprodávala, a nejlíp asi kdyby krachla... No a když jim dojdou výpočty jak je to všechno na elektriku nahovno, tak si vymyslí jiný počty, na to jsou machři dost dobrý. Tak jako remcali když začala pára, začínalo se lítat, jezdit auta, .... Prostě se bude jezdit na baterky, protože 90% aut najede za den tak max 120km, a to je přesně to, co auta na baterky už dnes poskytnou... Ať kumové počítaj a děsej, stejnak jsou to jen počty vycucaný z prstu. Stejně by to dopadlo, kdyby neměli rádi auta s písty, a něco by počítali... Prostě kňučilové.

Tesle přeji splnění plánů. Sic si jí kůli ceně nekoupim, ale ať se jim daří.

Nepřihlášený Jan Macků

Je to od začátku podivný p.. | 20.11.2017 22:12reagovat
avatar

Je to od začátku podivný projekt, ceny akcií ve své době přesáhly hodnotu automobilky FORD, stovky tisíc lidí poslali dopředu peníze na automobily o kterých moc nevěděli, kterých vyrobila automobilka řádově stovky. To nemůže skončit jinak než krachem a velkým vyšetřováním z mnohamilardového podvodu..

Nepřihlášený Tom

Reakce na: Likvidácia lithiovych akum.. | 20.11.2017 22:15reagovat
avatar

5-10kg?? HaHa. Neznám nikoho, komu by 20 let vydržela jedna olověná baterie. To spíš 20-40kg. To už je mimochodem méně, než lithia a kobaltu v tesle. Realita recyklace olovených je někde u 90% tuším. Jsem spíše názoru, že velké a těžké baterie si nikdo jen tak vyhazovat do kontejneru netroufne. Takže s tou velikostí spíš naopak, ty nejmenší baterie je nejnáročnější uhlídat- viz dnešní elektronika.

Jinak kobalt se již zdárně recykluje. (se ziskem).

Nepřihlášený jans

jéžiš tady je zase fanatik.. | 20.11.2017 22:19reagovat
avatar

jéžiš tady je zase fanatiků a arogantnich debilů.... je to myslím celkem jednoduché. musk je vizionář, některý z jeho vynálezů může opravdu lidstvo posunout dále. zároveň je snílek, to k tomu prostě patří. tesla vyrábí auta vostošest, ale přesto je ve ztrátě. dost ji živí různé státní dotace pobídky a pomáhají také investoři. proto se může v podstatě kdykoliv stát, že zkrachuje. ale taky nemusí, to je ve hvězdách... každý na to může mít svůj názor. bob lutz i franta z horní dolní. přesto to z jistotou nebude vědět ani jeden...

Nepřihlášený JPP

Jak to dopadne nemůže nikd.. | 20.11.2017 22:30reagovat
avatar

Jak to dopadne nemůže nikdo vědět, klidně může přijít další velký investor, zatáhnout ztráty a zase to pár měsíců poběží. Ale je fakt, že dobře to moc nevypadá.

http://uk.finance.yahoo.com/m/d9412745-7ccd-3bb5- b37d-e1db940ac790/ss_tesla's-model-3-is-cool%2C-but.html

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Velke automobilky si tak p.. | 20.11.2017 22:57reagovat
avatar

Dobře, tak i sem, osvěta o fyzice a chemii jedině prospěje:

http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-ne budou

Nepřihlášený Odhadce

Na Wikipedii se uvádí (a j.. | 20.11.2017 23:38reagovat
avatar

Na Wikipedii se uvádí (a já házím bobek abych to kontroloval, ale čekal bych energii spíše na kg než litr), že benzín má výhřevnost 32MJ/l, což by opět podle Wikipedie mělo odpovídat 8.6kWh/l.

Myslím že to pro hrubý nástřel a odhad stačí. Jak daleko, jakou ustálenou rychlostí (řekněme 50km/h, 70 km/h, 90 km/h - to jsou myslím nejběžnější cestovní rychlosti na trasách v Česku, kde má smysl e-auto provozovat), a jak těžké e-auto dojede na 8.6kWh?

Reaguji jen kvůli vaším dohadům. Já e-auto nikdy mít nebudu z důvodů financí a ani po něm netoužím z důvodů určité spolehlivosti a pár dalších vlastností co od auta požaduji. Přímo to počítat je obtížné a v zásadě také cucané z prstu, ten pokus je jednodušší i přesnější. Tak referujte, kdo jezdíte na baterky ať si můžete udělat přředstavu a pak se do sebe pustit.

Nepřihlášený Petr

Jen namátkovým hledáním js.. | 21.11.2017 03:55reagovat
avatar

Jen namátkovým hledáním jsem zjistil, že Lutz předpověděl "Doom" (konec) Tesle už v roce 2016 a předtím v roce 2015. A nehledal jsem dál, ale nedivil bych se, pokud by se to netáhlo ještě dál. Asi měl zas výročí své předpovědi. Kdo tu komentoval růst a propad akcií, tak by si měl uvědomit, že Tesla s "pár" autama do roka měla téměř stejnou valuaci jako VW, který produkuje milióny. Z takto nesmyslných výšin je potřeba trochu sestoupit. Není nic, co by zdůvodňovalo tak přepálenou valuaci.

Nepřihlášený Zakola

Elektromobil byl , je , a.. | 21.11.2017 08:48reagovat
avatar

Elektromobil byl , je , a bude hračka pro bohaté lidi. Navíc ještě s dotacemi , které se berou chudým. Takže toto elektrošílenství brzy vychladne, tak jak se to už v historii několikrát stalo. Na tom se nic nezmění , ikdyby se Elon postavil na hlavu , a to že chce v dohledné době posílat lidi na Mars , to je podle mně indikace pro umístění do psychiatrické léčebny. Ale jinak mu závidím to jeho optimistické nadšení . Akorát kdo mu to bude pořád platit? Neboť to jsou peníze hozené do kanálu.

Nepřihlášený JaRy

Musk je figurka, za kterou.. | 21.11.2017 09:31reagovat
avatar

Musk je figurka, za kterou stojí ti, kteří v usa tisknou prachy. Je to čirá propaganda a ekonomická diverze.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Prepana

Reakce na: Co je toto za web? Nejaky.. | 21.11.2017 11:11reagovat
avatar

Nechapem, preco sa musis takto odbavovat na autorovi clanku, ktory len podava report o tom, co povedal nejaky Bob Lutz. Pokial mas problemy s agresivitou a porozumenim pisaneho slova, mozno bude problem aj s karierou v spominanom Mekaci.

Nepřihlášený jans

Reakce na: Musk je figurka, za kterou.. | 21.11.2017 12:36reagovat
avatar

ááá další pomatenej konspirátor... :D :D :D

Nepřihlášený Občan

Auto forum ještě ani jedno.. | 21.11.2017 13:44reagovat
avatar

Auto forum ještě ani jednou nenapsali normální článek . Vždy se jedna o spekulací kterou snaží tlumočit jako skutečny stav. Jsou tady samé bludy!

Nepřihlášený Občan

Reakce na: Bob Lutz, to je ten co ved.. | 21.11.2017 13:45reagovat
avatar

Auto forum ještě ani jednou nenapsali normální článek . Vždy se jedna o spekulací kterou snaží tlumočit jako skutečny stav. Jsou tady samé bludy!

Nepřihlášený Občan

Reakce na: Bob Lutz, to je ten co ved.. | 21.11.2017 13:46reagovat
avatar

Auto forum ještě ani jednou nenapsali normální článek . Vždy se jedna o spekulací kterou snaží tlumočit jako skutečny stav. Jsou tady samé bludy!

Nepřihlášený Marian

Proč každý článek o Tesle.. | 21.11.2017 13:46reagovat
avatar

Proč každý článek o Tesle na tomhle webu je je negativně zaujatý.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Memphis.unv

Nic, co tolik let proděláv.. | 21.11.2017 21:46reagovat
avatar

Nic, co tolik let prodělává tolik miliard dolarů ročně a pořád zrychluje, nemůže fungovat a nic na tom nezmění ani ekoterorismus, který tu zvrácenost žene

Nepřihlášený Hojer

Jestli náhodou ty jeho výr.. | 21.11.2017 22:19reagovat
avatar

Jestli náhodou ty jeho výroky nejsou kvůli tomu že GM p.Musk prodala jejich fabriku. Na p.Musk se mi líbí že není jako ostatní ženese dopředu a zisk finanční je mu uplně volnej, No prodělá a? Je vidět jak všichni uvažují, jen peníze a peníze :D Hold inovace a budoucnost něco stojí a musí se občas do něčeho investovat i když se vám to nemusí nebo i nevrátí z5. Jeho program space x byl hodně neuspěšný a stálo to dost ale nakonec to i vyděláva a docela i dost tak že bych mu veřil a proto kdo říká že má pobídky dotace a tak ,..tak radši budu když státní peníze pujdou na tohle než že skončej někde u šéfu ruzných firem kteří jen schraní svuj majetek. :D

Nepřihlášený kuk

Reakce na: Teslu dotuje americká vlád.. | 22.11.2017 00:06reagovat
avatar

Tak šup dokaž nám, kolik přesně Tesla dostává na dotacích od vlády USA a pokud vůbec o kolik víc je to oproti ostatním výrobcům aut. Sypej to z rukávu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kuk

Reakce na: Proč každý článek o Tesle.. | 22.11.2017 00:54reagovat
avatar

Protože se jí bojej.

Nepřihlášený kuk

Reakce na: Proč každý článek o Tesle.. | 22.11.2017 01:01reagovat
avatar

Bob Lutz, to je ten dvojitej bankrotář co přived na buben GM a pak poslal ke dnu 130 let starou firmu Exide? No tedle kašpar může tak akorát šoupat nohama, držet hubu a bejt rád, že americká vláda zaplatila ten jeho průser a pak to automobilce odpustila... Může bejt rád, že jeho průsery za něj zaplatili daňový poplatníci a von si moh nechat svoje bohastsví a svoje stíhačky.

Nepřihlášený Milan

Reakce na: Vědci jaksi zapomněli zapo.. | 22.11.2017 06:33reagovat
avatar

Benzin se nevyrábí... je to v podstatě složka vznikající při rafinaci ropy, která je potřebná k získání surovin pro chemický a farmaceutický průmysl...!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hojer

Reakce na: Benzin se nevyrábí... je t.. | 22.11.2017 09:24reagovat
avatar

Tady Vás opravím, benzín se dá vyrábět :D tak že tvrzení je správné. Je to tím že benzín nemusí být z ropy :D Dělalo se to už myslím po nebo 1. sv válce a to v "Německu" a dokonce i u nás. A pokud jsme u té rafinace tak se to provádí nějakou destilací a vznikají benzín,topné oleje, nafta, mazut a tak... Tak že slovní obrat vyrábí by se dal použít. :)

Nepřihlášený rad

Reakce na: Tak šup dokaž nám, kolik p.. | 22.11.2017 09:49reagovat
avatar

Co si pamatuju z hlavy:

1 .7500 USD dolů z daně z příjmů pro kupujícího.

2. ZEV kredity od těch výrobců, jejichž auta kouří tam, kde jezdí a ne v elektrárnách pro výrobce (Kalifornie)

3. Obrovské pozemky zadarmo, příjezdová cesta k dálnici, dotace několika milionů USD na každé pracovní místo, převoditelné osvobození od daně ze zisku pro Teslu - projekt Gigatovárny v Nevadě

To je víc, než píšete, že ?

Výsledkem je výroba pár desítek tisíc aut, která na ekologii nic nevyřeší, jen stojí hodně peněz všechny okolo.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jirik

Reakce na: Co si pamatuju z hlavy: 1.. | 22.11.2017 10:13reagovat
avatar

tak parada. a ted napis, kolik dostavaji dotace ostatni automobilky, kolik "pujcek" nemusely statu splatit aby nezkrachovaly, danove pobidky na nove zavody, srotovne a podobne nesmysly, biopaliva. no, pocitej pocitej..

odpovedet na pulku otazky jak se mu to hodi umi kde kdo. podivat se na problem z obou stran dela uz ale ocividne spouste lidem potize, zvlast zaslepenym fanatikum a vzteklym odpurcum..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Rad

Reakce na: tak parada. a ted napis, k.. | 22.11.2017 12:25reagovat
avatar

Odpovídat můžu, na co chci. Zaslepeně fanaticky položená byla otázka, zejména její první část, která se snaží podsouvat bez předložení jakékoli konkrétní informace, že Tesla žádné dotace nedostává, cituji:

"Tak šup dokaž nám, kolik přesně Tesla dostává na dotacích od vlády USA a pokud vůbec"

Pokud máte pocit, že můžete nabídnout konkrétní informace, které nabídnou pohled z obou stran, samozřejmě fanaticky nezaslepený neodporně nevzteklý máte spoustu prostoru pro reakce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MacIntosh

Vsadim se ze Tesla pujde d.. | 22.11.2017 14:45reagovat
avatar

Vsadim se ze Tesla pujde do konkurzu jen proto aby ji Musk opet koupil za zlomek ceny ocistenou od jakehokoliv financniho vyporadani (dluhu, pujcek atd..).

Od ted se jmenuji Ferko Musk a jdu stavet do Kvasin megafaktory na trabanty na baterky.

Nepřihlášený jirik

Reakce na: Odpovídat můžu, na co chci.. | 22.11.2017 15:16reagovat
avatar

to muzes, ale pak nebudes nic vic, jak ten zaslepeny fanatik..

Nepřihlášený Honza

Vsimli jste si, jak ta svi.. | 28.11.2017 05:53reagovat
avatar

Vsimli jste si, jak ta svi.ne Bob Lutz vsude siri, ze Tesla brzy zkrachuje ? Je to presne ten samy clovek, co pred 20 lety zabil elektromobil EV1. Nebyt jeho, kde jsme za tech 20 let mohli byt..

Byl generalem GM, ktery byl taky parkrat zachranen z penez danovych poplatniku..to se mu to haleka..Kdyby priste nechali radsi padnout cely ropny GM..

Nepřihlášený Slusnak

Reakce na: Mě se taky myšlenka elektr.. | 6.12.2017 09:26reagovat
avatar

Já bych to čistě do města bral hned.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený technik

Reakce na: Já bych to čistě do města.. | 6.12.2017 21:21reagovat
avatar

Výborně, Slušňáku. Tohle je věc, kterou si můžeš bez problémů ověřit už nyní. Tedy: nechej si v nádrži cca pět litrů benzínu, udělej denní výlet do práce a po nákupech a večer opět doplň benzín do těch pěti litrů. Jestli to vydržíš měsíc, tak jseš frajer. Já bych měl při každé jízdě staženej žaludek i prdel.. Stačí objížďka, kolona, třikrát objíždím parkoviště u obchoďáku než najdu místo, přívěsný vozík, odtažení kamaráda do servisu, vyhrabání se ze závěje.... a všechny propočty jsou v háji.

Nepřihlášený StenLi

Reakce na: Všetky elektroauta sú špin.. | 7.12.2017 13:37reagovat
avatar

Kume sa silny myli.. hned prva veta a hned nezmysel. Ak chces pisat o spinavosti auta mozes ratat len emisie vyrobene pri jeho vyrobe, uz tu je EV ovela cistejsie ako ktorekolvek ICE auto. Ak chces hovorit o cistote energie pre prevadzku auta tak mozes porovnavat tu najspinavsie vyrobenu elektrinu a ropu zozbieranou z Mexickeho zalivu.. ktora energia bude cistejsia? Uholne elektrarne sa daju zavriet a to Cina bude musiet velmi skoro urobit ak sa nechcu zadusit. Ropa sa cistejsie tazit a spalovat uz velmi neda. Praveze tazba je stale viac a viac destruktivnejsia. Mylis sa aj pri solarnych paneloch, velka solarna farma moze pokryt poziadavky celej Ciny alebo Afriky bez problemov. Treba iba financie. Hlavne pises nezmysly o Norsku kde EV zazivaju najvacsi boom. EV sa tam predavju lepsie ako ICE. Skus si momentalnu situaciu nastudovat ako celok a pochopit suvislosti. Nie vytiahnut jeden aj ked fakt ale uplne vytrhnuty z kontextu a vyuzivat ho na Tesla/EV hate.. EV su jasna buducnost a ten tak dnes silno popularny hate je tak smiesny :)

Nepřihlášený StenLi

Vacsina si neuvedomuje jed.. | 7.12.2017 13:54reagovat
avatar

Vacsina si neuvedomuje jednu vec.

Tesla nezacala s EV, Tesla nepredava najviac EV a Tesla urcite nie je buducnost EV. Tesla je ten najvacsi a najstratovejsi StartUp v historii a tak ako spopularizoval svojimi jazdnymi parametrami EV tak istom im robi aj medvediu sluzbu.

EV eru zacal Nissan Leaf, dnes kratko zaziaril Bolt a zajtra pride Leaf 2018.. Tesla bud zkrachuje alebo sa bude snazit s oneskorenim par rokov dodat jej vernym fanusikom drahe konkurencie neschopne auta s exotickym vzhladom a sportovymi parametrami. Ak nezkrachuje tak sa aj tak nikdy do zisku nedostane ak ju donho nedostane Solarcity alebo Gigafactory predavajuca baterie inym automobilkam. Tesla neurychlila prichod EV.. velke automobilky nereaguju na "uspech" Tesly (ten je skor o popularite ako o financnych vysledkoch), automobilky reaguju na uspech najpredavanejsieho EV historie od Nissanu a nova 2018 verzia urobi velku dieru do automobiloveho sveta ktora po uvedeni Sodiovych Solid State bateriach odstartuje prechod z ICE na EV velkou rychlostou. Nebude sa budovat ziadna velka siet nabijaciek, len sa cerpacky zmenia na nabijacie stanice a uholne elektrarne budu nahradzovane solarnymi a inymi obnovitelnymi.. nie preto ze Tesla je cool.. ale aby sa dalo v Cine a Indii dychat. Dychanie vzduchu v New Delhi = fajceniu 60 cigariet denne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí 2

Reakce na: Vacsina si neuvedomuje jed.. | 7.12.2017 19:35reagovat
avatar

Citace: "Myšlenka použití sodíku v bateriích není ničím novým, ale kvůli lepším kapacitám je do ústraní dávno vytlačily lithiové akumulátory. To se snaží zvrátit tým z Centre national de la recherche scientifique ve Francii.

Jejich prototyp baterie nazvaný 18650 nabízí rovnatelné parametry, jako měly lithiové články před několika lety."

Takže: Když nestačí kapacitou ani Lithiová technologie, sodík to určitě nevylepší (ono stačí se pořádně podívat do Mendělejevovy periodické tabulky chemických prvků). Některé typy sodíkových baterií dokonce ke svému provozu potřebují provozní teploty okolo 350°C, jinak nefungují optimálně.

Navíc (obecně, tedy. nejen StenLi-mu): Smog a nedýchatelno = průmyslové emise, a to se týká jak Číny, tak Indie, tak třeba Ostravska. Tam (v průmyslu) začněte řešit problémy jako první, pokud skutečně jde o ekologii, jinak nazdar a neotravujte slušné lidi nesmysly. Heslo "indan railways" na YT je taky docela slušnej materiál ke studiu.

Zkrátka a dobře - jděte s tou falší už konečně do pr*ele dobrovolně, jinak vás, parazity nechutné totalitářské, dokopem k zodpovědnosti jednoho po druhém.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený StenLi

Reakce na: Citace: "Myšlenka použití.. | 7.12.2017 23:25reagovat
avatar

Mas to poriadne popletene, 18650 je format baterie, absolutne nic nohovoriaci o technologii. Este raz si to precitaj a zistis ze klucove slova su Solid State. Sodium = ekologicke, solid state = ovela nizsia vaha, nabijanie za par minut a ovela vacsia kapacita.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucíjá

Reakce na: Mas to poriadne popletene,.. | 8.12.2017 13:54reagovat
avatar

nabíjanje za pár minut.. je utopie. Fakt. Nejde a nemůže fungovat. Na fyzikální zákony žádné politické (ani ekologické) nadšení neplatí. Naštěstí. No a už se na to přichází. Koukl jsem na teslafan.cz a spadla mi brada. Je tam pěkný článek, kde snad poprvé přiznávají, že nabíjení je docela problém, z hlediska distribuce elektřiny a asi nikdy nebude masovou záležitostí. Račte se kouknout.

Nepřihlášený StenLi

Reakce na: nabíjanje za pár minut.. j.. | 8.12.2017 16:52reagovat
avatar

Tvoja nevzdelanost je legracna :) Urcite si vystudovany elektrotechnik a solid state baterie a kondenzatory nabijajuce sa par sekund ti urcite nieco hovoria. Taki ako ty mi pripominaju mylne prognozy Wilhellma II. o autach : https://i.pinimg.com/736x/52/f4/b0/52f4b0811be4e039e398edb53 83266b0--wilhelm-ii-status.jpg

Distribucia elektriny je neporovnatelne jednoduchsia, lacnejsia a hlavne cistejsia ako distribucia fosilnych paliv, to dojde aj malemu dietatu.. To ze sa tvoje vzdelanim alebo faktami nepodlozene prognozy mylia ti potvrdia samotni giganti ropneho priemyslu uz tym ze sa pripravuju na transformaciu cerpaciek na nabijacie stanice, vid nakupovanie nabijacej infrastruktury spolocnostou Shell..

Takze daj si technologie vysvetlit technikom, ak ti to nebude stale davat zmysel tak si to daj vysvetlit nejakemu logicky uvazujucemu vizionarovi... alebo ostan zatrpknutym haterom zavidiaci vizionarom :)

Nepřihlášený kolemjdoucíjá

mno.. zatrpklý? Realista,.. | 8.12.2017 19:22reagovat
avatar

mno.. zatrpklý? Realista, to ano. Přečti si ten článek. Podotýkám že je uveřejněný na webu fanoušků Tesly. Jinak chápu co je elektrický náboj, nebo výkon. Nabíjení kondezátoru, nebo akumulátoru se kupodivu řídí stejným principem. Takže chci-li přenést velký náboj za nimimální čas (minuty) potečou proudy v hodnotách tisíců ampér..

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše