Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla prý na Ringu poráží Porsche o parník, po akci se ale nechává odvézt VW s TDI
18.9.2019 | Petr Prokopec
O přetahované Tesly a Porsche ještě chvíli uslyšíme, podle nejnovějších informací ale tahají za delší konec provazu Američané. Ovšem s autem, které si ještě rok nikdo nekoupí, pokud vůbec někdy.
Pokud jste posledních pár dní netrávili mimo civilizaci, pak nejspíše víte, že se nám rozhořel boj o nejrychlejší elektrické čtyřdvířko na Nürburgringu. Aktuálně rekord s časem 7 minut a 42 sekund drží Porsche Taycan, nicméně Elon Musk krátce po představení konkurence z Zuffenhausenu oznámil, že do pohoří Eifel míří i Tesla Model S. Jak jsme pak mohli zjistit, nejde o sériový vůz, jaký byste si mohli koupit. Jedná se o prototyp s poupraveným bodykitu a pohonným ústrojím, kterému Tesla říká Plaid.
Jak se ji daří? Nic v tuto chvíli není oficiální, nicméně podle kolegů z německého magazínu Auto Motor und Sport, který u Nordschleife postával se stopkami v ruce, dokázal Model S s Thomasem Mutschem za volantem obkroužit jedno kolo za čas přibližně 7 minut a 23 sekund. To je by byl působivý čas, jakkoli vlastně nevíme, čím byl dosažen.
Může tedy Tesla začít dávat chladit šampaňské? To je otázka hned z několika důvodů. V prvé řadě tu totiž zatím máme pouze neoficiální čas, který byl dosažen pouze v tréninku za příhodného počasí. Tytéž podmínky nemusí panovat během půlhodiny, kterou si Tesla na pokus o rekord vyhradila na sobotu 21. září, neboť počasí v pohoří Eifel je skutečně nevyzpytatelné. Snadno se tak může stát, že jedna část okruhu bude pod deštěm a z pokusu nebude nic.
Kromě toho, i kdyby Tesla dokázala překonat Porsche, její čas nebude srovnatelný. Němci totiž sice rekordu dosáhli s předsériovým vozem, nicméně ten byl osazen produkčním ústrojím a s autem, které si můžete koupit - navíc v něm byla jen ochranná klec. Model S ve verzi P100D+ však nemá společného nic s tím, co dnes můžete od Tesly mít. Je výrazně odlehčená, má rozšířené podběhy, pod které se nastěhovala odlehčená kola s pneumatikami blízkými slickům, jsou tu karbon-keramické brzdy nebo zadní spoiler, nic z toho se nedá pořídit za sebevětší příplatek.
Největší změny se ovšem skrývají pod kapotou. Tesla totiž vozu dodala i upravený podvozek, který doplňuje ono ústrojí Plaid. To sice kalifornská automobilka do prodeje dostat hodlá, nicméně dle Muska se tak stane až příští rok. Nedá se tedy tvrdit tak jako v případě Porsche, že jde o předsériové provedení, ale spíše o na míru postavený prototyp. A dokud se provedení P100D+ nedostane v „Ringové podobě“ do showroomů, jinak tomu nebude.
Ke všemu je tu ještě jedno „ale“, které pro Teslu může být problémem ještě dříve. Jak totiž zjistil magazín Car and Driver, německá automobilka nezajela rekord s vrcholným provedením Taycan Turbo S, nýbrž s méně výkonnou variantou Turbo. Značka z Zuffenhausenu si tedy možná chytře nechala otevřená zadní vrátka právě pro případ, že by ji někdo překonal. Němci tak možná jen Američany nechávají vyhazovat peníze z okna a poté, co dosáhnou lepšího času, je opět překonají už vyvinutým a prodávaným modelem. To by byl skutečně pozoruhodný zvrat.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jak se vše vyvrbí. Za nás musíme dodat, že dané posunování možností elektromobilů na nejnáročnějším okruhu světa je opravdu zábavné a naznačuje, že budoucnost nemusí být až tak špatná. Jen se musíme přiznat, že trochu nechápeme strategii Tesly. Pokud totiž Model S se třemi elektromotory hodlá pustit do prodeje až příští rok a přitom dosáhne rekordu, poptávku po současných dvoumotorových vozech to jistě nezvýší a může se stát, že Porsche bude nakonec ještě lepší. Vypadá to jen jako snaha být lepší za každou cenu, co nejdříve.
Na závěr dodejme ještě jeden úsměvný postřeh. Ačkoli se Tesla ráda vymezuje proti konvenčním autům a po skandálu VW si ráda rýpla i do motorů TDI, je to právě SUV od VW s motorem TDI (konkrétně současný Touareg), kterým na okruh vozí prototypy Modelu S. Přitom má vlastní Model X se slušnou tažnou kapacitou. Že by pak byl problém bez mnoha zdržujících dobíjení něco tak těžkého odvézt přes půl Německa?
Tesla přivezla na Ring hned dva exempláře Modelu S P100D+. Který z nich zajede rekord, a zda vůbec, zjistíme již tuto sobotu
Je docela úsměvné, že k převozu prototypů používá automobilka SUV Volkswagenu s motorem TDI
Zdroje: Auto Motor und Sport, Car&Driver, autoevolution@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 6 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024 - VW odpískal obytnou verzi elektrické dodávky kvůli její nepoužitelnosti, stejně nesmyslná výkonná verze je ale venku
23.3.2024 - Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva