Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 propadla v testu Consumer Reports. V jednom ohledu je nejhorší ze všech aut
22.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hned dva nezávislé testy standardně zakoupených Tesel Model 3 shledaly vážné nedostatky. Consumer Reports auto vůbec nedoporučuje ke koupi.
Americký magazín Consumer Reports nejspíše nemusíme dlouze představovat, ostatně na našich stránkách výsledky jeho testů publikujeme docela často. Přesto připomeňme, že za ním stojí nezisková organizace, která se věnuje nezávislým testům čehokoliv, automobily nevyjímaje. Aktuálně se CR zaměřil na Teslu Model 3, kterou stejně jako všechny vozy, jež dříve vyzkoušel, regulérně zakoupil jako každý jiný zákazník. Protože je k mání pouze verze s prodlouženým dojezdem a nezůstalo jen u základní výbavy, cena nakonec vyšplhala na nemalých 59 000 USD (cca 1,29 mil. Kč).
Je přitom třeba hned v úvodu přiznat, že CR je zejména s ovladatelností vozu, jeho rychlostí a vlastně i zpracováním interiéru vcelku spokojen. Jsou tu sice drobné chybky, třeba v podobě výrazného centrálního střešního nosníku, který omezuje výhled vzad, či v nízkém umístění zadních sedadel, jinak je ovšem Model 3 vcelku příjemným místem pro život. Tedy za předpokladu, že jezdíte nižší rychlostí. Čím více začínáte tlačit na plynový pedál, tím více hluku dovnitř proniká.
Stěžejním nedostatkem elektrické novinky jsou ovšem i dle CR její brzdy. Na toto téma jsme narazili v posledních měsících hned několikrát, hlavně v souvislosti s jízdou po okruhu. V té chvíli zejména zapřísáhlí fanouškové značky jakoukoliv kritiku odmítali s tím, že Model 3 rozhodně není určen pro závodní tratě. CR ale nezkoumal vadnutí brzd při náročném využití, měřil jejich účinek při standardním brzdění ze stovky (v tomto případě přesně 60 mph, tedy 97 km/h). Přesto auto v testu propadlo.
Vzdálenost potřebná k zastavení během prvního testu činila 39,6 metru, což není zrovna něco, čím by se mohla Tesla chlubit. Nicméně tento výsledek nebyl již nikdy opětovně dosažen, a to přesto, že vůz mezi jednotlivými „štacemi“ třeba celou noc odpočíval, aby bylo zaručeno, že brzdy budou dostatečně vychlazeny.
Nic z toho nepomohlo, místo toho nakonec Model 3 dosáhl velmi špatného výsledku v podobě 46,3 metru. Podle magazínu je to „výrazně horší vzdálenost než u jakéhokoliv srovnatelného vozu, který jsme kdy testovali“. Jen o 2,1 metru horší je Ford F-150, to je však velký a těžký pick-up, nikoli běžné osobní auto. A pokud by vás třeba zajímalo, jak na tom je český etalon, Škoda Octavia, pak ta jako kombík ve verzi RS potřebovala v roce 2013 jen 30,8 m.
Tesla samozřejmě s daným verdiktem nesouhlasí a dodává, že v rámci interních testů vůz potřeboval pro zastavení ze stejné 100kilometrové rychlosti „jen“ 40,5 metru. Mluvčí značky pak dodal, že brzdnou vzdálenost vždy ovlivňují ještě další faktory jako počasí, teplota či povrch vozovky. S tímtéž mají co do činění i další automobilky, přesto však každý jejich vůz, jenž je nabízen v této třídě, končí výrazně pod 40 metry a nejlépe brzdící vozy na trhu atakují i 30metrovou hranici.
Právě tento nedostatek je hlavním důvodem, proč se magazín CR nakonec rozhodl, že Model 3 zákazníkům nemůže doporučit. Zároveň dodal, že dalším problémem je integrace všech klíčových prvků na 15palcový středový displej. Řidiči díky tomu musí velmi často sjíždět očima z vozovky, což rozhodně není bezpečné. A nepomůže ani znalost palubního menu, stále bude totiž třeba „trefit“ malé ikonky.
CR navíc není jediným periodikem, který si na Tesly Model 3 čerstvě stěžuje. Dalším je magazín Edmunds, který má vůz v dlouhodobém testu. Ani v jeho případě nejsou brzdy něčím, čím by se auto mohlo chlubit a problémy jsou i s palubním systémem. Aktuálně uvádí, že „po šestnácti týdnech jsme měli již tolik problémů, že jsme začali užívat sdílené Google dokumenty, abychom zaevidovali veškeré varovné vzkazy, nutné resetování obrazovek a zásadní selhání systému“.
Pravděpodobně to nebudou potíže, které by větší část zájemců o Model 3 odradily od koupě, připomínají ale, že nejnovější Tesla není žádný zázrak na kolech, ale auto s klady a zápory jako všechna ostatní. Ne snad, že bychom si mysleli něco jiného, skalní příznivci značky o tom, ale podle všeho přesvědčeni byli...
Magazín Consumer Reports zakoupil Teslu Model 3 a jal se jí hodnotit. Fanoušci značky z toho jistě radost mít nebudou
Zdroje: Consumer Reports, Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 2 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 5 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda