Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 už teď vyčerpala dělníky i šéfy. Musk ale neubírá, slibuje jen peklo
3.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zástupce dělníků zdvihá varovný prst a firmu jen letos opustilo devět lidí z nejužšího vedení. Musk ale chce jediné - stihnout šibeniční termíny stůj co stůj.
Produkční Tesla Model 3 je konečně na světě, přičemž první recenze zmiňují vesměs jen pozitiva. Na definitivní závěry je ještě brzy, minimálně z hlediska dodržení avizovaného termínu zahájení výroby ale můžeme říci, že Elon Musk to dokázal, navíc za pomoci inovativních postupů, jenž v současném automobilovém světě nemají obdoby. Jenže nic není zadarmo. Tesla zjevně při své horečnaté snaze totálně vyšťavila všechny zúčastněné. Ostatně i šéf firmy nedávno přiznal, že častokrát přespával v kanceláři na podlaze, jen aby dodržel slíbené datum zahájení sériové výroby.
Stranou teď nechme fakt, že ony zákaznické vozy nejsou zas až tak úplně zákaznickými, neboť předány byly zaměstnancům či lidem jinak napojeným na automobilku. A ještě několik měsíců tomu nebude jinak. Neřešme ani to, že vyrobit za skoro měsíc pár desítek aut není zrovna počin, za který bychom jiné značky pochválili. Místo toho si posvítíme na dvě slůvka, která Musk během minulého pátku zmínil a jenž naznačují, nač se zaměstnanci mají do budoucna těšit. Řada z nich si totiž už nyní stěžuje na to, že pracovní nasazení v Tesle je neúnosné.
Oněmi slůvky je „produkční peklo“. Přesně to čeká podle Muska na zaměstnance v příštích měsících, přičemž většinu lidí v Tesle nejspíše při jejich zaslechnutí přejel mráz po zádech. Ostatně i proto byl v pondělí vedení značky poslán dopis, ve kterém pracovníci požadují odpovědi na téma transparentnosti mezd a bezpečnosti. „Jsme unaveni tím, že se tu odehrává jedno zbytečné zranění za druhým,“ uvedl Michael Catura, který má v Tesle na starosti zprostředkování kontaktu mezi výrobním personálem a vedením.
Nejde přitom o jediný krok naznačující, že zaměstnanci Tesly jsou už teď přetažení. Již na počátku tohoto měsíce totiž začala napříč továrnou Tesly kolovat petice, na jejímž základě chtějí lidé vědět, jakým způsobem bude nepříliš vysoká bezpečnost práce vyřešena a jakým způsobem jsou rozdělovány firemní finance. Podle všeho se pod listinu mělo podepsat minimálně 400 zaměstnanců, odpověď od vedení však nedorazila. To dle Catury jen zhoršuje pracovní morálku.
Nejde však jen o nespokojenost dělníků, pracovní tempo zjevně trápí i lidi z vedení. Od počátku roku totiž Teslu opustilo devět manažerů, přičemž tím posledním je Kurt Kelty. Pro automobilku šlo o jednoho z klíčových pracovníků, který měl na starosti technologii baterií. Kelty pro Teslu pracoval od roku 2006, předtím strávil téměř patnáct let jako šéf akumulátorové divize Panasonicu.
Svého bývalého zaměstnavatele přitom propojil s tím dosavadním v rámci výstavby obří továrny v Renu v americké Nevadě. Nyní se dle tiskového prohlášení značky rozhodl „zkoumat další možnosti“. Sám se ovšem k odchodu nevyjádřil, což vede ke spekulacím, jenž mohou mít spojitost nejen s ohromným tlakem, kterému musí lidé v Tesle čelit, ale i s dalšími odchody.
Značku totiž již letos opustil viceprezident oddělení pro lidské zdroje Mark Lipscomb, šéf hardwarového inženýringu Satish Jeychandran či třeba šéf SolarCity Lyndon Rive. Ani v jejich případě nebyl zmíněn konkrétní důvod k odchodu, nicméně víme, že třeba Jeychandran opustil značku ve prospěch firmy Waymo, která se stejně jako Muskova firma zabývá autonomním řízením.
Je přitom více než jisté, že zrovna tito zaměstnanci neměli problém s výplatou, na jejíž výši si stěžují dělníci. Ti totiž uvedli, že již léta je jim slibována vyšší mzda, zatím však bohužel zůstává jen u těch slibů. I proto se zaměstnanci snaží založit odbory, podle všeho jsou však ti největší „revolucionáři“ upláceni, aby k něčemu takovému nedošlo.
Musk pak dodává, že založení odborů nepřinese žádný užitek, a proto k němu nejspíše nedojde. K čemu ale dojde, to je ono „produkční peklo. A to bude trvat přinejmenším šest měsíců, možná i déle.“ Jsme tedy vskutku zvědavi, jak se vše vyvrbí - jakýkoli výpadek pracovní sil, ať už kvůli zraněním, stávce nebo odchodu dalších důležitých persón je teď to poslední, co Tesla potřebuje...
Teslu letos opustilo hned devět klíčových manažerů, přičemž jedním z nich byl i Klaus Grohmann, který se dostal do střetu s Elonem Muskem kvůli firemní politice...
...a novému sedanu Model 3, kdy včasnému zahájení sériové výroby bylo evidentně podřízeno naprosto vše, včetně bezpečnosti zaměstnanců
Zdroj: Jalopnik, Business Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry