Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model S těžce havarovala. Baterie vypadly a začaly hořet, auta se báli i hasiči
8.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tato nehoda Model S byla tak tvrdá, že se vytrhla a vznítila část článků baterie. Kvůli rozsahu poškození potřebovali hasiči k zásahu technika Tesly.
Tesla Model S se dostala do další smrtelné nehody, tentokrát u města Baarn v Nizozemsku. Stala se včera ráno na dvouproudé silnici v lese a pozoruhodné na ní je to, že baterie po srážce začaly hořet. Příčinu nehody zatím neznáme, víme ale, že vůz ve vysoké rychlosti - podle vyjádření Tesly nad 155 km/h - sjel se silnice a narazil do stromu. Řidič byl mrtvý ještě dříve, než se na místo dostali záchranáři. O dalších pasažérech ve voze nemáme zprávy.
Podle hasičů bylo problematické požár uhasit, nevěděli, jak se k autu přiblížit, aby nebyli zasaženi elektřinou. Tělo řidiče tak zůstalo ve voze. Tesla na místo poslala technika, který hasičům poradil, jak se k vraku chovat, aby se vyhnuli elektrickému proudu. Byly to právě baterie, které hořely - několik jednotlivých článků bylo při nárazu vytrženo ven z akumulátoru a vzplálo.
Samotný fakt, že Model S je elektromobil, podle Ronalda Boera, mluvčího zasahujících hasičů, problémem nebyl. Situaci komplikovala míra jeho destrukce. „Kdyby to auto bylo na kolech, hasiči normálně nemívají problém baterie odstavit. Tenhle vůz ale byl kompletně zničen, což znesnadňovalo práce. V takové situaci nikdy nevíte, co se může stát,” vysvětlil.
Co zatím z prohlášení Tesly kromě rychlosti výše víme, je, že Autopilot nebyl aktivní v době nehody. Budeme-li spekulovat, může nás napadnout, že se majitel tohoto Modelu S jel ráno projet - nebo jen někam opravdu spěchal - a ve vysoké rychlosti ztratil nad vozem kontrolu. Akumulátor je v případě Modelu S integrální součástí šasí, takže aby se ho kousek vytrhl a začal hořet, je skutečně neobvyklé, náraz musel mít obrovskou sílu. I to jsou ale nové výzvy související s elektromobily - podívejte se sami na to, jak to chvíli i později po nárazu na místě vypadalo. Hezká podívaná to ale není..
Náraz ve vysoké rychlosti mířil přesně na levou přední půlku auta, soudíme dle poškození. Řidič neměl šanci ani ve voze s tak špičkovou pasivní bezpečností, jako je Tesla Model S
Zdroje: Electrek, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva