Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model S těžce havarovala. Baterie vypadly a začaly hořet, auta se báli i hasiči
8.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tato nehoda Model S byla tak tvrdá, že se vytrhla a vznítila část článků baterie. Kvůli rozsahu poškození potřebovali hasiči k zásahu technika Tesly.
Tesla Model S se dostala do další smrtelné nehody, tentokrát u města Baarn v Nizozemsku. Stala se včera ráno na dvouproudé silnici v lese a pozoruhodné na ní je to, že baterie po srážce začaly hořet. Příčinu nehody zatím neznáme, víme ale, že vůz ve vysoké rychlosti - podle vyjádření Tesly nad 155 km/h - sjel se silnice a narazil do stromu. Řidič byl mrtvý ještě dříve, než se na místo dostali záchranáři. O dalších pasažérech ve voze nemáme zprávy.
Podle hasičů bylo problematické požár uhasit, nevěděli, jak se k autu přiblížit, aby nebyli zasaženi elektřinou. Tělo řidiče tak zůstalo ve voze. Tesla na místo poslala technika, který hasičům poradil, jak se k vraku chovat, aby se vyhnuli elektrickému proudu. Byly to právě baterie, které hořely - několik jednotlivých článků bylo při nárazu vytrženo ven z akumulátoru a vzplálo.
Samotný fakt, že Model S je elektromobil, podle Ronalda Boera, mluvčího zasahujících hasičů, problémem nebyl. Situaci komplikovala míra jeho destrukce. „Kdyby to auto bylo na kolech, hasiči normálně nemívají problém baterie odstavit. Tenhle vůz ale byl kompletně zničen, což znesnadňovalo práce. V takové situaci nikdy nevíte, co se může stát,” vysvětlil.
Co zatím z prohlášení Tesly kromě rychlosti výše víme, je, že Autopilot nebyl aktivní v době nehody. Budeme-li spekulovat, může nás napadnout, že se majitel tohoto Modelu S jel ráno projet - nebo jen někam opravdu spěchal - a ve vysoké rychlosti ztratil nad vozem kontrolu. Akumulátor je v případě Modelu S integrální součástí šasí, takže aby se ho kousek vytrhl a začal hořet, je skutečně neobvyklé, náraz musel mít obrovskou sílu. I to jsou ale nové výzvy související s elektromobily - podívejte se sami na to, jak to chvíli i později po nárazu na místě vypadalo. Hezká podívaná to ale není..
Náraz ve vysoké rychlosti mířil přesně na levou přední půlku auta, soudíme dle poškození. Řidič neměl šanci ani ve voze s tak špičkovou pasivní bezpečností, jako je Tesla Model S
Zdroje: Electrek, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch