Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model X si dokáže odřít jedny dveře o druhé. A Tesly stále nezvládají ostrou jízdu
19.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Falcon Wing Doors Modelu X jsou ještě výjimečnější, než si Tesla myslela. A Model S opět ukazuje, že je vážně rychlý, ale jen chvíli.
Problémy s Falcon Wing Doors, křídlovými dveřmi Tesly Model X, jsou velmi dobře známé. Tyto ambiciózní dveře byly velkým dílem zodpovědné za výrazné zpoždění příchodu Modelu X na trh. Automobilce se ovšem nepodařilo problémy úspěšně odstranit dodnes, tak některé z nich řešila odstavením problematických senzorů.
Diskutabilní řešení, to jistě, ovšem problém křídlových dveří, který chceme popsat dnes, pramení z principu jejich fungování a pouhým softwarovým updatem vyřešit nepůjde. Když auto stojí přídí s kopce a chcete zavřít křídlové dveře, nejde to, pravděpodobně kvůli tomu, že jsou trochu nahnuté dopředu. Důvodem není nic menšího, než jejich jistě ohromná hmotnost - a gravitace.
Výsledkem je, že když se mají zavřít, nedoputují do své cílové pozice. A co je nejbizarnější, když si toho nevšimnete a pokusíte se zavřít ty přední, jedny dveře narazí do druhých a mohou se navzájem poškodit. Že to není výmysl, vám ukáže přiložené video kanálu Talking Tesla. Zadní dveře se nedovřou, což se podle autora stává docela často, a ty přední se pak nedají zavřít vůbec. Tesla tak v tomto řešení nabízí unikum, které zřejmě ani nechtěla - nevíme o jiném voze, jehož dveře by se vůbec „uměly” fyzicky srazit. Natož pak, aby se jim to mohlo stát při docela obyčejném používání...
Při zavírání dveří Modelu X je třeba opatrnosti
Další z novinek o automobilce Tesla budiž připomenutím, že na ostré ježdění tento jinak extrémně rychlý vůz stavěný není. Technický redaktor Car and Driver vzal Model S P85D, který dlouhodobě testuje, na závodní okruh Virginia International Raceway. Ten je docela náročný, ovšem Tesle stačilo čtyřicet vteřin, aby se přehřála a přešla do nouzového režimu, při kterém nepodává plný výkon. Stává se to prý zcela pravidelně a připomíná to, že někdejší selhání vozu na Nordschleife po třetině kola bylo spíše výjimečně dobrým než výjimečně špatným výkonem.
Její akumulátory totiž jako každé jiné produkují teplo, když ze sebe vydávají energii k pohonu motorů. A když po nich chcete všechnu energii, kterou můžou dát, po déle než pár vteřin, očividně je chladicí systém není schopen udržet v bezpečné teplotě a počítač omezí výkon, aby nedošlo k poškození. Výsledkem je čas 3:17,4, což je zhruba na roveň Jeepu Grand Cherokee SRT8.
Přehřívání baterií Modelu S je denním chlebem
Třetí novinka ze světa elektrických sedanů zahrnuje Lamborghini Huracán a Teslu Model S P100D. Novinka se 100kWh bateriemi se na videu kanálu DragTimes postavila desetiválcovému supersportu, který je slabší, ale také o pořádný kus lehčí než ona. A výsledek je podle očekávání- těsně po startu má navrch elektřina, ale ve vyšších rychlostech Huracán dohání, až by ji v jednu chvíli začal výrazně ujíždět.
Opět je souboj sváděn na veřejné silnici, takže nečekejte časy ani rychlosti, bohužel, z předchozího videa si ale snadno uděláte představu, na jakou rychlost se Model S P100D rozjel. A i když ho v tomto souboji nelze označit za vítěze, stačí v této verzi Huracánu více než v jakékoli slabší verzi dříve...
Model S P100D je už pro Huracán rovnocenný soupeř i do docela vysokých rychlostí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 38 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva