Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla překvapila zákazníky. Na Model 3 nedává takové záruky, jako ostatní výrobci
3.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
První dodané kusy Tesly Model 3 zatím nepřesvědčují kvalitou, majitelé mají problémy s řadou drobností. A jak se nyní ukazuje, záruka útěchou nebude.
Pro Teslu nebylo a vlastně ještě stále není snadné dostat Model 3 do sériové výroby takovým způsobem, aby byla schopna pokrýt obří poptávku po něm. Je to přitom právě tento vůz, který má ukázat, zda sny Elona Muska mají reálný základ a kam se jeho společnost bude dále ubírat. První předprodejní série mířila pro vyvolené z okruhu zaměstnanců Tesly, nyní se objednané vozy konečně začínají dostávat ke koncovým zákazníkům. A současně s tím vyplouvají na povrch zajímavé informace.
Předevčírem jsme vám díky tomu mohli předestřít skutečnou spotřebu Modelu 3 a také její nebývalou závislost na venkovních teplotách. Ten samý člověk se ale ještě dříve podělil o možná důležitější informace - kolik problémů si s tímto vozem za prvních pár dnů vlastnictví užil. Šlo o všechno možné od softwarových nedostatků přes problematické zavírání víka zavazadelníku či krytu nabíjecího portu až po pazvuky ozývající se z různých částí vozu.
Že první Modely 3 nebudou při pověsti Tesly žádný kvalitativní zázrak, se dalo tak trochu čekat, majitelé ale mohli doufat, že zjištěné potíže automobilka opraví v rámci záruky. To může, ale... nemusí. Novinář Bozi Tatarevic si totiž dal tu práci a přečetl to, co jinak nikdo nečte - veškerou palubní dokumentaci k vozu včetně záručních podmínek. A vypíchl pozoruhodné věci.
V případě Tesly Model 3 například záruka nepokrývá projevy nekvalitní montáže, jako je skřípání a další podobný hluk v interiéru. Přesně řečeno - obecný výskyt hluku, vibrací, pískání brzd, klepání, vrzání a drnčení vlivem nekvalitního povrchu a povětrnostních podmínek je vyloučen ze záruky, píše manuál k vozu. Odvážné něco takového napsat, ale fanoušci i nad tím jistě mávnou rukou a ještě nám vyčiní, že se o tom zmiňujeme.
Tesla dále uvádí, že záruka bude zcela zrušena (!), pokud nebudou nainstalovány veškeré aktualizace softwaru poskytnuté výrobcem. Omezovat záruku na veškeré „fyzické” části vozu, pokud si nenecháme instalovat poslední aktualizace, je trochu drakonické. Aktualizace se vždy nepovede a proč si nechat měnit software, pokud vše funguje k naší spokojenosti? Tesla takovou možnost nedává - buď bude po jejím nebo záruka padá.
Takových tvrdých vyloučení je v záručních podmínkách více a některá další můžete vidět na obrázcích níže. V reakci na to se ozvali jiní, že záruční podmínky už takové bývají a nemluví se o tom jen proto, že je nikdo nečte. Není to ale tak úplně pravda. Níže můžete vidět také výtah z obdobných dokumentů Audi a Lexusu, dvou pro Teslu nepochybně konkurenčních značek. I ty záruku na pazvuky v interiéru také omezují, jenže jen v případě, že je interiér opotřebený časem či najetými kilometry. Tesla nic takového ani nenaznačuje a rovnou přiznává, že i nová auta mohou vrzat a nechce s tím nic mít.
Za jiných okolností by z toho nejspíše nebyla „aféra”, je ale poněkud nešťastné, pokud zrovna značka, která je známá potížemi s kvalitou montáže, předem říká, že nehodlá bezplatně opravovat vrzající interiéry. Nepřímo tak označuje za standardní stav, který by standardní být neměl. Však aerodynamický hluk, skřípání palubky a další divné zvuky z útrob auta jsou přitom jedním z nejvíce otravných věcí na automobilech. Auto musí alespoň jako nové bez mrknutí oka vydržet přejíždět nerovnosti, ne v záručních podmínkách před něčím takovým předem kapitulovat.
Tesla také doporučuje, aby veškeré opravy a údržba byly prováděny v servisních centrech, což dává smysl. Šikovné kutilů umí vyřešit kde co, ale na elektromobil prošitý elektronikou a vysokonapěťovým vedením pro ně ale může být příliš velké sousto. Opravy každé centrum provede jistě ochotně, ale jak ukazuje příručka, opravy záruční a tedy opravy zdarma to budou v případě Modelu 3 jen velmi zřídka...
Ze záruky je v podmínkách Tesly vyloučena u Model 3 spousta věcí, za které jiné automobilky berou odpovědnost
Podívat se také můžeme na jeden z prvních dodaných kusů, předaný 27. prosince 2017. Zákazník si pro něj byl přímo ve Fremontu a nakonec dostal „jiný kus ve stejné specifikaci”, protože u toho jeho byla před předáním zjištěna neopravitelná chyba. Ani to o kvalitě nesvědčí
Výtah ze záručních podnínek Audi a Lexusu v USA dosvědčující, že konkurenční značky jsou na témže trhu velkorysejší
Zdroje: Bozi Tatarevic@Twitter, Turo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 2 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 3 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 5 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 6 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis