Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla pro jednou skončila v klání několika aut ve sprintu úplně poslední
23.6.2019 | Petr Miler
Tesly jsme zvyklí vnímat skoro jako automatické vítěze sprintů jakýchkoli aut a Model 3 Performance si už též vydobyl své jméno. Jenže i na něj existuje řezník, tady dokonce dva.
Elektrický pohon aut má několik výhod a jednou z nich je okamžitá dodávka téměř maximálního dostupného výkonu, který lze navíc velmi precizně dávkovat. Proto elektrické motory zase trochu mění vnímání udávaného výkonu, popř. poměru výkonu a hmotnosti. Podobně jako turbo je něco jiného než atmosféricky plněný motor, je i elektromotor něco jiného než ten s turbem. A tak se stane, že když vedle sebe postavíte auto s maximálním výkonem 200 koní pramenícím z těchto tří typů pohonu, výsledkem zcela nerovný souboj - elektřina jasně zvítězí před turbem a turbo jasně před atmosférou. Protože maximální výkon prostě není vše.
Tak se stalo, že Tesly s hmotností hodně přes 2 tuny a výkonem v řádu stovek koní ve sprintech často poráží i silnější stroje o dvoutřetinové hmotnosti. Zejména v krátkých sprintech jsou skoro k neporažení a velmi dobré renomé si vydobyl i stále celkem nový Model 3 Performance s pohonem všech kol a výkonem 487 koní. Vedle něj se ale tentokrát postavily dvě německé mašiny o skoro dvojnásobné ceně - BMW M850i s 530 koňmi a Mercedes-AMG E63S s 612 koňmi. Všechny tyto vozy mají pohon 4x4, takže to vypadalo na relativně vyrovnaný souboj, ve kterém Tesla strčí BMW do kapsy a s Mercedesem svede přinejmenším vyrovnaný boj. Jenže nestalo se to.
Realita souboje této trojice je taková, že Model 3 „stíhal” jen v úvodu, a to jen BMW. Nejsilnější třídy E zbytku pole doslova ulétla a do cíle dorazila se značným náskokem. Tesla s BMW držela dlouho krok, na začátku i mírně vedla, v cíli ale byla poslední též už s nemalým odstupem.
Následujícím kláním bylo pružné zrychlení z 80 km/h, které bylo trochu vyrovnanější, ale znovu - Mercedes rychle zmizel z dohledu a BMW trvalo asi do 180 km/h, než Teslu převálcovalo. Americký sedan si pak trochu zlepšil renomé jen v testu brzdění ze stovky, kdy skončil druhý, vyhrál opět Mercedes.
Je krajně neobvyklé vidět v takovém souboji Teslu na posledním místě, právě proto vám jej ukazujeme. Jinou otázkou ovšem je, co výsledek vlastně říká. Pakliže je Model 3 Performance k mání za poloviční cenu oproti zmíněným dvěma soupeřům, není zase tak špatné s nimi vůbec svádět relativně vyrovnaný boj...
Tesla Model 3 Performance tohle klání prohrála, soupeři ale musely být mnohem dražší vozy
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB