Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla pro jednou skončila v klání několika aut ve sprintu úplně poslední
23.6.2019 | Petr Miler
Tesly jsme zvyklí vnímat skoro jako automatické vítěze sprintů jakýchkoli aut a Model 3 Performance si už též vydobyl své jméno. Jenže i na něj existuje řezník, tady dokonce dva.
Elektrický pohon aut má několik výhod a jednou z nich je okamžitá dodávka téměř maximálního dostupného výkonu, který lze navíc velmi precizně dávkovat. Proto elektrické motory zase trochu mění vnímání udávaného výkonu, popř. poměru výkonu a hmotnosti. Podobně jako turbo je něco jiného než atmosféricky plněný motor, je i elektromotor něco jiného než ten s turbem. A tak se stane, že když vedle sebe postavíte auto s maximálním výkonem 200 koní pramenícím z těchto tří typů pohonu, výsledkem zcela nerovný souboj - elektřina jasně zvítězí před turbem a turbo jasně před atmosférou. Protože maximální výkon prostě není vše.
Tak se stalo, že Tesly s hmotností hodně přes 2 tuny a výkonem v řádu stovek koní ve sprintech často poráží i silnější stroje o dvoutřetinové hmotnosti. Zejména v krátkých sprintech jsou skoro k neporažení a velmi dobré renomé si vydobyl i stále celkem nový Model 3 Performance s pohonem všech kol a výkonem 487 koní. Vedle něj se ale tentokrát postavily dvě německé mašiny o skoro dvojnásobné ceně - BMW M850i s 530 koňmi a Mercedes-AMG E63S s 612 koňmi. Všechny tyto vozy mají pohon 4x4, takže to vypadalo na relativně vyrovnaný souboj, ve kterém Tesla strčí BMW do kapsy a s Mercedesem svede přinejmenším vyrovnaný boj. Jenže nestalo se to.
Realita souboje této trojice je taková, že Model 3 „stíhal” jen v úvodu, a to jen BMW. Nejsilnější třídy E zbytku pole doslova ulétla a do cíle dorazila se značným náskokem. Tesla s BMW držela dlouho krok, na začátku i mírně vedla, v cíli ale byla poslední též už s nemalým odstupem.
Následujícím kláním bylo pružné zrychlení z 80 km/h, které bylo trochu vyrovnanější, ale znovu - Mercedes rychle zmizel z dohledu a BMW trvalo asi do 180 km/h, než Teslu převálcovalo. Americký sedan si pak trochu zlepšil renomé jen v testu brzdění ze stovky, kdy skončil druhý, vyhrál opět Mercedes.
Je krajně neobvyklé vidět v takovém souboji Teslu na posledním místě, právě proto vám jej ukazujeme. Jinou otázkou ovšem je, co výsledek vlastně říká. Pakliže je Model 3 Performance k mání za poloviční cenu oproti zmíněným dvěma soupeřům, není zase tak špatné s nimi vůbec svádět relativně vyrovnaný boj...
Tesla Model 3 Performance tohle klání prohrála, soupeři ale musely být mnohem dražší vozy
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 59 minutami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch