Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu

Americká automobilka pohltila firmu Grohman Engineering, jež se specializuje na automatizaci výroby. Ústředí má poblíž Nürburgringu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu

9.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americká automobilka pohltila firmu Grohman Engineering, jež se specializuje na automatizaci výroby. Ústředí má poblíž Nürburgringu.

Z hlediska vyrobených a prodaných elektromobilů je Tesla momentálně nejúspěšnější výrobce na světě, třebaže je dokola připomínat, že její ekonomické fungování je velmi specifické. Navzdory ztrátovému hospodaření, které občas do plusu zvrátí jen masivní přerozdělování, ale automobilka expanduje dále. Staví gigatovárnu na baterky, která má do finiše ještě hodně daleko, přesto už se dívá, kde by postavila další.

V tomto kontextu nyní Elon Musk oznámil, že další takovou továrnu by Tesla chtěla postavit v Evropě. O konkrétním místě sice ještě nebylo rozhodnuto, dozvědět se jej ovšem máme v příštím roce. Mimo to šéf značky dodal, že v rámci dlouhodobého horizontu „bude mít Tesla přinejmenším jeden - možná ale dva nebo tři - výrobní závod na vozy i baterie v Evropě“.

Je zvláštní, že si pro svou expanzi zvolila Tesla právě Evropu a ne Čínu. Dotační programy platné ve většina zdejších zemí staví Teslu mimo hru. Důvodem je především vysoká cena jejích vozů. To ale může změnit příchod Modelu 3, který by se měl začít prodávat od poloviny příštího roku. A i kvůli němu automobilka přistoupila k překvapivé akvizici.

Tesla totiž aktuálně odkoupila německou společnost Grohmann Engineering, která se specializuje na vysokou automatizaci výroby. Tedy oblast, kde se lze stále zlepšovat. K plnému převzetí firmy by přitom mělo dojít na počátku příštího roku, do té doby ještě potřebuje Tesla získat posvěcení německého anti-monopolního úřadu.

Pro automobilku se jedná o nadmíru vítané sloučení, neboť Grohman Engineering má svou centrálu v pohoří Eifel poblíž Nürburgringu, který Tesly ve své podobě nezvládají. Zároveň však disponuje také vývojovými centry ve Spojených státech a základnou v čínské Šanghaji. Jinými slovy, operuje po celém světě, což může expanzní plány Tesly pouze urychlit.

Z toho důvodu Musk oznámil, že během příštích dvou let díky dané akvizici vznikne více než tisíc nových pracovních míst. Mimo to šéf Tesly doufá, že akvizice, která je „první tak rozsáhlou v celé firemní historii“, pomůže dosáhnout prodejních cílů, jež počítají s 500 000 prodanými vozy v roce 2018. Oproti současnosti by šlo o zlepšení o 400 %.


Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 1 - tesla gigafactory stav cvc2016 01Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 2 - tesla gigafactory stav cvc2016 02Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 3 - tesla gigafactory stav cvc2016 03Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 4 - tesla gigafactory stav cvc2016 04Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 5 - tesla gigafactory stav cvc2016 05Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 6 - tesla gigafactory stav cvc2016 06Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 7 - tesla gigafactory stav cvc2016 07Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 8 - tesla gigafactory stav cvc2016 08Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 9 - tesla gigafactory stav cvc2016 09Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 10 - tesla gigafactory stav cvc2016 10Tesla si chce podmanit Evropu. Koupila německou firmu, postaví tu gigatovárnu - 11 - tesla gigafactory stav cvc2016 11
Tesla hodlá vystavět další gigatovárnu, tentokráte v Evropě, i když ta první v USA zatím připomíná spíše staveniště

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.