Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla vyhodila Klause Grohmanna po střetu s Elonem Muskem. Proč?
28.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Grohmann Engineering byla jeho firma, loni ji ale převzala Tesla. Teď si říká Tesla Advanced Automation a její někdejší majitel už v ní nefiguruje.
Před necelými dvěma týdny jsme zmínili, že příchod Tesly Model 3 na trh může do značné míry ohrozit stávka dělníků v Německu. To zní zvláštně, však firma Elona Muska je americká, jenže již nějaký ten pátek byla zákazníkem společnosti Grohmann Engineering sídlící v Prümu, jen pár kilometrů od hranic Německa a Lucemburska. A byla to právě tato společnost, která pro Teslu navrhla její automatizované továrny.
Se stále větším tlakem na navýšení produkce a také s blížícím se datem zahájení výroby Tesly Model 3, se ovšem Elon Musk rozhodl, že firmu Grohmann Engineering odkoupí. K akvizici došlo loni v listopadu, přičemž americká automobilka hodlala ponechat na své výplatní listině i Klause Grohmanna, zakladatele a šéfa původní společnosti. Dává to smysl, Grohmann byl strůjce jejího úspěchu, přesto nakonec minulý měsíc své „dítko“ opustil.
Tento krok vzbudil rozruch, dosud ale nebylo jasné, co za ním stálo. Mělo se za to, že Grohmann jako už postarší muž odešel do zaslouženého odpočinku dobrovolně, jenže není to pravda. Grohmann Engineering, ještě před svým přejmenováním na Tesla Advanced Automation, totiž poskytoval své služby také dalším společnostem, třeba výrobci autodílů Bosch, počítačovému gigantu Intel nebo farmaceutickým firmám Abbott Laboratories a Roche. Mezi zákazníky patřilo i BMW či Daimler.
Všechny tyto společnosti ale nová divize na Muskův příkaz hodila přes palubu, neboť pro Teslu je nyní nejdůležitější Model 3. Daný krok se ovšem nelíbil Grohmannovi, který se postavil samotnému Elonu Muskovi. Po hádce s ním to byl ale pochopitelně on, kdo musel firmu opustit - Muskovi patří z velké části samotná Tesla, celá Grohmannova firma je pak v její moci. Že tomu tak bylo, Grohmann nepřímo přiznal během telefonického hovoru, když uvedl: „Neodešel jsem proto, že bych nechtěl dále pracovat.“ Bizarní je, že Tesla se nadále tváří, že všechno bylo jinak.
„Částí rozhodnutí pana Grohmanna o spolupráci s Teslou byla příprava jeho odchodu a ponechání společnosti ve schopných rukou pro budoucnost. S ohledem na změnu, která počítá se zaměřením na projekty Tesly, jsme společně dospěli k závěru, že je příhodný čas, aby se vedení ujala nová generace managementu,“ uvedl mluvčí značky s tím, že Grohmann vybudoval „neuvěřitelnou společnost“.
Faktem ale je, že Grohmann chtěl pro svou „neuvěřitelnou společnost“ pracovat dále, nechtěl ale ukázat záda klientům, které roky obstarával. Musk byl jiného názoru a střet s Grohmannem skončil odchodem bývalého majitele. Tím je tedy jeho odchod vysvětlen, Teslu ale stále čeká vyjednávání s dosavadní klientelou firmy, kterak kompenzovat předčasně ukončené projekty. Kromě toho musí automobilka vyřešit také hrozbu oné stávky - zaměstnancům čerstvě nabídla více peněz, ti ale trvají na ještě větším navýšení. 1 000 Eur jednorázové platby a 10 000 Eur v akciích během dalších čtyř let nestačí...
Elon Musk a Klaus Grohmann se střetli v otázce dalšího směřování někdejší Grohmannovy firmy. Neshodli se a Grohmann musel odejít
Tesla se minulý měsíc zbavila člověka, který jí výrazně pomohl s automatizací výroby. Dle automobilky šlo přitom o oboustrannou dohodu, realita je jiná
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 29 minutami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda