Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Teslu žaluje 126 zákazníků. Udávaný výkon i akcelerace jsou prý nesmysly
22.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Po problémech s udávaným výkonem se nyní na Teslu valí problém spojený s udávanou akcelerací. Starší P85D prý stovku za 3,3 s nedá ani omylem.
„Šílený režim” starší evoluce Tesly Model S jménem P85D není dostatečně šílený. Alespoň to tvrdí to početná skupina zákazníků firmy, přesně 126 lidí z Norska, kteří Teslu žalují. Žádají zatím blíže neupřesněná odškodnění, protože vůz v módu Insane neplní sliby, které dává reklama. „Má příliš nízký výkon”, uvádí Kaspar N. Thommessen, právník této skupiny zákazníků a dodává: „A samozřejmě, to ovlivňuje akceleraci.”
Jeden ze zákazníků pro norské noviny Dagens Næringsliv uvedl, že avizovaných 700 koní a čas zrychlení, tj. 3,3 s na 60 mph (97 km/h), jsou naprosté nesmysly. Jenže i praktické testy zrychlení těchto vozů ukazují úchvatná čísla a zrovna u P85D naměřila americká organizace Consumer Reports hodnotu 3,5 sekundy. To je sice více než 3,3, ale cokoliv, co má 2,2 tuny a umí to zrychlit na stovku pod pět vteřin, bychom si netroufli označit za pomalé auto.
Nařčení pochopitelně odmítá i Tesla: „Vůz plní požadavky dle měřících metod stanovených certifikačními autoritami,” říká mluvčí s tím, že udávané hodnoty zrychlení „byly přesné”. Zákazníci ale trvají na svém a bude soud.
Není to přitom první případ, kdy norští zákazníci Tesly ženou automobilku k soudu, protože podle nich slibovala něco jiného, než pak doručila. V červnu letošního roku dostal každý ze 150 žalujících odškodnění 50 tisíc norských korun, protože kombinovaný výkon auta nebyl 700 koní, tedy součet výkonů předních a zadních motorů, nýbrž „jen” 564 koní, které byly naměřeny na brzdě. Jak dopadne tento čerstvý spor, nevíme; soudní slyšení je naplánováno na prosinec.
Pro všechny ostatní zákazníky Tesly na světě ale budiž důležitější novinkou něco jiného - operační systém 8.0, který byl nedávno avizován novým Autopilotem. Automobily Tesla začaly dostávat aktualizaci softwaru na verzi 8.0 během noci na dnešek, samozřejmě ovšem nikoliv všechny najednou, protože jich je mnoho desítek tisíc. Podle Elona Muska verze 8.0 představuje „velké změny na všech úrovních”.
Největší novinkou je funkce, která umožní ovládání teploty stojícího auta v horkém počasí. Tesly budou regulovat teplotu tak, aby v kabině nebylo víc než 40 °C. Budou podle toho větrat a případně i pouštět klimatizaci, pokud budou zaparkované na slunci. Cílem je ochránit interiér - a případné děti a psy v něm - proti přehřátí.
Jestli tuhle funkci lze vypnout, zatím nevíme, Musk použil slova „vždy zapnuto”. Uvedl také, že plně nabitá baterie umí takhle vůz chladit až rok, kdyby stál pořád na jednom místě. Nevíme ale, jestli myslel rok ve Wisconsinu nebo v Texasu, ani jakou verzi Modelu S či X měl na mysli. Dost pravděpodobně to ale je teoretické číslo, protože za tak dlouhou dobu bychom pomalu mohli očekávat u samovolné vybití akumulátoru.
Příští aktualizace s číslem 8.1 by měla umět dělat to stejné, jen v zimě - automobil vytápět, aby nepromrzl. Obojí považujeme za zajímavý nápad, jak nejen pomoci případným zapomenutým dětem a psům, ale také jak zpříjemnit nástup do auta, pokud stálo na slunci, a prodloužit životnost jeho interiéru. Jak to ovšem bude fungovat ve skutečnosti, se nechme překvapit, nikdo nechce přijít k autu s vybitou baterií, tím spíše ne k elektromobilu...
Tesla v mnoha případech dokázala, že akceleruje za hranicí očekávání. Norové to ale vidí jinak a není jich pár - 126 zákazníků je, zvlášť v případě Tesly, spousta lidí...
Zdroje: Bloomberg, Tesla Motors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch